افشاگری اسد درباره فشار آمریکا برای جلوگیری از کمک به سوریه

رئیس جمهور سوریه در دیدار با جمعی از وزرای لبنانی از فشارهای واشنگتن بر کشورهایی که خواهان کمک به زلزله زدگان در سوریه هستند، خبر داد.

به گزارش مشرق، بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز گذشته با یک هیات از وزرای لبنانی به ریاست عبدالله بوحبیب وزیر خارجه این کشور در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

اسد ضمن قدردانی از لبنان و همه کشورهایی که در این شرایط سخت کنار سوریه هستند اظهار داشت که بسیاری از کشورها تحت فشارهای آمریکا قرار دارند تا به سوریه کمک نکنند.

بشار اسد در گفتگو با وزرای لبنانی از دولت و ملت این کشور به خاطر اقدامات عملی انجام شده جهت ارائه تسهیلات لازم و امدادرسانی به زلزله‌زدگان سوریه تشکر و قدردانی کرده و گفت، این کمک‌ها بسیار موثر بوده و همچنین روحیه ملت سوریه را تقویت می‌کند.

رئیس جمهور سوریه همچنین بر اهمیت همکاری بیروت و دمشق در همه زمینه‌ها طبق ظرفیت‌های دو کشور و منافع مشترکی که آنها را به هم نزدیک می‌کند، تاکید کرد.

هیئت وزرای لبنان نیز به نمایندگی از «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور و همه ملت لبنان همدردی خود را با مردم سوریه ابراز و مراتب تسلیت لبنانی‌ها را به بشار اسد اعلام کردند.

اعضای هیئت لبنان در دیدار با رئیس جمهور سوریه تاکید کردند که سفر آنها به دمشق در راستای اعلام همبستگی و همدردی با سوری‌هاست؛ چرا که لبنانی‌ها خود را شریک این غم ملت و دولت سوریه می‌دانند و موظف هستند در این شرایط کنار برادران سوری خود باشند.

وزرای لبنانی در این دیدار اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت موقت لبنان به منظور کمک‌رسانی و هماهنگی با نهادهای سوری که در زمینه امداد و نجات زلزله‌زدگان کار می‌کنند را مورد بررسی قرار داده و تاکید کردند که لبنان آماده خدمت‌رسانی به مردم سوریه بوده و فرودگاه‌ها و بنادر خود را برای ارسال کمک‌ها به این کشور از هر جهت باز کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 0
    نترسید خدا پشتتون گور پدر امریکا و دوستاش
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    مردم جهان باید اطلاه رسانی کنند و جهان باید ظلم به مردم سوریه را ببینن
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    حتی مردم خوی هم الان حاضرند که به زلزله زدگان ترکیه و سوریه کمک کنن
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    واقعا وضعیت اطلاع رسانی از زلزله و مصیبت مردم سوریه در این روزها خیلی در رسانه های جهانی کم هستش
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    باید به مردم سوریه کمک کرد- باحترام به اعراب : آیا دولتهای پولدار حاشیه خلیج فارس نمیتوانند چشمان انسانی خود را باز کنند
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    آیا کشورهای عرب پولدار نمیتوانند به برادران عرب خود کمک بیشتری بکنند
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    ببخشین برادران عرب ما: آیا دولتهای پولدار عربی چشم خود را بسته اند و بجای قلب در دلهای خود سنگ دارند- این چطور انسانیتی هست
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    خداوند به زلزله زده های سوریه و ترکیه کمک کنه- اوضاع در سوریه انگار خیلی خراب هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس