ازدواج با محارم در اروپا/ چرا فرانسه در برابر تغییر قانون مقاومت می‌کند؟

ازدواج با محارم در فرانسه و شماری از کشورهای اروپایی همچنان موضوعی جنجالی است.

به گزارش مشرق، نشریه فرانسوی فیگارو در گزارشی می‎گوید که کمیسیون مستقل ازدواج با محارم و خشونت جنسی علیه کودکان از سپتامبر ۲۰۲۲ تا اول ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۴ هزار و ۸۰۰ شهادت جدید در این زمینه دریافت کرده که افزایشی ۳۰ درصدی در حدود ۴ ماه را نشان می‌دهد.

اکنون دو سال از زمان راه اندازی کمیسیون ازدواج با محارم و بیش از سه سال از زمان توجه ویژه به خشونت خانگی در فرانسه می‌گذرد، اما این مباحث هنوز راه به جایی نبرده و قانون ازدواج با محارم در فرانسه همچنان بدون تغییر باقی مانده است.

-پاریس برای تغییر قانون ازدواج با محارم از خود مقاومت نشان می‌دهد

به گزارش «تلگراف»، اگرچه دولت فرانسه اعلام کرده که قصد جرم انگاری شکلی خاص از ازدواج محارم را دارد، اما با وجود فشارهای فراوان هنوز این اتفاق رخ نداده است.

پس از انتشار گزارشی برجسته در مورد سوءاستفاده جنسی توسط اعضای خانواده در فرانسه، فشارها بر این کشور برای تغییر قانون ازدواج با محارم افزایش یافت.

در حال حاضر ازدواج با محارم از نظر اجتماعی در فرانسه ممنوع اما از نظر قانونی ممنوع نیست.

براساس قانون ازدواج با محارم در فرانسه فقط برای کودکان زیر ۱۸ سال ممنوع است؛ این قانون بازمانده از انقلاب فرانسه است که در سال ۱۷۹۱ آنچه قوانین اخلاقی باستانی در مورد موضوعاتی مانند ازدواج با محارم، و… خوانده شده، را لغو کرد.

فرانسه در آوریل ۲۰۲۱ قانون ازدواج با محارم را تغییر داد و شرط رضایت برای افراد ۱۸ سال و بالاتر را منظور کرد؛ پس از آن نیز اعلام کرد که قصد دارد ازدواج با محارم را حتی برای افراد بالای ۱۸ سال نیز جرم انگاری کند.

مقام‌های فرانسوی تخمین می‌زنند که سالانه ۱۶۰ هزار کودک در این کشور قربانی آزار و اذیت جنسی توسط محارم می‌شوند و یک دهم جمعیت این کشور مورد آزار قرار گرفته اند؛ با وجود این، ۷۰ درصد شکایات کیفری رد می‌شود.

رئیس کمیسیون مستقل ازدواج با محارم و خشونت جنسی علیه کودکان گفت: معضل اصلی، میزان پرونده‌هایی است که مخفی‌شده است که رقم بالایی است و در عین حال، میزان کشف خشونت جنسی بسیار پایین است؛ ما نیاز به تقویت کشف و تجمیع تحقیقات جنایی داریم.

-قانون ازدواج با محارم در فرانسه

در سال ۲۰۲۱، قوانین جدیدی با هدف افزایش ظرفیت قانونی دادگاه‌ها در مقابله با سوءاستفاده محارم از افراد زیر سن قانونی ارائه شد، اما قانون ازدواج با محارم فرانسه چیست؟

براساس قانون فرانسه، رابطه جنسی با محارم یا غیر محارم با افراد زیر ۱۳ سال، جرم است.

کلمه ازدواج با محارم در سال ۲۰۱۶ مجددا وارد قانون جزایی فرانسه شد، اما فقط به عنوان یک شرط اضافی برای تجاوز یا آزار جنسی.

قبل از آوریل ۲۰۲۱، قربانیان آزار جنسی با محارم بالای ۱۳ سال باید ثابت می‌کردند که این اتفاق بر اثر توافق نبوده است، زیرا جرم خاصی علیه ازدواج با محارم در قوانین فرانسه وجود نداشت و قربانیان ناچار بودند از راه‌های دیگر مانند قوانین مربوط به تجاوز جنسی وارد عمل شوند.

قانون سال ۲۰۲۱ که «loi Billon» نامیده می‌شود، روند مذکور را تغییر داد و چندین قانون جدید در مورد ازدواج با محارم معرفی کرد.

آمار ازدواج با محارم در فرانسه براساس نظرسنجی انجمن Face à l’inceste در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که احتمالا ۶.۷ میلیون نفر در فرانسه معادل ۱۰ درصد جمعیت این کشور قربانی این امر شده اند.

این در حالی است که نظرسنجی سال ۲۰۰۹ همین انجمن شمار قربانیان ازدواج با محارم را ۳ درصد و در سال ۲۰۱۵ حدود ۶ درصد اعلام کرده بود.

انجمن Face à l’inceste تاکید دارد که با انجام هر نظرسنجی تعداد بیشتری از فرانسوی‌ها خود را قربانی اعلام می‌کنند و بنابراین به رقم واقعی مقیاس این بحران بهداشت عمومی نزدیک‌تر می‌شویم؛ با وجود این، ما می‌دانیم که هنوز هم این موضوع تقلیل داده می‌شود، زیرا بسیاری از قربانیان هنوز در حال انکار هستند.

-ازدواج با محارم در اروپا

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ازدواج با محارم هنوز در بخشی از جهان که همچنان بهره‌کشی جنسی از کودکان زیر سن قانونی مجاز است، قانونی محسوب می‌شود.

وضعیت در کشورهای اروپایی در زمینه ازدواج با محارم قابل توجه است.

گذشته از فرانسه که ازدواج با محارم را هنوز جرم انگاری نکرده، در ایتالیا ازدواج با محارم در صورتی جرم انگاری می‌شود که سبب رسوایی عمومی شود؛ در این صورت مجازات ۸ ساله زندان در انتظار فرد مجرم است.

در پرتغال نیز هیچ قانونی وجود ندارد که به طور خاص ازدواج با محارم را ممنوع کند.

در ایرلند ازدواج با محارم برای زوج یک جنس قانونی و در غیر این صورت غیرقانونی است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 15
  • امید IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    47 16
    تمامی اعتقادات منحرف صهیونیست ها که منشاء شیطانی دارد، کم کم به غرب و بعد به کل دنیا در حال سرایت است و برخی خودشان را به خواب و نفهمی زده اند .کم کم کل اقتصاد ، خانواده و منابع را با برنامه ریزی تصاحب می کنند.
    • US ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      21 3
      خب بهاییان داخل ایران هم همینطور هستند، خون را نجس نمی دانند و ازدواج با محارم را آزاد می دانند
    • نمینی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      3 0
      اونا با آبجی خودشون ازدواج میکنن و بعد به قانون چند همسری میخندن!!!! اونا وحشین...ذاتشون خرابه چون در سال های دور اسلافشون از این کارا کردن.مثل روم و یونان
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      2 1
      ظهورخیلی نزدیک است
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      2 0
      ای ایرانیان ، ای اهل عراق ای اهل یمن شمافرزندان اسماعیل ع هستید خیالتان راحت باشد آینده واس شماست
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    44 5
    چه خر تو خریه اونجا
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      26 2
      واقعا غربیها بگیم حیوان ، به حیوان توهین کردیم. اینها از حیوان هم پست تر و کثیف ترن. باید به اینا گفت شیطان....
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 0
      در ایران هم با تقلید از آنان به شکل رسمی در فرهنگ و کار صورت می گیرد باید منتظر باشیم؟! همانند حجاب که آب رفت یا خیانت ها و طلاق ها؟
  • CN ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    37 4
    اه اه ، کثافتهایی که همانند حیوانات و کرمهای لجن زندگی میکنند با ظاهری پیشرفته و از آنان بدبخت تر و نکبت تر رهروان و عاشقان سینه چاک زندگی اروپایی.
    • US ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      16 3
      مثل بهاییان نجس
  • علی IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    22 3
    دیگه اینا از زن زندگی ازادی رسیدن به زن زندگی ...
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    37 3
    حیوانات کرواتی
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    17 7
    جای ازدواج با محارم توی شعر برای... خالی بود.
  • abbas IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    40 6
    این است حییووون بلکم بدتر از حیییووون
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      3 38
      به تو چه
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      3 0
      اونی که گفتی به توچه .حاضری با خواهر و مادرت ازدواج کنی .اگر این اعتقاد رو داری از سگ پست تری
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    22 6
    مرگ بر غرب و مرگ بر غرب پرستان
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    18 6
    مرگ بر غرب مرگ بر غرب پرستان و مرگ بر مسئولینی که با خیانت به این مملکت ( رانت پارتی بازی فامیل بازی ) موجب ضعف شرق و اسلام اند
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    18 7
    انشاالله جماعت طرفدار زن زندگی و ازادی هم به چنین درجه ای از فرهنگ عزیزان اروپاییشون برسن
    • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      2 0
      قدم قدم
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    20 4
    قاره اروپا قاره حیوانات عریان
  • رضا IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    11 5
    قبله آمال بیشرفها غرب است
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    16 2
    اولئک کاالانعام بل هم اضل
  • زارا IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    11 1
    اعوذ بالله ......
  • لیلا IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    12 2
    حیف اسم حیوان که رو اینا بذارن
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    14 2
    این جماعت دم از حقوق بشر میزنند و بدتر از آن اینکه ما در تلاشیم خودمان را به آنها آویزان کنیم و از آنها الگو بگیریم وای بر آنها و وای بر ما
  • عبدالله IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    19 5
    شگفت‌آورتر از آزادی ازدواج محارم، ممنوعیت تعدّد زوجات است که هیچ دلیلی ندارد جز عناد نظام ماسونی برای مبارزه با قوانین شریعت و طبیعت. بدیهی است پاک‌نژادی بشریت برای نظام ماسونی شکستی سنگین است لذا همو که ازدواج شنیع را آزاد گذاشته ازدواج شریف را ممنوع نموده و انسانها را از حقوق خدادادی محروم کرده. چون خوب میداند اینکه 1 مرد 4 زن را به سرپرستی گیرد شریفتر از آنست که 1 نامرد 4 محرمش را به بازی گیرد. شیطان رجیم با خدای والا لج نموده میخواهد با لشکر تخم‌حرامها شیطان‌پرستی را بجای خداپرستی نشاند. «وَ سَيَعْلَمُ اللَّذينَ ظَلَمو أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَّنْقَلِبونَ» ﴿الشعراء ۲۲۷﴾. و السلام علیٰ من اتبع الهدیٰ
    • آزاده کوترکی IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      10 15
      شما نمیخواد از آب گل آلود ماهی بگیری کلا از دواج با محارم کار بسیار بدی هست و باید چه از لحاظ اجتماعی چه قانونی ممنوع باشه ولی چه ربطی به ازدواج به آقایون داره که اگر ۴ تا زن بگیره فساد از بین میره چرا فقط همش به فکر این هستید که مردها باید همیشه دور و برشون زن باشه که سیر باشن که هوس نکنن به ناموس خودشون تجاوز کنن یعنی اینقدر مردها کم ظرفیت و شهوتران و پست هستند که وقتی هوس کردند اگر کسی نبود باید به دختر یا پسر خودش تجاوز کنه چرا نباید مردا همونطور که زنها صبور هستند اونا هم یاد بگیرن که همه چیز رابطه جنسی نیست.
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      5 1
      بیام خواستگاری؟
    • عبدالله IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      2 0
      آزاده@ نظر را خوب نخواندی یا با تعصّب زنانه تفسیر کردی. خدای والا نفرموده، بندۀ حقیر هم نگفتم گرفتن ٤ زن الزامی است! امّا هم حکم شریعت و هم اقتضای طبیعت این اجازه را به مرد نان‌آور داده تا سرپرستی ٤ زن را بر عهده گیرد. و پرپیداست که اگر اغنیاء مردانگی نموده بجای زن‌بارگی یا بکارگیری خوشگله‌ها، سرپرستی ٤ زن را تقبل نمایند یا حتّی‌الامکان مرد نان‌آور استخدام نمایند البته که نتیجۀ خوبی برای کلّ جامعه دارد. إعمال این حق إلٰهي با رضایت طریفینی است: اجباری که نیست! به هر حال، با خوی گربه یا حسادت زنانه هم قابل سلب نیست خصوصاً در کشوری مثل فرانسه که با لاف گزاف آزادی مطلق، انواع منکرات (ازدواج سفید و محارم و همجنس و شوگر بیبی) را آزاد گذاشته امّا وقتی نوبت به آزادی مشروع برسد آن روی استبدادش را با ممنوعیت تعدّد زوجات بروز میدهد! علّت این ١ بام و ٢ هوا چیست؟ بجز لج شیطانی با احکام رحمانی. و السلام
  • ح IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    11 2
    برای مغز هایی که پوسیدن؟؟ برای زن زندگی آزادی؟؟ آهان!! فهمیدم!!
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    11 2
    ننیجه آزادی بی قید وبند میشود جامعه غربی بی هویت وروانی وپست تر از حیوانات
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    7 2
    امیدوارم حضرات بلایی به سرمان نیاورند که بالاخره فرهنگ آنها به فرهنگ خودمان ترجیح بدهیم!!
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    14 1
    حیف اسم حیوون برا اینها ،چقدر تو لجن وکثافت غوطه ورن می ترسم خدای نکرده این تفکرات کثیفشون برسه داخل مرزهای ایران عزیز،مثل سگ بازی کم شدن حیا کم شدن غیرت اینجاست که ادم یاد حدیث معصوم ع می افته که فرمود امر به معروف ونهی از منکر کنید که اگر چنین نکنید بدان شما بر شما مسلط می شوند
  • احمد IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    8 1
    انتهای آزادی زن وحقوق بشر وزن زندگی آزادی دروغین غربی‌ها همینه که برای ماتبلیغ می‌کنند!! عقت وحجاب رابد وتجاوز به زنان وکودکان ومحارم وحیوانات قانونی وخوب است!!! زنان ودختران ایرانی به خودبیایند
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 1
    ((در ایرلند ازدواج با محارم برای زوج یک جنس قانونی و در غیر این صورت غیرقانونی است.)) زوج یک جنس یعنی چی؟؟
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      2 0
      یعنی برای قوم لوط آزاده متوجه شدی؟؟
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      2 0
      یعنی برادر با برادر یا پسر با پدر ازدواج میکنه!؟
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    5 1
    بعضی ازکشورهاوقبیله هادرخصوص استفاده جنسی ازمحارم به شکل انسان هستندوالاازحیوان هم پست ترهستندودرکشورهای بی دین وخدانشناس این موارددیده می شود
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    11 1
    برای‌خودم‌متاسفم‌که‌زمانی‌ به‌پیشرفت‌ و زیبایی اروپاحسرت‌می‌ورزیدم خدایامراببخش خدایامن‌کویرلوت‌ایران‌رابااروپاعوض نمی‌کنم
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    5 3
    لا اله الا الله محمد رسول الله علی ولی الله،از مجموعه خبرگزاری میخواهیم این خبر را به گوش مردم نرسانند،اصلا راجب این موضوع در کشور ما بحث نشود خواهشمند است.
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    10 1
    قوم لوط خدا لعنت کنداین شیطانهارا
  • CA ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    7 1
    ظلم و ستم و استعمارگری علیه کشورهای ضعیف بعد قران سوزی،کاریکاتور پیغمبر، میرسه به همجنسبازی و همه‌جنسبازی و با محارم و درنهایت هم عذاب خدا . «وَ لَقَدْ صَبَّحَهُمْ بُكْرَةً عَذابٌ مُسْتَقِرٌّ «38» فَذُوقُوا عَذابِي وَ نُذُرِ «39» و صبحگاهان عذابى پايدار به سراغشان آمد. پس بچشيد عذاب من و هشدارم را. »قمر۳۸-۳۹
  • ایرانی🇮🇷 IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 0
    عجیب! ۶۰ درصد حرام.... و ۱۰ درصد ازدواجها با محارم و قانونی بودن همجنسگرائی و.. چی مونده از فطرت پاک آدم! عاقبت جامعه ای که حجاب را اختیاری میداند و عدم دخالت دین در سیاست را خواهان است میشود فرانسه و اسپانیا و آمریکا و.. خدا رو شکر که در ایران عزیز بزرگانی هستند که هم فرهنگ اصیل ایرانی را حفظ کرده اند و هم چراغ دین را روشن نگه داشته اند! و اینجاست که برای ایران و اسلام جان میدهیم.
  • اسلامی IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    وقتی در اروپا همجنس بازی قانونی است ازدواج محارم هم یک امر عادی محسوب می شود. قابل توجه لندن نشینان
  • هاتف IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    جهت اطلاع بعضی ها که سبک زندگی غربی دنبال میکنند زن.زندگی حیوانی
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    حضرت یحیی شهید راه امر به معروف شد می خواست از ازدواج محارم جلوگیری کند روحش شاد
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    تجاوز و جنایت در همه جا هست اما در غرب با آزادی مشروب و ...بیشتر
  • شاهرخ IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    اروپا داره به دوران واکینگ ها بر می گردد
  • دانشجو IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    صادق زشت کلام کجایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نظری نداری در این مورد جز سکوت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • صفدر IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    خوردن نان حرام آخرش این است فرقی نداره اروپا باشه یا آسیا یا آفریقا یا استرالیا یا آمریکا ها یا هر جای دیگر ،، نان حرام و دزدی با انسان این کار را می کند. انسان که حرام خور شود نه غیرت دارد نه رحم نه عقل سالم.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 0
    متن فوق نمیگه که ازدواج با محارم آزاد هست ویا اینکه مردم تمایل به آن دارند بلکه بیان میکند بطور رسمی و قانونی چنین عملی به عنوان جرم اعلام نشده است.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 0
    لا اله الّا الله ..نعوذ باللّه من الشیاطین..خداوندا این شیاطین و حامیانشان را نابود بفرما.
  • غلامرضا IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    کشتار مردم مظلوم کشورهای موردحمله ی غربیها ، زنده بگور کردن هزاران کودک بومی توسط کلیسائیان کانادا و حالا هم ازدواج با مهارم و سکوت معنادار پرچم داران آئین مسیحیت !!!!!
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 1
    مشرق ننویس این چیزارو بذار نخونن اونا ک حتی ب مغزشون خطور نمیکنه این چیزا لااله الا الله
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 4
    خوب بابا فهمیدیم همه دنیا بد هستند بجز جمهوری اسلامی
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      1 0
      مزدور کثیف
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 1
    اینکه قانون ممنوع نکرده دلیل بر این نمیشه که اونها با محارم خودشون ازدواج می‌کنند. ضمنا در غرب دختر عمو خاله عمه دایی پسر خاله عمه عمو عمه جز محارم حساب میشن
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    حالا متوجه میشویم وقتی حرامی ها قانون گذار شوند چه قوانینی تصویب میکنند .همین سیاسیون حرامی در غرب هستند که در کشورهای جهان جنگ افرینی میکنند
  • ایرانی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    حال آدم از این همه بی بندوباری کثافت کاری وهرزگی وفساد به هم می‌خورد تازه اعلام می‌کنند جز کشورهای پیشرفته هستن خدا لعنت کنه شمارو بااین فکر پلیدتان
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    بنده 20 سال پیش رفته بودم اروپا از شدت فحشا و انحراف اخلاقی فرار کردم..وضع نسل های جدید در اروپا خرابتره و کلا مهاجرین احتمالا این قاره رو به دست می گیرن البته ایران بهتره یه فکری برای ... های اصلاح طلب داخلی کنه وگرنه چیزی از هویت ایرانی اسلامی باقی نخواهند گذاشت
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    فرانسه يک خوکدان به معناي واقعي کلمه است. بيچاره مسلماناني که در انجا زندگي مي کنند.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    ظهر الفساد فی البر و البحر اللهم عجل لولیک الفرج
  • امیرمحمد خرم PK ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    اگر قرار باشد ترویج ازدواج با محارم در منسا اقدام قرار بگیرد وقانونی شود در واقع به نحوی ثوق دادن جوامع انسانی به شیوه زندگی حیوانی خو ا هدبود و جایگاه انسان را در سطح چهاپایانن تنزل دادن بیش نخواهد بود
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    اون عوضی ها به اسم ازدواج، میخان به محارم خودشون تجاوز کنن. میان اسمشو قشنگ میکنن! ارتباط با محارم حکمش اعدامه. یعنی طرف ته خطه، و خدا بعد از این گناه ، باهاش کاری نداره. صاف بمیره بره ته جهنم. فرصتی برای توبه و ثواب جمع کردن نیست.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    اثرات خوردن گوشت خوکه
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 0
    بیا ای منجی عالم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس