بازآماد(اورهال) ۱۳ فروند بالگرد شرقی و غربی

۱۳ فروند بالگرد نوسازی و بازآماد شده در مجموعه شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران همزمان با ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تحویل داده شد.

به گزارش مشرق، این ۱۳ بالگرد از نوع بالگردهای غربی و شرقی میل، ۴۱۲، SH، ۲۱۴، ۲۰۵، ۲۰۶، ۲۱۲ و بالرد Rh بود که نشان می‌دهد ایران به لحاظ تنوع بالگردی جزء برترین‌ها در دنیا است زیرا انواع مختلفی از بالگردهای شرقی و غربی را در اختیار دارد که هرکدام از این بالگردها دارای تکنولوژی‌های منحصر به فرد خود هستند.

امیر خواجه فرد رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در این مراسم گفت: شرایطی در جهان وجود دارد که کارهای تخصصی و علمی محور، یک میدان مبارزه بسیار مطلوب به حساب می‌آید که از همه سو برای کشور دستاورد به همراه دارد و شرکت پنها نیز در حوزه بالگردها فعالیت می‌کند که در همه عرصه‌ها مورد نیاز کشور است.

وی ادامه داد: پنها (شرکت پشتیبانی و نوسازی هیلوکوپترهای ایران) یکی از شرکت‌هایی است که می‌توانند محصولات فناوری محور برای جامعه جهانی ارائه دهد، البته این شرکت بیش از چهل سال است که در زیر سایه سخت‌ترین تحریم‌ها و فشارها توانسته نیازهای کشور و به ویژه نیروهای مسلح را تامین کند و باید توجه داشت که توان علمی و فنی، تعمیر و نگهداری این بالگردها نشان دهنده پیشرفت کشور در این عرصه بسیار مهم و راهبردی است که مجموعه شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپتر ایران با تلاش و مجاهدت دانشمندان و کارکنان جوان خود به آن دست یافته و توانسته است از ناوگان بالگرد ی کشور در حوزه نیروهای مسلح و اورژانس هوایی به بهترین شکل ممکن پشتیبانی کند.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: امروز کشور در حوزه صنایع هوایی بسیار پیشرفت کرده است و مهندسان و متخصصان صنعت هوایی کشور کاری کردند که امروز ما در سطح جهان حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم که این پیشرفت‌ها بارها توسط مهمانان خارجی که از صنایع هوایی ما بازدید می‌کنند اعلام شده است و درخواست آنها برای عقد قرارداد گواه این سخنان است.

وی تصریح کرد: این عرصه، عرصه بسیار پیشرفته‌ای است و تنوع محصولاتی که در ایران وجود دارد کار را دشوار می‌کند اما با تلاش توانستیم به پیشرفت‌های خوبی برسیم و باید سعی کنیم که توانمندی‌های این حوزه به مردم نشان داده شود و ملموس باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    نه شرقی نه غربی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس