حجم تجارت خارجی ایران تا پایان سال به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وضعیت پیگیری دیپلماسی خارجی در وزارت امور خارجه بررسی شد که بر اساس مباحث مطرح شده حجم تجارت خارجی ایران تا پایان سال به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل عمویی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با موضوع پیگیری تقویت رویکرد دیپلماسی اقتصادی با دعوت از مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد.

وی بیان کرد: صفری در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در وزارت امور خارجه در جهت پیشبرد دیپلماسی اقتصادی ارائه کرد و گفت با مجموعه تلاش‌های صورت گرفته، طی ده ماه گذشته بر اساس آمار گمرک شاهد رشد ۱۷ درصدی در ارزش صادرات غیرنفتی کشور هستیم. این عدد در ده ماه گذشته به بیش از ۴۵ میلیارد دلار رسیده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته که در جلسه ارائه شد، حجم تجارت خارجی کشورمان، منهای نفت و تجارت چمدانی تا پایان سال، به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

عمویی ادامه داد: معاون وزیر امور خارجه در این جلسه به تفکیک حوزه‌های جغرافیایی برنامه‌های عملیاتی وزارت امور خارجه در دیپلماسی اقتصادی را ارائه کرد و خاطرنشان کرد که با هدف خنثی سازی تحریم‌ها، متنوع سازی بازارهای صادراتی و مبادی وارداتی را دنبال می‌کنیم و در این جهت صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان از اولویت‌های ماست.

وی اظهار داشت: در این جلسه اعضای حاضر از کمیسیون امنیت ملی، با طرح دیدگاه‌های خود بر توجه ویژه به کشورهای آسیای میانه، آفریقا و آمریکای لاتین تاکید کردند. همچنین نمایندگان بر پیگیری دیپلماسی اقتصادی از مسیر پیمان‌های پولی دوجانبه، تهاتر و تمرکز بر موقعیت خاص ترانزیتی کشورمان تمرکز کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس