سرلشکر موسوی

فرمانده کل ارتش گفت: پایگاه های ما امکان عمل و عکس‌العمل‌های لازم را دور از انتظار دشمنان در نقاط مختلف ایجاد کرده و در آینده میزبان جنگنده‌های جدید خواهند بود.

به گزارش مشرق، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه 18 بهمن در بازدید از پایگاه هوایی راهکنشی عقاب 44 نیروی هوایی ارتش در بازدید از پایگاه هوایی راهکنشی عقاب 44 نیروی هوایی ارتش، در جمع فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح با تبریک ایام دهه فجر و روز نیروی هوایی گفت: خداوند را شاکریم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) این توان به نیروهای مسلح ما داده شده تا با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها بتواند در عرصه‌های مختلف کارهای بزرگی را انجام داده و به جهانیان نشان دهد.

وی افزود: نیروهای مسلح ما توانسته‌اند قلب ملت ایران، جبهه مقاومت و تمام کسانی که دوستدار انقلاب اسلامی هستند را شاد کنند و موجب کوری چشم و رعب دشمنان اسلام و ایران باشند.

فرمانده کل ارتش درباره ویژگی‌های پایگاه راهکنشی عقاب 44 اظهار داشت: این پایگاه یکی از پایگاه‌های ترکیبی نیروی هوایی ارتش است؛ به این مفهوم که هم پرنده‌های با سرنشین و هم پرنده‌های بدون سرنشین در این پایگاه به اجرای ماموریت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه تجهیزات ما متناسب با تهدیدات و نوع ماموریت‌ها از تاکتیکی به راهبردی ارتقا یافته است، افزود: تاثیر و اهداف پایگاه‌های هوایی معمولا راهبردی است. تسلیحات و تجهیزات جدیدی که بر روی جنگنده‌ها تعبیه شده، همه به روز هستند و برای درگیری احتمالی در اهداف راهبردی پیش بینی شده است.

امیر سرلشکر موسوی با تاکید بر اینکه امروز بخشی از توانمندی‌های نیروی هوایی ارتش به عنوان ذخیره در این پایگاه نشان داده شد، تصریح کرد: این پایگاه‌ها به عنوان ذخیره و پشتیبان برای نیروهای مسلح هستند و هرگاه شرایط ایجاب کند که در کنار بخش‌های شناخته شده؛ پایگاه‌های ناشناخته هم وارد عمل شوند، این پایگاه‌ها توانایی انجام کارهای بزرگی را دارند.

فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: این پایگاه‌ها امکان عمل و عکس‌العمل‌های لازم را دور از انتظار دشمنان در نقاط مختلف ایجاد کرده است. پایگاه‌های ما و البته برخی پایگاه‌های راهکنشی، در آینده میزبان جنگنده‌های جدید خواهند بود.

وی با برشمردن امکانات نیروی هوایی در پایگاه راهکنشی عقاب 44 عنوان کرد: در این پایگاه نمونه‌ای از تجهیزات پروازی ارتقا یافته نیروی هوایی ارتش مستقر شده که اگرچه در ظاهر جنگنده‌های شناخته شده هستند اما به سلاح‌ها و تجهیزات به‌روز مجهز شده‌اند که می‌توانند ماموریت‌های بزرگی را انجام دهند و این جریان بدون توان آماده ‌به‌کار نگهداشتن عناصر فنی، مدیریتی و بدون شجاعت، دانش، توانمندی و انگیزه فوق العاده خلبانان در نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به دستاوردهای نیروی هوایی ارتش گفت: این نیرو همانطور که در بحران‌ها در خط مقدم امدادرسانی به مردم است، در مقابله با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز خط‌شکن، صف‌شکن و پیشگام بوده و این پایگاه هم نمونه‌ای از عزم و اراده راسخ این نیرو در مقابل دشمنان نظام است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: ملت بزرگ ایران بدانند که سربازان آنها در نیروهای مسلح به‌ویژه در ارتش، شبانه‌‎روز برای دفاع از این ملت و آب و خاک مشغول تلاش و فعالیت هستند و با وجود همه تنگناها و سختی‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد، هر آنچه برای دفاع بهتر و موفقیت‌آمیز لازم باشد، انجام خواهند داد.

وی در پایان اظهار داشت: یکی از دلایلی که اتفاقات ناگواری در جهان توسط کشورهایی که خوی استکباری و تجاوز دارند رقم می‌خورد، محاسبات غلط است. دشمنان ما معمولاً دچار محاسبه غلط می‌شوند اما وقتی برخی از توفیقات ما را ببینند، آرامش بیشتری در منطقه و جهان حاکم می‌شود. این توفیقات باعث می‌شود که متجاوزان با محاسبه غلط، بیشه را از شیر خالی نبینند و کاری نکنند که هم خود و هم منطقه را دچار مشکل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خوزستانی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    جنگنده های جدید یعنی سوخو 35 ؟
    • رضا IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 0
      امیدوارم قاهر هم اضاف شه تا ۱۴۰۴

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس