کنعانی

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: صادر کنندگان تسلیحات و دامن زنندگان به استمرار جنگ‌ها با جعل خبرها به دنبال توجیح عملکرد یکجانبه و خطای خود در طراحی جنگ و استمرار آن هستند.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در مورد ادعای ساخت کارخانه‌ای با قابلیت تولید شش هزار پهپاد توسط ایران و روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، اظهار داشت: اساساً چنین خبری موضوعیت ندارد و کذب است.

سخنگو دستگاه دیپلماسی گفت: متأسفانه کشورهایی که بزرگترین صادرکننده تسلیحات و تجهیزات به یک طرف جنگ هستند مایلند با دامن زدن به خبرهای کذب و جعلی افکار عمومی جهانی را دچار گمراهی و خطا کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نه در یک طرف جنگ و نه در کنار یک طرفی دیگر قرار دارد، تاکید کرد: ایران چنین طرح‌هایی را حتی در دست پیگیری هم ندارد.

کنعانی خاطرنشان کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران تشویق طرفین برای توسل به راهکار سیاسی و همچنین تشویق جامعه بین المللی برای کمک به شکل گیری راهکار سیاسی جهت پایان دادن به جنگ است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: به نظر می‌رسد صادر کنندگان تسلیحات و دامن زنندگان به استمرار جنگ‌ها با جعل خبرها به دنبال توجیه عملکرد یکجانبه و خطای خود در طراحی جنگ و استمرار آن هستند.

گفتنی است، روزنامه «وال استریت ژورنال» مدعی اعزام یک هیأت ایرانی به روسیه با هدف ارزیابی ساخت کارخانه‌ای با قابلیت تولید شش هزار پهپاد طراحی شده توسط این کشور به منظور استفاده روسیه در جنگ اوکراین شد.

این روزنامه به نقل از مقام‌های یک کشور متحد آمریکا مدعی شده است که ساخت این کارخانه، بخشی از همکاری نظامی فزاینده میان تهران و مسکو به‌شمار می‌رود.

در ادامه ادعا شده که این هیأت بلندپایه ایرانی در تاریخ پنجم ژانویه از محل برنامه‌ریزی شده برای احداث و راه‌اندازی کارخانه پهپاد بازدید کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 0
    باید به زیرساخت های اوکراین همانند راه اهن و فرودگاه ها و بنادر اوکراین حملات پهبادی شود نه موشکی گران قیمت
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 0
    اگر روسیه کیف را هدف قرار دهد حتی بصورت الکی این امر باعث وحشت فراگیر از ارتش روسیه در میان دولتمردان و تخریب کامل روحیه مقاومت در جنگجویان اوکراینی می شود
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 0
    حضور حداقل 200 هزار نیروی کره شمالی برای کم کردن حجم اتش اوکراینی ها از محور بلاروس واجب واجبات است
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 0
    ایران باید خودش رو برای حضور مستقیم در جنگ اوکراین آماده کنه. این جنگ به این سادگی ها تمام نمی شه.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 1
    دولت اوکراین در قضیه سقوط هواپیمای مسافربری خیلی نفرت پراکنی کردند واقعه غیر عمدی را به دروغ عمدی و تروریستی معرفی می کردند ان موقع که ایرانیان از اوکراین می خواستند خارج شوند اشغالهایشان را باید ایرانیها جمع اوری می کردند تسلیحات شیمیایی به صدام دادند تا بر علیه مردم بی گناه ایران استفاده کند در جنگ قره باغ تجهیزات ترکیه و رژیم جعلی باکو از خاک اوکراین تامین می شد جنگ اینده قره باغ بر علیه ایران و ارمنستان با حمایت حتمی اوکراین خواهد بود مثلا پهپاد اکینجی ترکیه موتور اوکراینی دارد حمایت پنهان و اشکار اوکراین از تروریستهای قره باغ را نادیده نگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس