کد خبر 1462322
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
سوریه

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان زلزله در مناطق تحت کنترل دمشق به 769 نفر افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت سوریه، صبح امروز (سه‌شنبه)، اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله در مناطق تحت کنترل دمشق افزایش یافته است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،‌ وزارت بهداشت این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شمار قربانیان زلزله به ۱۴۴۸ زخمی و ۷۶۹ کشته در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه، ادلب، طرطوس افزایش یافته و این آمار نهایی نیست.»

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه دیروز (دوشنبه)، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

براساس گزارش‌ها، این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

در پی این زلزله، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه نشستی اضطراری با حضور اعضای کابینه، برای بررسی خسارات جانی و مالی وارده به کشور و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص آن برگزار کرد.

وزارت دفاع سوریه نیز کلیه واحدها، تشکیلات و نهادهای خود در کلیه استان‌ها را برای کمک فوری به مردم سوریه و جست‌وجو برای بیرون کشیدن قربانیان از زیر آوار و کمک به زخمی‌ها و آواربرداری بسیج کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اهوازی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 3
    خوده بشار اسد ویرانی ک تو سوریه به بار اورد از زلزله صد ریشتری هم بالاتر بوده
    • ح IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      1 0
      بشار اسد یا داعش های آمریکایی؟؟
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      1 0
      مگه بشار اسد حمله کرد به سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس