روایت آذرپیرا از مصاف با قهرمان المپیک/ اسنایدر غول ترسناک نیست

دارنده مدال طلای کشتی امیدهای جهان در خصوص مبارزه خود با نابغه آمریکایی در پیکارهای رنکینگ‌دار زاگرب، گفت: کایل اسنایدر غول ترسناکی نیست و برای شکست وی تنها باید اعتماد به نفس و خودباوری داشته باشیم.

به گزارش مشرق، مبارزه امیرعلی آذرپیرا با قهرمان جهان و المپیک در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات زاگرب، کارشناسان را به این باور رساند که نخبگان کشتی آزاد ایران می‌توانند در این وزن المپیکی مدعی رسیدن به سکو باشند. اوج کشتی دارنده مدال طلای امیدهای جهان جایی بود که کایل اسنایدر نامدار در دیدار با آذرپیرا هیچ امتیاز فنی کسب نکرد و تنها سه امتیاز را از طریق اخطار و بیرون بردن پای امیرعلی به دست آورد. این در حالی است که قهرمان آمریکایی‌ها در گذشته موفق به شکست بزرگانی مانند عبدالرشید سعدالله‌یف و جی‌دن کاکس نیز شده بود.

آذرپیرا در خصوص جدال سخت خود با قهرمان المپیک در زاگرب گفت: من میدان زیادی در رده سنی بزرگسالان تجربه نکردم و نخستین رویارویی من با اسنایدر به عنوان یکی از بزرگان دنیای کشتی بود. او با وجود عناوین جهانی و المپیک، غول ترسناکی نیست اما برای شکست این نابغه کشتی نیاز به خودباوری است.

متن کامل گفت‌وگو با امیرعلی آذرپیرا در زیر آمده است؛

امیرعلی آذرپیرا در زاگرب نشان داد که ایران یک مدعی جدید در وزن ۹۷ کیلوگرم به جهان معرفی کرده است. نظرتان در این زمینه بیان کنید؟

حدود ۲ سال است که در کشتی جهان به صورت جدی در رده‌های سنی وارد شدم و در یک سال گذشته و به توصیه مربیان به وزن ۹۷ کیلوگرم آمدم. استایلم برای این وزن مناسب و توانستم موفقیت‌هایی در رده‌های سنی کسب کنم. تلاشم این است تا به بزرگان و مدعیان جهان در این وزن نزدیک شوم و بتوانم برای ایران افتخارآفرینی کنم. ماندن در وزن‌های پائین‌تر برایم مناسب نیست و در وزن ۹۷ کیلوگرم راحت هستم.

با وجود ۲۰ سال سن، در زاگرب یکی از بزرگان کشتی دنیا را به چالش کشیدید. جدال با اسنایدر چگونه بود؟

تجربه بسیار مهم و گران‌بهایی بود من تا پیش از این اسنایدر را ندیده بودم و مسابقات وی را از تلویزیون نگاه می‌کردم. در جام جهانی آمریکا نیز فرصت مبارزه با وی پیش نیامد. او یکی از بزرگان کشتی جهان است که مدال جهانی و المپیک دارد. من در ابتدای راه هستم. در کشتی با این غول آمریکایی به این باور رسیدم که راه رسیدن به موفقیت خودباوری است. در آوردگاه زاگرب شایداعتماد به نفس لازم برای شکست اسنایدر نداشتم. این تجربه خوبی بود و بی‌تردید در مبارزات بعدی به خوبی می‌توانم کشتی را مدیریت کنم.

امیرعلی در کشتی با اسنایدر آن جنگدگی همیشه را نداشت این کار دلیل خاصی داشت؟

من از نونهالان کشتی گرفتم و همیشه از کشتی تدافعی گریزان بودم. جنگندگی و مبارزه از اصول اولیه کشتی من است اما مبارزه با کشتی‌گیر بزرگ و باتجربه‌ای مانند اسنایدر سخت بود. برای عبور از سد این آزادکار باید خودباوری لازم را داشته باشم.

از نام و عناوین اسنایدر ترسیدی؟

نه ترسی در کار نبود و می‌توانستم او را شکست دهم اما چند اشتباه بد داشتم و این موجب شد تا سه امتیاز از دست بدهم.

اسنایدر حتی نتوانست امتیاز فنی را از شما بگیرد. چگونه این غول آمریکایی را مهار کردی؟

همه کشتی را دیدند. من تلاش خودم را انجام دادم و کم کاری نکردم. حتی اخطار ۳۰ ثانیه اول به او داده شد و در چند ثانیه پایانی امتیاز گرفت. من اگر می‌ایستادم و کاری نمی‌کردم آن امتیاز برای من بود. اسنایدر به راحتی امتیاز نمی‌دهد اما او نتوانست از من امتیاز فنی بگیرد. برای رقابت با این قهرمان آمریکایی برنامه دارم و به دنبال یک مبارزه پایاپای با او هستم.

همه کارشناسان از توانایی و قدرت اسنایدر سخن به میان می‌آورند نظر شما درباره این رقیب آمریکایی چیست؟

او مردی است که هشت مدال جهانی و المپیک را در کارنامه دارد و یک کشتی‌گیر قابل احترام است اما آن‌گونه که درباره قدرت وی سخن می‌گویند نیست، من باور دارم با تلاش و آمادگی جسمی و روحی می‌شود وی را شکست داد.

مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم تنها اسنایدر نیست آیا می‌توانیم نظاره‌گر جدال سخت آذرپیرا با تانک روس‌ها باشیم؟

رقابت همیشه سخت و رسیدن به قله موفقیت راحت نیست باید برای سکوی المپیکی نهایت تلاش را داشته باشم. مهم نیست که چه کسانی در داخل و خارج رقیب من هستند مهم این است که من چه میزان برای مبارزه با این بزرگان آماده هستم. باید تلاشم را بیشتر کنم تا در کنار مدعیان قرار گیرم. هدفم مدال المپیکی است و هر ورزشکاری نیز این آرزو را دارد.

در جهان کشتی الگو خاصی دارید؟

نه الگو خاصی ندارم و همیشه به دنبال این هستم خودم باشم و از تمام ظرفیت‌هایم استفاده کنم. برای رسیدن به موفقیت به هیچ حریفی نگاه نمی‌کنم بلکه باید تمرکزم بر روی تمرینات و کار خودم باشد. اینکه چه کسانی در وزن ۹۷ کیلوگرم حضور دارند، مهم نیست مهم این است که من چه میزان برای مدعی شدن تلاش می‌کنم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس