کد خبر 1462130
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
image-20230206152928-3.jpeg

شهر مشهد، علاوه بر جاذبه‌های زیارتی، تاریخی و طبیعی، دارای تفریحات متعددی نظیر پارک‌ها، شهربازی‌ها و پارک‌های آبی نیز است.

تفریحاتی که باید در مشهد تجربه کنید

مشهد، مرکز استان خراسان رضوی، به‌عنوان قطب زیارتی کشور شناخته می‌شود و هر سال میزبان هزاران گردشگر و زائر داخلی و خارجی است. جاهای دیدنی مشهد از حرم امام رضا (ع) گرفته تا روستاهای ییلاقی، خانه‌های تاریخی، مساجد، بازارهای قدیمی، مراکز خرید مدرن، آرامگاه‌ها، حمام‌ها، کلیساها، گنبدهای خشتی و مدارس تاریخی از دلایل جذب گردشگران به این شهر به شمار می‌آیند. در کنار تمام این جاذبه‌ها، مراکز تفریحی بی‌نظیری نیز در مشهد همچون پارک‌ها، بوستان‌های جنگلی، پارک‌های آبی و شهربازی‌های روباز و سرپوشیده وجود دارند؛ مراکزی با امکانات متنوع که روزی سرشار از شادی و هیجان را در کنار خانواده یا اعضای دوستان برای شما به ارمغان می‌آورند.

پارک های مشهد

پارک‌های بسیاری در شهر مشهد احداث شده‌اند؛ پارک‌هایی با امکانات مناسب و طبیعت چشم‌نواز که می‌توان در آن‌ها در کنار اعضای خانواده یا دوستان به تفریح پرداخت. از پارک های مشهد در نزدیکی حرم می‌توان به پارک میرزا کوچک خان با ۳۲ هکتار وسعت و امکاناتی نظیر استخر، پارک بازی کودکان، سرویس بهداشتی، زمین فوتبال و بوفه و پارک وحدت مجهز به دریاچه مصنوعی، آبشار و آب‌نما، کتابخانه، تئاتر، سینما، شهربازی، زمین ورزشی، زمین اسکیت و فرهنگسرای پارک موضوعی زیارت (شامل ۱۹۸ نماد نظیر نماد نقاره‌خانه، سقاخانه، پنجره فولاد و برج ساعت حرم رضوی) اشاره کرد.

پارک جنگلی ۷۰ هکتاری وکیل آباد، از بهترین تفرجگاه‌های مشهد در منطقه‌ای خوش آب و هوا با معابر سنگ‌فرش و فضای سرسبز جنگلی، درختان کهن نظیر کاج، چنار و سرو، رستوران‌ها، کافه‌ها و باغ وحش، پارک جنگلی طرق با حدود ۱۸۰ هکتار مساحت و امکاناتی نظیر ۲۸۰ کلبه و امکان برپایی ۴,۰۰۰ چادر، زمین بازی برای کودکان، پارکینگ، فروشگاه، سرویس بهداشتی، پارک جنگلی پردیس شاندیز با امکانات رفاهی چون سرویس بهداشتی، پارکینگ، نمازخانه، چای‌خانه، فضای مناسب برای چادر زدن و استراحت، باربیکیو و آلاچیق از پارک‌های جنگلی مشهد هستند؛ پارک‌هایی که می‌توانید در آن‌ها پیک‌نیک برپا کنید و روزی سرشار از خاطره در طبیعت بسازید.

از دیگر پارک های مشهد می‌توان پارک کوهستانی خورشید، مشهور به بام مشهد، با امکاناتی نظیر آلاچیق، زمین مخصوص بازی کودکان، زمین فوتبال و والیبال، فست‌فود و کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی، پارک هفت‌حوض مشهد با حدود ۵۷۰ هکتار وسعت، پارک ملت، پارک کوه سنگی، باغ ملی، پارک ارم، پارک مینیاتوری مشهد، پارک پردیس قائم، پارک امت، باغ گیاه‌شناسی، باغ گل‌های مشهد، باغ تمشک، باغ پونه و پارک چهل‌بازه را نام برد.

شهربازی مشهد

تفریحاتی که باید در مشهد تجربه کنید

در دهه‌های اخیر، اقدامات بسیاری در جهت توسعه مراکز تفریحی نظیر شهربازی‌های روباز یا سرپوشیده برای کودکان و بزرگسالان و همچنین پارک های موضوعی در شهر مشهد صورت گرفته است؛ مسافران و گردشگران پس از زیارت و گردش در شهر، می‌توانند ساعات خوش و هیجان‌انگیزی را در این شهربازی‌ها در کنار خانواده و فرزندان خود تجربه کنند.

پارک علمی پروفسور بازیما در مرکز تجاری وصال از پارک‌های موضوعی مشهد با بازی‌هایی چون عصب‌سنج، ماشین زمانُ بازی‌های واقعیت مجازی و بازی‌های عملی و سرگرمی‌های نظیر حرکت در درون بدن یک انسان غول‌پیکر و تشریح بدن انسان یا قورباغه در آکادمی زیست‌شناسی، شهربازی اکسون پارک در مجتمع تجاری اکسون، شهربازی هپی لند در مرکز خرید آرمیتاژ با بیش از ۵۰ وسیله بازی مانند کشتی، هلیکوپتر، قطار، سینما هفت‌بعدی، دارت، صخره‌نوردی، ماجراجویان و انگری‌برد، سرزمین بازی‌های سمگا با مساحتی بیش از ۲۰,۰۰۰ متر مربع و بیش از ۱۱۰ دستگاه بازی، لگوسیتی مشهد (شهربازی کیان سنتر ۲) با بیش از ۸۰ بازی متنوع، شهربازی جنگل جادویی (شهربازی پروما) با تفریحاتی چون ترامپولین، شهر بادی، استخر توپ، ایرهاکی، مینی‌بولینگ، هواپیمای گردان، فانوس و فانی‌کار و کیدز کلاب کیدو از مشهورترین شهربازی‌ های مشهد برای کودکان هستند.

از شهربازی های مشهد برای بزرگسالان نیز می‌توان به شهربازی پارک ملت، محبوب‌ترین شهربازی مشهد با چرخ و فلکی غول‌پیکر، شهربازی الماس شهر (سرزمین خورشید)، شهربازی سرزمین عجایب، شهربازی کوهسنگی لند، شهربازی هلیوم پارک، شهربازی پارک وحدت، شهربازی اکسیر مشهد، شهربازی ویلاژ توریست و پاتیناژ پدیده شاندیز مشهد اشاره کرد.

پارک آبی های مشهد

پارک‌های آبی از مکان‌های تفریحی مشهد به شمار می‌روند که با وجود امکانات متنوع، میان گردشگران و مسافران طرفداران بسیاری دارند. سرزمین موج‌های آبی با ۸,۵۰۰ متر مربع وسعت و دو بخش مجزا برای مردان و زنان با سرسره‌هایی چون جت موج، سقوط آزاد، سرسره تورنادو سرسره سوپر موج، لوپ، کامیکاز، تاپسی، آهسته و سرعتی، چاله فضایی، تویستر و یو، استخر موج، رودخانه آرام و خروشان، منطقه بازی کودکان و استخر بزرگسالان، سونای خشک و بخار، جکوزی سرد و گرم، سالن ماساژ، حمام سنتی، فروشگاه لوازم ورزشی، رستوران و کافی‌شاپ از مشهورترین و محبوب‌ترین پارک آبی های مشهد است.

تفریحاتی که باید در مشهد تجربه کنید

پارک ساحلی آفتاب با هفت طبقه با امکانات و خدمات ویژه‌ای چون استخر مخصوص غواصی به عمق ۱۲ متر، آموزش شنا، شنای موزون، نجات غریق و غواصی دومین پارک آبی مشهد است که یکی از جاذبه‌های تفریحی معروف شهر نیز محسوب می‌شود. این پارک ساحلی دارای دو بخش مجزای بانوان و آقایان و همچنین یک پارک VIP و امکانات متنوع آبی همچون استخر استاندارد دو طبقه، سونای خشک، سونای خشک مجهز به نور درمانی و رایحه درمانی، سونای بخار، جکوزی، حمام سونای ماسه، استخر نمک دریایی، حمام اسپوتا،، سرسره‌های پیچ و سرعتی و حمام آفتاب است.

از دیگر پارک آبی های مشهد می‌توان به پارک آبی ایرانیان با وسعتی برابر با ۱۴ زمین فوتبال و سرزمین موج‌های خروشان با ۶۰,۰۰۰ متر مربع مساحت و دارای دو پارک آبی بانوان و آقایان، بیش از ۶۳ سرسره مدرن، ۱۱,۰۰۰ کمد تک برای آقایان و ۷,۰۰۰ کمد تک برای بانوان، رودخانه موج، دریاچه متلاطم، استخر، سونای خشک و بخار، زیپ لاین، سالن فیش اسپا (دکتر ماهی) سالن ایروبیک، بازی لیزرتگ یا پینت بال لیزری، سالن ماساژ، غار نمک، ترامپولین، فست‌فود، کافی‌شاپ، جویس‌شاپ و پارک کودک اشاره کرد.

دیگر تفریحات مشهد

کارتینگ (پیست کارتینگ ارشاد، آزادی و جام جم)، پاراگلایدر (آکادمی ورزش‌های هوایی هرمز، باشگاه ورزش‌های هوایی آیریان، باشاه ققنوس و باشگاه بر بال آسمان)، پینت بال (باشگاه پینت ‌بال شوت ایکس، باشگاه پینت‌ بال نامبروان، باشگاه پینت‌ بال جام جم)، سوارکاری (باشگاه سوارکاری فردوسی، باشگاه سوارکاری ارشاد و باشگاه سوارکاری ملی)، زیپ‌لاین و بانجی جامپینگ از دیگر تفریحات محبوب در مشهد هستند که روزی سرشار از هیجان را برای شما رقم می‌زنند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس