برزیل

در میانه انتقادات فعالان محیط زیست، برزیل ناو هواپیمابر ۶۰ ساله خود را که به گفته برخی حاوی چندین تن مواد سمی بوده است، در اقیانوس غرق کرد.

به گزارش مشرق، برزیل یک ناو هواپیمابر از رده خارج شده را غرق کرد. این اقدام علیرغم مخالفت گروه‌های محیط‌زیستی انجام می‌گیرد که ادعا می‌کنند کشتی غرق شده مملو از مواد سمی بوده است.

به گزارش گاردین، نیروی دریایی ارتش برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرآیند غرق کردن کشتی اواخر بعد از ظهر روز جمعه در ۳۵۰ کیلومتری سواحل برزیل در اقیانوس اطلس در منطقه‌ای با عمق تقریبی ۵ هزار متر رخ داد.

تصمیم برای غرق کردن «سائوپائولو» کشتی شش دهه‌ای در برزیل سر و صدای زیادی بین فعالان محیط زیست ایجاد کرده است. مقامات دفاعی اعلام کردند کشتی را در امن‌ترین منطقه غرق خواهند کرد. با این حال، فعالان محیط زیست می‌گویند ناو هواپیمابر حاوی چندین تن آزبست، فلزات سنگین و سایر مواد سمی بوده که می‌تواند به داخل آب نفوذ کرده و زنجیره غذایی موجودات دریایی را آلوده کند.

مقامات برزیلی اصرار داشتند که بهتر است کشتی را عمدا غرق کنند تا اینکه خود به خود غرق شود.

این ناو هواپیمابر اواخر دهه ۱۹۵۰ در فرانسه ساخته شد و برزیل سال ۲۰۰۰ آن را به قیمت ۱۲ میلیون دلار خریداری کرد. طول ناو ۲۶۶ متر بوده و پیش از این یک آتش‌سوزی را از سر گذرانده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    2 1
    می دادند ما اوراقش می کردیم از صبح تا شب وانتی و نون خشکی راه براه دارن تو خیابون دنبال آهن پاره می گردند برزیل ناوش غرق می کنه
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 0
    برزیل !!کار به جایی رسیده به مربی ما بگن تروریست.تروریست عربستان لجنه چون باج میده به شما ها اسمی نداره.. ملت و حکومت عربستانه
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      0 0
      خجالت بکش. زشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس