کد خبر 1461543
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
ببینید | هشدار جدی ترامپ درباره جنگ جهانی سوم

رییس جمهور پیشین آمریکا در سخنانی تهدید کرد در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ جاسوسان چینی را به سختی سرکوب خواهد کرد.

به گزارش مشرق، سخنرانی ویدیویی ترامپ در حالی بیان شد که آمریکا تحت تأثیر اخباری مبنی بر حرکت یک بالن جاسوسی چین بر فراز حریم هوایی ایالات متحده از جمله منطقه مونتانا که دارای سایت‌های پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است، قرار داشت.

آمریکا شنبه شب اعلام کرد این بالن را سرنگون کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ افزود: «به ندرت اشاره شده است که هزاران جاسوس چین در بخش‌های مختلف آمریکا از جمله در بخش تجاری، امور مالی، دانشگاهی، فناوری، رسانه‌ها و احتمالاً حتی دولت فعالیت دارند.»

وزارت دادگستری آمریکا اخیراً اتهامات علیه ۱۳ تن از جمله افسران اطلاعاتی مظنون چین را در سه پرونده جداگانه به جرم توطئه برای پیشبرد غیرقانونی منافع چین در آمریکا اعلام کرد.

ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود، برنامه‌ای با عنوان «ابتکار چین» را اجرا کرد که منجر به پیگرد قانونی ده‌ها مظنون به جاسوسی شد. وزارت دادگستری آمریکا در آن زمان ادعا کرد هدف این برنامه برهم زدن استراتژی رژیم چین در «سرقت آشکار و سیستماتیک» مالکیت معنوی آمریکاست.

کریستوفر رای رئیس اف‌بی‌آی، در دومین سالگرد این برنامه گفت که تقریباً هر ۱۰ ساعت یک پرونده ضد جاسوسی جدید در ارتباط با چین باز می‌شود.

برنامه ابتکار چین در زمان ریاست جمهوری جو بایدن منحل شد.

ترامپ در اظهارات ویدیویی خود از رویکرد سختگیرانه آتی در برابر جاسوسان سخن گفت و قول داد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ با قدرت با اقدامات جاسوسی چین در داخل آمریکا مقابله کند.

وی افزود: «به عنوان رئیس جمهور، چشمگیرترین اقدام را برای محدود کردن توانایی چین در جاسوسی از آمریکا انجام دادم و وقتی دوباره به کاخ سفید برگردم، این تلاش‌ها بسیار گسترش خواهند یافت.»

ترامپ اظهار کرد که (در صورت انتخاب) دولت وی "هرگونه تحریم‌های ویزا و محدودیت‌های مسافرتی را برای جلوگیری از دسترسی چین به اسرار آمریکا در راستای خواسته‌های واشنگتن و مطابق با قوانین آن اعمال خواهد کرد. "

وی افزود: «اف‌بی‌آی اخیراً اعتراف کرد که چین یک نیروی پلیس مخفی را در خاک آمریکا اداره می‌کند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 0
    شما اول جلوی‌ اون سازمان تروریستی کمیسیون ارتباطات ‌فدرال رو بگیر که سالهاست بخاطر کنم به تروریسم سایبری با همین تغییر کالر آیدی باعث مرگ و آواره شدن و معلول شدن میلیونها نفر شد بعد در مورد جاسوسان اقتصادی چین و یا کشور تروریست دیگر صحبت کن. این پلتفرم های تروریست که سینه چاک لیبرالیسم هست رو بگیر و اموال نامشروع شأن را مصادره کن و رئسای آنها را به زندان بینداز بعد در مورد جاسوسان اقتصادی صحبت کن. البته همه میدونند این جاسوسی مالکیت معنوی کار کدوم کشور هست فقط نمیخوان اسمش رو بیان کنند. وقتی شرکتهای بزرگ که پرورده پنتاگون و غیره قریه میشند میزند خودشون اطلاعات طبقه بندی شده رو میفروشند البته با حربه دزدی که همه میدونند واقعی نیست ولی خب کاری هم نمیشه کرد به جز اینکه به شرکتهای کوچک هم راه بدهید و قرارداد پر ملات باهاش ببندید. خود نظامی ها میزند با آشناهای خودشون جهت شراکت و کمیسیون غیره قرار می‌بندند. اینطوری هم رازهای نظامی فاش میشه و هم فن آوری های واقعا موثری و نوآورانه رشد پیدا نمی‌کنند.
  • غلامعلی حلواساز IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 0
    بزک نمیر بهار میاد رئیس جمهور روانی اونم بایدن کثیفه امریکا رو ب افوله
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 0
    خوب چین چرا بمانند دوران مائو نمی خواهد جنگ با امریکا را از خاک شبه جزیره کره شروع کند و با امریکا در انجا زورآزمایی کند و اصرار دارد خاک مادر چین را میدان جنگ کند و سرمایه داران چینی و سراسر جهان را از انجا فراری دهد
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    0 0
    مشاوران رئیس جمهور چین چه کسانی هستند چرا چین نمی خواهد با تشکیل یک ائتلاف با امریکا وارد جنگ شود و اصرار دارد ارتش خود را با نیروهای نیابتی امریکا درگیر نماید
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    0 0
    جنگ اوکراین نشان داد چینی ها باید جنگ نیابتی با امریکا را شروع کنند و سیبل کردن شهرهای بزرگ اقتصادی و ساحلی خود مثل پکن و شانگهای و غیره پرهیز کنند روسیه می توانست در عوض شروع جنگ با اوکراین ایران را تسلیح و به جان امریکا در خاورمیانه بیاندازد و یا در عوض نیرویهای خودش ارتش بلاروس با تمام توان وارد جنگ با اوکراین می شد و روسیه فقط بلاروس و جدایی طلبان جنوب اوکراین را تسلیح می کرد و یا جریان نفت خاورمیانه را با یک جنگ قطع کند و پکن هم می تواند با تحریک کره شمالی به جنگ با کره جنوبی پرورو بازی های امریکا در تایوان را تلافی نماید اما چرا چین مرتب بر روی تایوان مانور می دهد کار اشتباهی است همچنین چین باید تقویت ارتش روسیه در اوکراین و کمک به این کشور به لحاظ نیروی زمینی مانع از تحرک نظامی امریکا در شرق اسیا بشود متاسفانه روسیه و چین فن جنگ نیابتی به روش ایرانی ها را نمی دانند
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    0 0
    اگر کره شمالی به به پایگاههای نظامی امریکا در تایوان حمله کند به لحاظ حقوق بین الملل چه کشوری می تواند این کار را محکوم کند همه می دانند فقط پکن می تواند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس