کد خبر 1461167
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
افشاریان

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت:در مورد زمان استفاده از سیستم VAR باید بگویم که می‌توانیم با ۴ دوره آموزشی می‌توانیم داوران را آموزش بدهیم.

به گزارش مشرق،‌ خداداد افشاریان در مورد اینکه آیا با توجه به نیاز به گذشت پروسه‌ای ۱۱ ماهه برای استفاده از VAR در کشورمان آیا می‌توان از این سیستم از ابتدای فصل آینده لیگ برتر استفاده کرد، اظهار داشت:‌ اجازه می‌خواهم قبل از وارد شدن به این مبحث به مهدی تاج کسب پست نایب رئیسی AFC را تبریک بگویم او حساسیت خاصی نسبت به VAR دارد. با توجه به اینکه تمام رفتارهای فنی و اداری سیستم VAR باید با فیفا هماهنگ شود ما هم باید اتفاق‌های داخل کشور را در گرو مقررات فیفا پیش ببریم.

وی افزود: تا کنون دو جلسه آنلاین با فیفا داشته‌ایم هفته آینده نیز دو جلسه ۶ ساعت آنلاین به خاطر تمهیدات به روز VAR با فیفا خواهیم داشت. در این جلسات رفتارهای اداری و حقوقی را خواهیم گفت. در مورد زمان استفاده از این سیستم نیز باید بگویم با شرکت طرف قراردادمان به این نتیجه رسیده‌ایم که می‌توانیم با ۴ دوره آموزشی در ایران بتوانیم داوران را آموزش بدهیم. می‌توانیم دو گروه ۳۵ یا ۴۰ نفره را با توجه به ظرفیت‌های خودمان، رفتار فیفا و مدرسی که از فدراسیون جهانی می‌آید برگزار کنیم تا این دو گروه همزمان با هم جلسات‌شان برگزار شود در نهایت به داوران ما که ۷۰ نفر می‌شوند مدرک خواهیم داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس