ونزوئلا:تحریم ها علیه روسیه باعث هرج و مرج در بازار انرژی شده است

وزیر نفت ونزوئلا گفت که تحریم‌های غرب علیه روسیه و تعیین سقف قیمت برای خرید نفت این کشور توسط اروپا، کشورهای G۷ و استرالیا، باعث هرج و مرج در بازار جهانی انرژی شده است.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، «طارق العیسمی» وزیر نفت ونزوئلا گفت که تحریم‌های غرب علیه روسیه به بهانه عملیات نظامی این کشور در اوکراین، باعث هرج‌ومرج در بازارهای جهانی انرژی شده است.

بر اساس این گزارش، العیسمی در جریان چهل و هفتمین نشست کمیته مشترک نظارتی وزرای سازمان «اوپک پلاس» ضمن تأکید بر این موضوع افزود: ما اقدامات غیرمنطقی را مشاهده می‌کنیم که قوانین بین المللی را نقض می‌کند و کشورهایی را که بخشی از بازار جهانی انرژی هستند، هدف قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: آنها اکنون تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه که شریک ما و یکی از اعضای اوپک پلاس که تولیدکننده مهم انرژی، نفت و گاز است، اعمال و اعلام می‌کنند.

در همین چارچوب، نشست کمیته مشترک نظارتی وزیران «اوپک پلاس» اصلاح استانداردهای فعلی توافقنامه این ائتلاف را توصیه نکرد. این کمیته شامل هشت عضو از ۲۳ عضو اوپک پلاس یعنی روسیه، عربستان سعودی، امارات، عراق، کویت، الجزایر، ونزوئلا و قزاقستان است.

اوپک پلاس در اکتبر ۲۰۲۲ به اتفاق آرا با کاهش تولید دو میلیون بشکه نفت در روز از ماه نوامبر گذشته در پاسخ به عدم اطمینان در بازارهای جهانی انرژی موافقت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمو IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    از کی گفته بودم، اتّفاقات بسیار ناگوار تر هم برای همه جهان در حال وقوع است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس