دیدار امیرعبداللهیان با رئیس مجلس نمایندگان نیکاراگوئه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «گوستاوو پورراس» رئیس مجلس نمایندگان نیکاراگوئه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان که در رأس هیأتی سیاسی در ماناگوآ پاستخت نیکاراگوئه حضور دارد، امروز (پنجشنبه) ۱۳ بهمن ماه در ادامه دیدارها با مقامات نیکاراگوئه با «گوستاوو پورراس» رئیس مجلس نمایندگان نیکاراگوئه در محل مجلس نمایندگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس نمایندگان نیکاراگوئه ضمن خیرمقدم به وزیر خارجه و هیأت همراه بر تقویت روابط دو کشور به ویژه همکاری‌های پارلمانی بین مجالس دو کشور تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار گفت: فاصله جغرافیایی بین دو کشور دور است، ولی قلب‌های ما به هم نزدیک است. حمایت پارلمان‌های دو کشور لازمه تحقق هر چه بهتر و طبیعی‌تر توافقات است. امروز فرصت خوبی است که درباره موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو کنیم.

به گزارش فارس، مرتضی محمودوند نماینده مجلس شورای اسلامی، عیسی کاملی دستیار وزیر ور مدیرکل آمریکا، علی چگنی مدیرکل دفتر دیپلماسی اقتصاد مقاومتی، عبدالله نکونام قدیری معاون سخنگو و مدیرکل دیپلماسی رسانه‌ای، مجتبی بنی اسدزاده دستیار وزیر در امور اجرایی و رضا نظرآهاری مشاور وزیر حسین امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

امیرعبداللهیان شب گذشته نیز با دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه دیدار کرد و در این دیدار یاداشت تفاهم مکانیسم همکاری و مشورت‌های سیاسی بین وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه توسط امیرعبداللهیان و دنیس مونکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوئه امضا شد و پس از رایزنی دو وزیر، امیرعبداللهیان در مراسم ضیافت شام رسمی همتای خود حضور یافت.

وی قرار است امروز و در ادامه دیدارهایش با «دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه دیدار کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این سفر قرار است به ونزوئلا هم برود. وی پیش از این هم سفری کوتاه به موریتانی داشت و با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    مرکزجدید مقاومت شکل گرفته است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس