بورل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که عرضه جنگنده به اوکراین در دستورکار کشورهای اروپایی قرار ندارد.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که ارسال جنگنده به اوکراین برای نبرد با روسیه در دستورکار اروپا قرار ندارد.

به گزارش «ال پائیس»، در حالیکه غرب در تکاپو برای تشدید کمک‌های نظامی به اوکراین برای نبرد با روسیه است، بورل در یک کنفرانس خبری تصریح کرد: «موضوع عرضه هواپیماهای جنگی به اوکراین منجر به اختلافات جدی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است».

اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده است که روز گذشته (چهارشنبه)، «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس گفت که لندن برای عدم ارسال جنگنده برای اوکراین «تصمیم قطعی» ندارد اما در حال حاضر این رویکرد را درست نمی‌داند.

بن والاس که کشورش با وجود اعلام قصد ارسال تانک‌های پیشرفته «چلنجر ۲» برای اوکراین هنوز زمان‌بندی قطعی برای تحویل این تانک‌ها ارائه نداده، در گفتگو در روز چهارشنبه با خبرنگاران با این سوال روبرو شد که چرا انگلیس برای اوکراین جنگنده نمی‌فرستد.

وزیر دفاع انگلیس پاسخ داد: «من مدت نسبتا زیادی است که درگیر این موضوع بوده‌ام و دو چیز را یاد گرفته‌ام؛ هرگز به صورت قطعی چیزی را قبول یا رد نکنم.»

او گفت: «در این زمینه تصمیم قطعی وجود ندارد. فعلا فکر نمی‌کنم (ارسال جنگنده)‌ رویکرد درستی باشد...روندی که امسال در این جنگ رخ می‌دهد، توانمند شدن اوکراینی‌ها برای به کارگیری تجهیزات زرهی غربی علیه روسیه است.»

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ماه فوریه با تشدید فشار تحریم‌ها علیه مسکو و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین، تنها به آتش ناآرامی‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    1 1
    اوضاع زلنسکی باید برای الیف عبرت شود
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    2 2
    بزودی جنگنده هم به اوکراین ارسال خواهد شد چون بایدن یک احمق تمام عیار است و رهبران اروپایی مشتی مزدور اسرائیل بیش نیستند البته ایران ه مباید موشک های بالستیک به روسیه باید ارسال کند مخصوصا فتح 360 را
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    ایران باید مراکز تسلیحات سازی خود را به زیر زمینی منتقل کند هر قدر هم هزینه داشته باشد
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    ایران باید ساخت 10 برابری موشک های بالستیک و و ده برابری پهبادهایی همچون مهاجر 6 و شاهدهای 141 و 181 هر کدام به تعداد 10 هزار شروع نماید
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    ایران که نمی تواند سوخو 30 را مثل هندوستان به تعداد 300 فروند بخرد لااقل 300 فروند شاهد 129 یا 300 فروند شاهد 181 بسازد چرا چاپ نمی کنید چرا منتشر نمی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس