آذربایجان

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مهم‌ترین مطالبه مردم در مناطق زلزله زده شهرستان خوی، اسکان اضطراری است.

به گزارش مشرق، محمدصادق معتمدیان از راه اندازی بیش از ۵۰ اردوگاه با تمامی امکانات برای اسکان اضطراری زلزله زدگان خوی خبر داده و افزود: ظرفیت این اردوگاهها حدود ۹۰ هزار نفر بوده و تاکنون بیش از ۲۳ هزار چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

وی همچنین گستردگی زلزله اخیر و پس لرزه های متعدد را عامل نگرانی مردم منطقه معرفی کرده و ادامه داد: با راه اندازی اردوگاههای جدید به دنبال اسکان حداکثری مردم در مناطق زلزله زده هستیم.

استاندار آذربایجان غربی به تامین مواد غذایی توسط هلال احمر و نهادهای مختلف نیز اشاره کرده و افزود: ۲۵ هزار بسته غذایی توسط هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته توزیع شده و ۵۰ هزار پرس غذا نیز به صورت روزانه توسط موکب داران پخش می شود.

یک هزار و ۱۷۵ واحد تخریب در اثر زلزله خوی تخریب شده است

معتمدیان همچنین بر گسترش خدمات رسانی و اهمیت بازسازی و نوسازی اماکن تخریب شده اشاره کرده و گفت: ۱۳۰ تیم کارشناس بنیاد مسکن به مناطق روستایی و شهری اعزام شده اند و براساس ارزیابی ها از ۱۲۲۴۵ واحد مسکونی، ۹۲۵۰ واحد خسارت دیدن که ۷۵۰۰ واحد تعمیری و ۱۷۵۰ واحد نیز تخریب کامل شده اند.

وی در پایان از اتمام ارزیابی ها در ۲۴ ساعت آینده و آغاز آواربرداری از فردا خبر داده و افزود: با تامین اعتبار لازم توسط هیات دولت در هفته آینده، در اسرع وقت احداث و نوسازی واحدهای خسارت دیده آغاز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس