امیرعبداللهیان: نگاه به آمریکای لاتین مورد توجه دولت سیزدهم است

وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه نیکاراگوئه گفت: در چارچوب دکترین سیاست خارجی متوازن دولت جمهوری اسلامی ایران نگاه به آمریکای لاتین و دوستان و متحدان ما در این بخش از جهان مورد توجه جدی ماست.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ماناگوآ پایتخت نیکاراگوئه حضور دارد، چهارشنبه شب ۱۲ بهمن ماه به وقت محلی با دنیس مونکادا همتای خود در محل وزارت امور خارجه نیکاراگوئه دیدار کرد.

وی طی سخنانی ضمن قدردانی از همتای خود از گفت: در چارچوب دکترین سیاست خارجی متوازن دولت جمهوری اسلامی ایران نگاه به آمریکای لاتین و دوستان و متحدان ما در این بخش از جهان مورد توجه جدی ماست.

وی با بیان اینکه شاهد سرعت و گسترش مناسبات دو کشور هستیم، خاطرنشان کرد: خرسندیم در ماه‌های اخیر همکاری‌ها در حوزه علمی، فناوری، انرژی، بهداشتی، واکسن و سایر موضوعات مورد علاقه از شتاب و گستره بیشتری برخوردار شده است.

وزیر خارجه ادامه داد: با همکارم وزیر خارجه نیکاراگوئه اتفاق نظر داریم که کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به صورت منظم در پایتخت‌ها برگزار شود. سفرای دو کشور و سفارتخانه‌ها به صورت فعال مناسبات را پیگیری می‌کنند. خرسندیم مواضع دو کشور در موضوعات بین‌المللی و حمایت‌های دو کشور از یکدیگر در سازمان‌های بین‌المللی به شکل درست و در مسیر خوبی قرار دارد.

وی گفت: دو کشور با برخورداری از استقلال سیاسی برای استقرار چند جانبه گرایی در نظام کنونی بین‌الملل تلاش می‌کنند.

وزیر خارجه عنوان کرد: تحریم ابزار تروریستی است که امپریالیسم با این ابزار کشورهای مستقل را مورد هدف قرار داده است.

امیرعبداللهیان بیان کرد: اخیرا در تهران سند همکاری‌های بلندمدت دو کشور را امضا کردیم و خرسندیم امشب یادداشت تفاهم مکانیسم همکاری‌ و مشورت‌های سیاسی بین وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه امضا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس