زارع پور: راه‌اندازی پنجره واحد دولت هوشمند یکی از پروژه‌های مهم دولت سیزدهم است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما از فعالیت هر پلتفرم خارجی در ایران استقبال می‌کنیم مشروط بر اینکه حداقل به قواعد خودشان پایبند باشند.

به گزارش مشرق، عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همانطور که رئیس جمهور شب گذشته در گفت‌وگوی تلویزیونی خود تاکید کرد، ما از فعالیت هر پلتفرم خارجی در ایران استقبال می‌کنیم مشروط بر اینکه حداقل به قواعد خودشان پایبند باشند.

وی افزود: به تازگی مرکز ملی فضای مجازی با شرکت متا که مالک شبکه های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ است، مکاتبه کرده است که در این زمینه مذاکره کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: همین‌جا اعلام می‌کنیم هر پلتفرم خارجی که قواعد جمهوری اسلامی و یا حداقل قواعد خودشان را بپذیرد و به آن پایبند باشند که بتوانیم حقوق مردم را در این پلترفرم‌ها دنبال کنیم، استقبال خواهیم کرد.

زارع‌پور بیان کرد: مصوبه فیلتر شدن اینستاگرام و تلگرام که رئیس جمهور هم به آن اشاره کردند ارتباطی به وزارت ارتباطات یا حتی دولت ندارد؛ این تصمیمی است که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با حضور سران سه قوه گرفته شده است.

وی ادامه داد: ارتباط صوتی و تصویری در پیام‌رسان‌های کشور برقرار است؛ روزانه چند میلیون تماس تصویری و صوتی از طریق پیام‌رسان‌ها و با کیفیت انجام می‌شود و هر روز بر کیفیت آنها اضافه می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همه زیرساخت‌های وزارت ارتباطات پای کار پیام‌رسان‌ها آمده که بتوانند خدمات باکیفیتی را به مردم ارائه کنند. حدود ۴-۵ پیام‌رسان‌هایی که این روزها مردم از آن استفاده می‌کنند این قابلیت را دارند.

زارع‌پور عنوان کرد: به زودی نسخه جدید پیام رسان ایتا که بعد از روبیکا بیشترین اقبال را داشته است، منتشر می شود و در نسخه جدید آن امکان تماس تصویری به آن وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    4 4
    اینستاگرام میتونه سرمنشا خیلی از افت ها و فتنه ها و فسادها باشه. ای کاش جایگزین خوبی با برند ایرانی به جای ان استفاده بشه. پناه بر خدا از ابزاری که ممکنه خطرساز باشه
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    4 2
    بایدمحتوارادرپیام رسانهای داخلی بیشترکنید
  • کاظم IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    6 1
    پس شبکه ملی اطلاعات هم ربطی به دولت ندارد. چرا چرند میگید. همون نهادهایی که بهت میگن اینستاگرامو فیلتر کن همونا هم بهت میگن شبکه ملی اطلاعات رو درست کن. پس حرف اضافه نزن که ربطی به دولت نداره
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    2 1
    دشمن یادش رفته مردم شاه سابق را در حالیکه از تاخ و تختش پایین کشیدند که نه اینترنتی بود نه ماهواره ای نه موبایلی
  • محمد IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    یوتوب رو از فیلتر در بیارین. برای منی ک برنامه نویسم و خیلیای دیگه ک آموزش آنلاین میبینن و منابع گسترده نیاز دارن، ی منبع ضروریه. ب علاوه یه ایرانی می تونه با تولید محتوا در اون توی یه بازار بزرگ با مخاطب جهانی، کسب درآمد کنه. کاری نکنید فکر خیلی از نخبه ها رفتن از ایران باشه تا حداقل بتونن ب ضروریات کارشون از طریق اینترنت، راحت دسترسی داشته باشن.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    1 0
    شورای عالی امنیت ملی که شمعخانی هست که توسط ریس جمهور انتصاب شده
  • ایرانی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 0
    من ازاولین نفراتی بودم که روز۲۲بهمن توراهپیمایی ۲۲بهمن حاظربودم ولی اگرتااون روزفیلترهاروبرندارن تاظهرمیخوابم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس