اختلاف مجلس و دولت بی اساس است/ سوالی از رئیس جمهور در دستور کار نیست

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: امروز خبری در برخی روزنامه‌ها درباره اختلاف مجلس و دولت و طرح سوال از رییس جمهور منتشر شده که هیچ مبنا و اساسی ندارد و باعث شگفتی است.

به گزارش مشرق، سیدمحمد حسینی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تعامل میان دولت و مجلس گفت: در هفته اخیر طرح استیضاح وزیر بهداشت را داشتیم که در ابتدا تعداد امضاهای آن قابل‌توجه بود اما با گفت‌وگویی که با نمایندگان انجام شد تعداد کاهش یافت و در نهایت استیضاح منتفی شد ‌و وزیر هم توضیحاتی را در کمیسیون به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: همچنین سوالاتی از وزیر نفت و صمت در مجلس مطرح بود که در آن‌ها هم سوال‌کننده قانع شد و این بیانگر این است که اگر وزرا پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهند نمایندگان هم می‌پذیرند.

معاون پارلمانی رییس جمهور درباره اینکه امروز خبری در برخی روزنامه‌ها درباره اختلاف مجلس و دولت و طرح سوال از رییس جمهور منتشر شده که هیچ مبنا و اساسی ندارد و باعث شگفتی است، عنوان کرد: از جمله برخی سایت‌ها و کانال‌های خبری و خبرگزاری‌ها که در ایام اغتشاشات فعال بودند و به نوعی آتش‌بیار معرکه بودند اکنون هم دنبال فتنه‌انگیزی جدیدی هستند تا اختلاف بین مجلس و دولت را دامن بزنند و تلقی شود که اختلاف وجود دارد در حالی که تعامل سازنده است.

حسینی تاکید کرد: خبر این بود که بحث سوال از رییس جمهوری در مجلس مطرح شده که براساس اصل ۸۸ قانون اساسی حداقل یک‌چهارم نمایندگان باید این تقاضا را داشته باشند. ما در سال گذشته یک مورد داشتیم و آن هم منتفی شده است و مورد دیگری نداشتیم.

وی یادآور شد: اینکه یک پایگاه خبری یا یک خبرگزاری بنویسد که احتمالا یکی از نمایندگان درصدد جمع‌آوری امضاء هستند - آن‌هم در آغاز دهه فجر - واقعاً جای تعجب دارد و حسن نیتی در این رفتارها نمی‌بینیم امیدواریم که این رفتارها را اصلاح کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    2 4
    انشالله که باشه هزار رحمت به روحانی
  • کاظم IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 4
    مجلس با دولت حتما باید اختلاف داشته باشه.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    1 3
    بایدسازماان یا نهادی باشد تا از دولت در مورد حال و احوال و معیشت و سفره مردم که حتی باعث ناراحتی اقا. و مراجع عظام نیز. شده است نمی دانم چرا نمی گذارنداز دولتمردان سوال .در مورد وضع خودرو. معیشت - کثیفی هوا -فساد و رانت و...شود داده همه حتی بچه مسلمان راا در اورده است
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    جناب رییسی آخه نفروختن دام و قاچاق گوسفند هم شد دلیل ,برای گرانی عجیب و غریب گوشت؟؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 1
    البته که از مجلسی به این بی خاصیتی،انتطاری نیست اونم یه همچین انتظاری... چی به سر مردم میارن دولتها،یه بار شده مجلس از حقوق مردم دفاع کنه؟؟؟
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    تنها مزیتهای حکومت اسلامی ایران درشعار وتاکمی درعمل،همین(رسیدن به کلاهک وبالستیک اتمی بازدارنده-استقلال،خودکفایی،عدم وابستگی وجلوگیری ازبی بندباری،سرقت،اعتیادواراذل واوباش...)هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس