کد خبر 1460545
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
خاندوزی

وزیر اقتصاد گفت: تسهیلات گیرندگانی که به دلیل بدهی، واحد مسکونی آنها به تملک بانک‌ها درآمده می‌توانند با پرداخت اصل و سود بدهی خود و با شرایطی همچنان مالک واحد مسکونی خود شوند.

به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با بخش خبری ۲۱ سیما درباره مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار گفت: شکایات زیادی از تسهیلات گیرندگان و مردم می‌رسید به این جهت که عدم پرداخت بدهی بانکی خود، واحدهای مسکونی آنها در تملک بانک‌ها قرار گرفته بود اما بعد از تسویه بدهی نتوانسته بودند تملک واحد مسکونی خود را بازپس گیرند.

وی افزود: در سال‌های گذشته این امکان وجود داشت که در صورت پرداخت بدهی واحد مسکونی تملیک شده باز پس داده شود اما از دو سال پیش این اختیار را بانک‌ها از دست داده بودند.

وزیر اقتصاد گفت: با پیشنهاد وزارت اقتصاد و مساعدت بانک مرکزی این اختیار به هیئت مدیره بانک‌ها برگشت که اگر تسهیلات گیرندگان اصل و سود بدهی‌ها را پرداخت کنند بتوانند مالک واحدهای مسکونی پیشین خود باشند البته شروطی دارد که جزئیات آن از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

وی به طور خلاصه درباره این شروط اظهار کرد: واحدهای مسکونی که ارزش روز آنها کمتر از ۱۰ میلیارد تومان باشد و مالک قبلی آن واحد مالک واحد مسکونی دیگری نباشد و بدهی‌های بانکی خود را پرداخت کند خواهد توانست از این امکان استفاده کند و دیگر نیازی به برگزاری مزایده و … نیست.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه جزئیات از سوی بانک مرکزی ابلاغ خواهد شد، تأکید کرد: تسهیلات گیرندگان که این شرایط را دارند باید درخواست شخصی خود را اعلام کنند و بانک‌ها ظرف مدت مشخصی که در این ابلاغیه اعلام شده فرایند کار مربوط به بازگشت واحد مسکونی به مردم را انجام خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    بانک ها زرنگند از قبل فروختند طوری کاغذ بازی می کنند که اصلا نشه هیچی ازشون پس بگیری دنیای ظلمت دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس