گل محمدی: دوست داشتم بازی با تماشاگر باشد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازی خیلی مشکلی را پیش رو داریم و با توجه به شرایط جدولی باید ۳ امتیاز را کسب کنیم.

به گزارش مشرق، یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس و آلومینیوم در هفته هجدهم لیگ برتر، اظهار داشت: قبل از هر چیز باید به خاطر زلزله آذربایجان غربی و شهر خوی تسلیت بگویم. مردم در شرایط سختی هستند، از لحاظ سرما، وضعیت مسکن و گرمایشی مشکل دارند و امیدوارم هرچه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود. و از همین تریبون از مردم و مسئولان می‌خواهم مشکلات زلزله زدگان را هرچه سریع‌تر برطرف کنند. ما هم در باشگاه پرسپولیس هر کمکی از دست‌مان برآید انجام می دهیم و هفته آینده اولین کمک باشگاه به این منطقه ارسال می شود.

وی در خصوص دیدار فردا گفت: بازی خیلی مشکلی را پیش رو داریم و با توجه به شرایط جدول و وضعیتی که برای ماندن در صدر جدول پیش رو داریم، قطعا کسب ۳ امتیاز بازی فردا هدف اصلی ما است و امیدواریم این اتفاق هم بیفتد. مقابل آلومینیوم که تیمی قابل احترام و همیشه حریفی سخت برای رقیبش بوده، قرار خواهیم گرفت. واقعا بازی راحتی نیست و یکی از سخت‌ترین دیدارهای لیگ است‌. هر تیمی جلوی آلومینیوم بازی دارد، به سختی کار پی می‌برد.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: امیدوارم فردا بتوانیم تمرکز خوبی مقابل آلومینیوم داشته باشیم. قطعا فوتبال هجومی از تیم ما خواهید دید و از آن طرف هم از حضور هواداران خوشحال هستیم.

بی‌صبرانه منتظر حضور گرم هواداران پس از مدت‌ها غیبت آنها هستیم. امیدوارم فردا بتوانم شاهد یک بازی خوب از طرف پرسپولیس باشم.

گل‌محمدی در خصوص اتفاقات اخیر لیگ برتر و اینکه ظاهرا هرچه نیمکت‌ها شلوغ‌تر باشد، تیم‌ها بهتر نتیجه می‌گیرند و آیا این موضوع به فوتبال ما در درازمدت ضربه نخواهد زد، توضیح داد: ما مربیان وظیفه داریم تمرکزمان روی بحث فنی باشد. به ویژه در کنار زمین احتیاج به تمرکز خیلی بیشتری برای ایجاد تغییرها و تعویض‌ها داریم. شرایطی که ممکن است در برخی از بازی‌ها پیش بیاید، باید جایی تمام شود. اصلا در فوتبال حرفه‌ای اروپا چنین مسائلی را نمی‌بینیم. اعضای کادر فنی تیم‌ها فقط روی بازی تمرکز می‌کنند و امیدوارم دیگر شاهد این مسائل نباشیم. برای فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی، سازمان لیگ، کمیته اخلاق و سازمان لیگ باید خیلی مهم باشد که این مسائل را کنترل کنند. امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم. 

وی در مورد اینکه بازی پرسپولیس در هفته هفدهم یک روز پس از استقلال برگزار شد اما اکنون این تیم باید یک روز پیش از حریفش در هفته هجدهم به زمین برود، پاسخ داد: از باشگاه خواسته‌ام در مورد برنامه‌ریزی مسابقات با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ صحبت کند، متأسفانه اتفاقاتی می‌افتد و برنامه‌های عجیب و غریبی برای پرسپولیس در نظر گرفته می‌شود که فقط ما از آن آسیب می‌بینیم. با خود سهیل مهدی هم صحبت کردم، از باشگاه نیز خواستم نسبت به این مسائل مقداری حساس‌تر باشد. مهم است تیم‌ها با استراحت خوب و در ساعت مناسب مقابل رقیبان قرار بگیرند. نمی‌دانم اصلا چرا چنین برنامه‌هایی اتفاق می‌افتد. جوری برنامه‌ریزی کردند که تیم ما باید 5-4 روز بعد و تیمی دیگر یک هفته بعد بازی کند. دلیل این اتفاق را نمی‌دانم. ممکن است در یک ماه آینده یا شاید هم نزدیک‌تر شرایط خیلی سخت‌تری برای ما به وجود بیاید، زیرا پیش‌برنامه‌هایی داده‌اند که واقعا جای تأسف دارد. امیدوارم این مسائل هرچه سریع‌تر برطرف شود.

بیشتر بخوانید:

تغییر زمان دیدار پرسپولیس و آلومینیوم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص مسدود بودن حساب این باشگاه و اینکه آیا وعده‌ای برای باز شدن این حساب داده‌اند، اظهار داشت: متأسفانه این حساب مدتی بسته است اما در صدد هستند که آن را هرچه سریع‌تر باز کنند. من اطلاع خاصی ندارم و اگر این سوال را از درویش و مدیریت پرسپولیس بپرسید بهتر جواب می‌دهند. 

گل‌محمدی در مورد جذب لئوناردو پریرا، عنوان کرد: او را بازیکن خوبی دیدیم و فکر می‌کنم می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. یک سال و نیمه با این بازیکن قرارداد بستیم و صبح زود فردا وارد کشور ما خواهد شد تا کارهای اولیه انجام شود. لئورنادو چند ماهی است از مسابقات دور بوده و به صورت انفرادی تمرین کرده، باید سعی کنیم هرچه سریع‌تر با تمریناتی که برای وی در نظر گرفته‌ایم، از لحاظ شرایط جسمانی پریرا را به بازی برسانیم. امیدوارم بتواند به تیم کمک کند. 

وی در خصوص اظهارات حسین کعبی و محمد علوی پس از دیدار سرخ‌پوشان مقابل فولاد و استوری جواد نکونام، و اینکه آیا مدیر تیم حریف اعلام کرده قصد داشتم گل محمدی را بزنم، اظهار داشت: بعد از بازی مصاحبه‌ای در کنفرانس خبری کردم که تنها مصاحبه من پس از آن مسابقه بود. بازی با فولاد تمام شد و 3 امتیاز را واگذار کردیم. البته اتفاقات عجیب و غریبی افتاد و همه در جریان آن هستید. متأسفانه دوستان صحبت‌هایی کردند که اصلا واقعیت نداشت. هیچ توهینی به مردم خوب خوزستان نکردم. سه سال آنجا بودم و فوتبالم را مدیون مردم خوب خوزستان هستم.

گل‌محمدی ادامه داد: با آمادگی کامل به اهواز رفتم، در همه بازی‌ها نیز برای فولاد بازی کردم. این تیم در آن زمان شرایط خیلی بدی داشت و خطر سقوط را احساس می‌کرد. با نفراتی مثل نعیم سعداوی، حسین عبدی، و بهنام سراج توانستیم فولاد را در لیگ نگه داریم و سال بعد نیز پایه‌های قهرمانی‌اش را چیدیم. نقش کوچکی در فوتبال خوزستان داشتیم. از طرفی باشگاه فولاد نیز کمک زیادی به همه ما و فوتبال ایران کرده، همیشه خودمان را مدیون فوتبال خوزستان و مردم خوب این استان می‌دانیم. هیچ وقت به خودم اجازه نمی‌دهم در هر تیمی باشم، نسبت به این مردم اهانت کنم. هیچ وقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد. قطعا اشتباهی شده، می‌خواستم پس از بازی هم در این مورد صحبت کنم،‌ اما به دلیل شرایط موجود خیلی نخواستم وارد جزئیات شوم. الان هم به این دلیل که سوال پرسیدید جواب دادم. دیدار با فولاد تمام شد و چیزی که اکنون برای ما مهم است داشتن تمرکز برای دیدار با آلومینیوم است.

وی در مورد اظهارنظر مهدی رحمتی مبنی بر اینکه امیدوارم فردا داور بهترین عملکرد را داشته باشد، گفت: داوری واقعا بحث مهمی در فوتبال ما است. چه زمانی که بازی می‌کردم و چه وقتی مربیگری کرده‌ام، همیشه سعی کرده‌ام برای داوران احترام قائل شوم و الان هم احترام قائل هستم، اما شرایط داوری ما اکنون سخت است. آنها در خیلی از بازی‌ها برای ارتباط خوب گرفتن با هم هدست ندارند، چه به رسد به VAR. چند ماه قبل گفتند قرار است این سیستم از نیم فصل بیاید، اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده، متأسفانه مصاحبه‌هایی کردند که واقعیت نداشت. 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: شرایط داوری ما سخت است، برای ما این موضوع مهم است که بتوانیم فضا را برای داوران خوب و امنیتی کنیم تا بتوانند با خیال راحت سوت بزنند و شرایط آرامی داشته باشند. در چند دیدار اخیر هم که بردیم، تصاویر و نظرات کارشناسان موجود است که گفتند داوری به ضرر پرسپولیس بوده،‌ اما سعی کردیم زیاد در باره این مسائل صحبت نکنیم تا تمرکز داوران بهم نریزد، اما متأسفانه در بازی اخیر این اتفاق افتاد و موعود بنیادی‌فر خیلی راحت از پنالتی ما گذشت.

گل محمدی ادامه داد: اگر پس از بازی را ببینید، متوجه می‌شوید آن‌گونه که باید و شاید خیلی در بحث داوری مانور ندادیم. اگر برخی عزیزان دیگر بودند شاید داور را تهدید می‌کردند و اتفاق بدتری می‌افتاد. فقط سعی کردیم احترام تیم داوری را نگه داریم. هیچ وقت دوست نداریم در مورد آنها اجحاف شود و داور را تحت فشار مصاحبه یا تبلیغات قرار بدهیم. نمی‌خواهیم قبل و بعد از بازی در نشست‌های خبری داور را تحت فشار بگذاریم. 

وی اضافه کرد: امیدوارم فردا منصوریان قضاوت خوب و سالمی داشته باشد، برقراری عدالت در همه بازی‌ها خواسته همه تیم‌ها است. هواداران همه تیم‌ها نگران لطمه دیدن در بحث داوری هستند، اما آرامش برقرار کردن برای داوری بازی فردا دست نیمکت‌ها است و امیدوارم با آرامش خود کاری کنند تا داور تصمیمات خوبی بگیرد. 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد باقی ماندن سیامک نعمتی در لیست پرسپولیس و تجدید این موضوع که یحیی گل‌محمد این بازیکن را سر تمرین راه نداده، توسط خود نعمتی پاسخ داد: نعمتی برای بازی کردن شرایط سختی در پرسپولیس داشت. به همین دلیل برای اینکه بتواند در تیم‌های دیگر بیشتر بازی کند چنین تصمیمی گرفتم. همه می‌دانیم نعمتی از لحاظ اخلاقی از بهترین بازیکنان ایران است. از صمیم قلبم خوشحال هستم که او در پرسپولیس ماند و ان‌شاءالله پس از بازی با آلومینیوم وارد تمرینات پرسپولیس خواهد شد و از وجودش استفاده می‌کنیم.

گل محمدی در باره اینکه آیا نعمتی می‌تواند در صورت خوب بودن در تمرینات به ترکیب پرسپولیس برگردد، گفت: صد درصد. اکنون نفرات امید را هم بازی می‌دهیم. آنها با تلاش خود وارد بازی می‌شوند. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و اگر احساس کنیم بازیکن عملکرد خوبی در تمرینات دارد، قطعا می‌تواند بازی کند. 

وی پرسپولیس در مورد بلاتکلیف بودن وضعیت سرمربیگری تیم ملی و اینکه عده‌ای اعتقاد به استفاده از مربی داخلی یا خارجی در این تیم دارند و آیا خودش صلاح می‌داند اگر قرار باشد تیم ملی با مربی خارجی کار کند، همکاری‌مان را با کارلوس کی‌روش ادامه بدهیم، اظهار داشت: ما در مورد برخی مسائل نمی‌توانیم نظر خاصی بدهیم، زیرا تصمیم‌ها از جایی گرفته می‌شود که کارشناسان فوتبال زیاد در آن نقشی ندارند. کی‌روش در 9-8 سالی که سرمربی تیم ملی بود، نظم خاصی وارد فوتبال ما کرد. تأثیرات خودش را هم در این فوتبال به هر شکلی داشته و من کاری به موارد و جزئیات ندارم. فرصت کافی هم به کی‌روش دادیم، نظر شخصی من این است؛ شاید اگر به یک مربی ایرانی زمان بدهیم، و در مدت زمان بیشتری به وی اعتماد کنیم، قطعا می‌تواند به تیم ملی فوتبال ما کمک کند. با این وجود معمولا نظرات فوتبالی‌ها را اتخاذ نمی‌کنند. 

کاپیتان اسبق تیم ملی در خصوص اینکه اگر به خودش پیشنهاد سرمربیگری بدهد، قبول خواهد کرد،‌ گفت: من با پرسپولیس قرارداد دارم و از این شرایط هم خیلی راضی هستم. دوست دارم تا پایان قراردادم در پرسپولیس بمانم. 

گل محمدی در خصوص اینکه آیا تدابیری را برای اسیر نشدن مقابل ضدحملات آلومینیوم به کار می‌گیرد، پاسخ داد: به نکته خوبی اشاره کردید، آلومینیوم در ضدحملات خیلی خطرناک است. به ویژه مدافعان ما فردا کار خیلی مهمی دارند. باید گل بزنیم تا بازی را ببریم. از مهاجمانمان نیز برای گل زدن و پیروزی توقع داریم. از آن طرف دفاع کردن هم خیلی مهم است، باید تمرکز خیلی خوبی داشته باشیم. در همه دیدارهای آینده محکوم به برد هستیم. در همه بازی‌های باقیمانده کسب 3 امتیاز و برد هدف اصلی پرسپولیس است. 

وی در مورد اینکه با توجه به شرایط فعلی فوتبال کشور خرید بازیکنان گران قیمتی مثل کریستیانو رونالدو توسط تیم‌های عربستانی در آینده تاثیری روی فوتبال ما نخواهد داشت، زیرا نمی‌توانیم بازیکنان خیلی بزرگ خارجی جذب کنیم، (گل‌محمدی در این لحظه ضمن شوخی با گزارشگر صدا و سیما مبنی بر اینکه صدایت آشنا است و فکر می‌کنم در تلویزیون دیدمت) گفت: قوانین جدیدی که AFC برای حضور در رقایت‌های لیگ قهرمانان گذاشته کار را برای ایرانیان خیلی سخت کرده است، آنها برنامه‌ریزی و امکانات دارند. چیزی که ما داریم استعداد است اما برنامه‌ریزی و امکانات نداریم. تقابل تیم‌های ایرانی با تیم‌های عربی و حتی آسیای شرقی تقابل امکانات و برنامه‌ریزی با استعداد است. گاهی جواب می‌دهد و تیم ما به فینال آسیا می‌رود و جایی هم جواب نمی‌دهد. 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: با این روند فوتبال ما به عقب می‌رود، آنها اسب خود را خیلی زین کرده و می‌تازند، اما در ایران هنوز لَنگ زمین تمرین و مسابقه هستیم. زمین تمرین را کاری ندارم، اما کیفیت زمین بازی تیم‌های ما فاجعه است. هنوز لنگ VAR هستیم که بیاید یا نیاید. باید 40 جلسه بگذاریم تا به این نتیجه برسیم که این سیستم به ایران بیاید یا نیاید و بعد از آن هم نصب دوربین و... را داریم. خیلی عقب هستیم و نمی‌دانم چگونه می‌شود با این امکانات کم عقب‌ماندگی را جبران کرد. بعید می‌دانم از لحاظ امکانات فوتبال ایران تا مدت‌ها به حد تیم‌های درجه یک آسیا برسد.

گل محمدی درباره بازگشت هواداران این تیم به ورزشگاه و تاثیر احتمالی آنها در قهرمانی سرخ‌پوشان گفت: همیشه گفته‌ام پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیا است، به همین دلیل با نبود هوادار بیشترین ضرر را می‌کنیم. خوشحالم بازی با آلومینیوم با حضور تماشاگران برگزار می‌شود و منتظر حضور پرشور آنها هستیم. برگ برنده پرسپولیس در همه مسابقات هواداران هستند. امیدوارم با تشویق‌ها و حمایت‌های خوبشان بازیکنان ما را دلگرم کنند. قطعا آنها انگیزه مضاعفی به ما می‌دهند و امیدوارم بتوانیم روسفیدشان کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 3
    اقای خل محمد اصلا دستور بده تمام بازیهاتون را بعد از بازیهای استقلال بذارن اصلا تو جام حذفی هم بگوبا سپاهان نباشه یه تیم دیگه انتخاب کن اخیییی مسعود بابا کجاییی اتک مون را پتک کردن
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 0
    ازحساب پرسپولیس یا ازحساب جیبی بازیکنان دو تیم آبی وقرمز ! البته حالا بخاطر من دیگه نه !؟ بخاطرخدا به مردم خدا وظیفه هرکسی است که دستش میرسه
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 0
    بعد از جام جهانی و خبط بزرگ بچه های تیم ملی در نخواندن سرود ملی ، فوتبال به کلی از چشمم افتاد.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    با این همه بازیکن نمی تونی نتیجه بگیری سواد نداری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس