کد خبر 1460371
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
بورس نمایه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۶ هزار و ۸۷۳ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق،‌ شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به افزایش قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش ۱۶۸۷۳ واحد به رقم یک میلیون و ۵۵۶ و ۵۵۲ واحد همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۶ هزار و۴۲ واحد به رقم ۴۸۶ هزار و ۴۰ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و۷۲۷ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۱۲.۶ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۱۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۷ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت نسبت به روز قبل ۱.۱درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۳ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۱.۱ درصد رشد کرد، شاخص اول بازار بورس ۱.۴ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۷۳ درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، بانک ملت، ملی‌مس، گل‌گهر، ایران‌خودرو، بانک پاسارگاد و بانک تجارت بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

چراغ بورس سبز شد +نقشه

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با افزایش ۱۷۳ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۲۳۵ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۰۵ هزار میلیارد تومان رسید.ارزش بازار پایه فرابورس هم به ۳۹۴ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۱۰ فقره معامله و به ارزش ۱۱ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان رسید. امروز نمادهای آریا ساسول، مالی سپهر صادرات،‌پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، بانک دی و پالایش نفت شیراز بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

چراغ بورس سبز شد +نقشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    2 1
    دولت داره ازمردم نوسان میگیره مربوط به الانم نمیشه از ۹۹داره اینکارو میکنه برید بررسی اماری کنید متوجه میشید کلی ازهمین راه بودجه تامین میشه.
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 0
    درسته که بورس و فرابورس کمی سبز بوده ولی اکثر پرتفوها ضرر و زیان را نشان میده !!!! برای نمونه نماد فرابورس را ملاحظه بفرمایید !!!!!!
  • حبیب الله IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    1 0
    باسلام متأسفانه عملکرد بسیار نامناسب مسئولان موجب بی اعتمادی به بورس و گرایش به سود سپرده های بانکی شده است . درحالیکه بورس مهمترین پیشرانه اقتصاد و اشتغال در یک مملکت است . با کمال تأسف بورس ما نه آورده دارد نه افزوده ،،،،، یک سرمایه‌گذار بورس ، ضمن حفظ و افزایش اصل سرمایه , بایستی درآمد شفاف ماهانه داشته باشد .شرکت های بورسی شفافیت نداشته و پاسخگو هم نیستند . واین امر یعنی فاجعه !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس