اولیانوف

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تأکید کرد که ایران اراده سیاسی لازم برای احیای برجام را دارد و این طرف‌های غربی هستند که از خود اراده نشان نمی‌دهند.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در مصاحبه با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» تأکید کرد که در حال حاضر ایران و روسیه و چین اراده سیاسی لازم برای احیای برجام را دارند و این در حالی است که طرف‌های غربی این توافق چنین اراده‌ای از خود نشان نمی‌دهند.

اولیانوف با اشاره به نقش طرف‌های غربی مذاکرات وین برای احیای برجام (انگلیس، فرانسه، آلمان و ایالات متحده آمریکا) تصریح کرد: «متأسفانه شرایط فعلی مذاکرات برجام به بن‌بست رسیده است و از اول سپتامبر تاکنون مذاکرات دیپلماتیک جدی صورت نگرفته است اما برای این‌که بگوییم برجام مرده‌ است، هنوز زود است و شانس احیای برجام وجود دارد و این مسئله نیازمند تصمیم سیاسی تمامی طرف‌های برجام برای بازگشت به میز مذاکرات است تا بتوان مذاکرات را به یک نقطه عقلانی رساند».

وی ادامه داد: «ایران اراده سیاسی برای پایان دادن به این بن‌بست را دارد و چین و روسیه نیز از خود چنین اراده‌ای را نشان داده‌اند اما طرف‌های غربی در حال حاضر چنین اراده سیاسی را از خود نشان نداده‌اند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    1 1
    روسیه مانع اصلی برجام
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    1 0
    روسیه مانع اصلی برجام
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    2 2
    به محض آشكار شدن زمزمه هايي از پيشرفت در برجام و خروج ايران از يوغ بردگي روسيه، اربابان روسي كارشكني را شروع مي كنند!
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    3 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 1
    این برجام چه فایده ای داره که این دولت ان را پاره نمیکنه! امریکا هر روز داره حلقه محاصره راتنگ تر میکنه و دولت و مجلس ما کاملا منفعل.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    2 0
    روسیه کثیف و خائن بزرگترین سنگ و مسیولین ما مثل کبک
  • محمدی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    روسیه مانع بزرگ برجام و دشمن ایران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس