تقلای یاران نتانیاهو

منابع رسانه‌ای صهیونیست امروز دوشنبه از ارائه یک پیش نویس قانون به پارلمان رژیم اشغالگر برای تسهیل بازگرداندن وزیر امور داخلی و بهداشت برکنار شده کابینه به سمتش خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه صهیونیستی کان اعلام کرد که حزب "شاس" پیش نویس قانونی را برای بازگرداندن اریه درعی وزیر امور داخلی و بهداشت برکنار شده به کابینه رژیم صهیونیستی به کنست (پارلمان) ارائه کرده است.

این شبکه گزارش داد: بر اساس نسخه این پیش نویس قانون، هیچ گونه بررسی قضایی درباره انتصاب وزرا انجام نخواهد شد.

این پیشنویس به دنبال اصلاح قانون پایه رژیم صهیونیستی درباره کابینه است و در صورت تصویب، دادگاه‌های رژیم و در راس آنها دادگاه عالی اسرائیل تحت هیچ شرایطی اختیار و صلاحیت بررسی قضایی انتصابها در سطح وزرای کابینه را نخواهند داشت.

تنش‌ها بین کابینه راست افراطی رژیم صهیونیستی و دستگاه قضائی این رژیم همچنان ادامه دارد و پیشتر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر بر اصلاح قوانین برای فراهم کردن زمینه بازگشت درعی تاکید کرده بود. نتانیاهو براساس رای دادگاه عالی رژیم صهیونیستی مجبور به برکناری درعی از ریاست وزارتخانه‌های امور داخلی و بهداشت شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست با اعضای حزب شاس گفته بود: بازگشت درعی به کابینه به نفع اسرائیل است و ما قصد داریم با انجام برخی اصلاحات، وی را به کابینه برگردانیم.

بنیامین نتانیاهو اظهارات مخالفان کابینه جدید درباره دموکراسی ادعایی رژیم صهیونیستی با اصلاحات قضائی را پروپاگاندا دانست و رای دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی درباره صلاحیت نداشتن درعی را ناشی از نبود توازن قوا بین قوه مجریه و قضائیه این رژیم ارزیابی کرد.

درعی نیز در این نشست حزبی، با اشاره به حمایت ۶۴ عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و شخص نخست‌وزیر از خود برای انتصاب منصب وزیر بهداشت و امور داخلی، رای ۱۱ قاضی دیوان عالی علیه خود را ضدیت با نتایج انتخابات ارزیابی کرد.

وی گفت: «ما ساکت نخواهیم ماند و تلاش خواهیم کرد قدرت را به رای دهندگان برگردانیم.»

۱۰ قاضی در دادگاه عالی با لغو انتصاب درعی موافقت کرده و تنها یک قاضی با آن مخالف بودند.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی و بهداشت را به دلیل محکومیت او برای فرار مالیاتی لغو کرد.

پیش از این درعی رئیس حزب شاس با مقاومت در برابر حکم دادگاه عالی از استعفا خودداری کرده و گفته بود که حاضر نیست که از صحنه سیاسی رژیم اسرائیل کناره‌گیری کند.

درعی در یک جلسه خصوصی در حزب شاس گفته بود، «در را به روی ما ببندند، از پنجره وارد می شویم؛ اگر پنجره را ببندند، سقف را سوراخ خواهیم کرد و وارد خواهیم شد.»

حزب شاس پیشتر تهدید کرده بود که اگر دادگاه عالی رژیم صهیونیستی انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی را لغو کند، کابینه جدید پابرجا نخواهد ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس