آمریکا چرا به دنبال ارسال تانک آبرامز به اوکراین است؟

یک روزنامه آمریکایی گزارش کرده است که تصمیم آمریکا برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین در حقیقت پوششی برای آلمان برای ارسال تانک‌های لئوپارد به کی یف است.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی به جدال کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا با آلمان در خصوص ارسال تانک‌های «لئوپارد» به اوکراین برای نبرد با روسیه اشاره کرد و نوشت که اعلام عرضه تانک‌های آبرامز آمریکا به کی‌یف پوششی برای ارسال تانک‌های «لئوپارد ۲» آلمان به اوکراین است.

بر اساس این گزارش، علی رغم آن‌که واشنگتن و برلین تاکنون نتوانسته‌اند در خصوص ارسال تانک‌ به اوکراین برای نبرد با روسیه به توافق برسند اما اعلام قصد آمریکا برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین در حقیقت نتیجه مصالحه واشنگتن و برلین محسوب می‌شود و در واقع پوششی است که به آلمان اجازه می‌دهد که هرچه سریع‌تر عرضه تانک های لئوپارد به کی‌یف را آغاز کند.

طبق گزارش واشنگتن‌پست، علی‌رغم آن‌که ارسال خودروهای زرهی آمریکا به اوکراین برای یک زمان نامشخص و پس از ارسال تانک‌های لئوپارد آلمان برنامه‌ریزی شده بود، اما ظاهراً برلین و واشنگتن در این خصوص به توافق رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش که با استناد به گفت‌وگو با بیش از ۱۰ مقام فعلی و سابق آمریکایی و همچنین منابع مطلع تهیه شده است، واشنگتن و برلین برای مدت‌ زمان طولانی نتوانسته‌اند که در خصوص موضوع ارسال تانک‌ها به کی‌یف به توافق دست یابند.

ایالات متحده به دنبال دریافت مجوز از آلمان برای ارسال تانک‌های آلمانی لئوپارد ۲ به اوکراین بوده است که هم در زرادخانه‌های آلمان و هم دیگر متحدان اروپایی آمریکا موجود است و برای صادرات مجدد به مجوز برلین نیاز دارد.

واشنگتن پست در گزارش خود نوشت که واشنگتن خواهان انتقال تانک های ساخت آلمان به کی یف بود، زیرا پنتاگون معتقد بود به دلیل سادگی طراحی در مقایسه با تانک های آبرامز آمریکایی، یادگیری نحوه استفاده از آن‌ها برای ارتش اوکراین ساده‌تر است و قطعات یدکی این تانک‌ها به اندازه کافی موجود است.

واشنگتن‌پست می‌گوید که حدود دو هزار تانک لئوپارد در زرادخانه آلمان و کشورهای دیگر موجود است.

با این حال، طبق گزارش واشنگتن‌پست، برلین اصرار دارد که محموله لئوپارد ۲ را با انتقال تانک‌های آبرامز به کی‌یف مرتبط کند و «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان نگران است در صورتیکه به صورت یکجانبه اقدام به ارسال تانک به اوکراین کند، با اقدامات تلافی‌جویانه مسکو مرتبط شود و همچنین تمایلی ندارد که بعنوان مشارکت‌کننده مستقیم در جنگ اوکراین شناخته شود.

کشورهای ناتو به رهبری آمریکا اخیراً کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را تشدید کرده‌اند که با واکنش تند مسکو مواجه شده است. روسیه در پی اعلام تصمیم واشنگتن و برلین برای ارسال تانک به اوکراین هشدار داده‌ که این تانک‌ها مانند سایر تسلیحاتی ارسالی ناتو در آتش نیروهای ارتش روسیه خواهد سوخت.

یک روز بعد از جنجال‌ها درباره تجهیز اوکراین به تانک‌های واشنگتن و برلین، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان درباره برنامه زمانی ارسال تانک توضیحاتی ارائه داد و گفت که ارسال اولین محموله تانک‌های «لئوپارد» این کشور به اوکراین حدود سه ماه زمان می‌برد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    2 0
    چون میتونه .
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    2 1
    میخواد ببینه فضولش کیه
    • ح IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      فضولش یمن بود که با کورنت های روسی آبرامز های عربستان رو تارو مار کرد!!
  • سید فروزان CH ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    1 0
    آلمانی‌های احمق در تله امریکا ،لئوپارد بفرستند ، تا روسیه نابود کند ،آنوقت المان خرید ابرام را جهت جایگزینی لئوپارد برای ارتش خودش انجام دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس