همه ما شاید برای یک بار هم که شده، کالا یا خدمتی را خریداری کرده‌ایم که فاقد کیفیت لازم است و زمانی متوجه این موضوع شده‌ایم که فرایند خرید خود را به پایان رسانده و هنگام مصرف با مشکلات و نقص‌های متعدد مواجه شده‌ایم.

توافقنامه سطح خدمات (SLA) به عنوان قراردادی که بین ارائه دهنده خدمات و مشتریانش بسته می‌شود، یکی از مکانیزم‌های کاربردی و مهم است که مشخص می‌کند مشتری چه چیزی را دریافت می‌کند و آنچه از ارائه دهنده خدمات انتظار می‌رود چه چیزی است.

پیمان‌نامه زرین هشت‌گانه، گامی مؤثر در راستای مشتری مداری

این نوع قراردادها به طور معمول در کسب و کارهایی استفاده می‌شودکه به صورت اختصاصی در زمینۀ فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند و یا تکنولوژی خاصی را به فروش می‌رسانند اما معنایش این نیست که تنها این مشاغل می‌توانند از این نوع قراردادها بهره‌مند شوند بلکه هر شخص یا شرکت و سازمانی که خدمات و یا محصولی ارائه می‌دهد و به دنبال مشتری مداری، احترام و مراقبت از مشتری است، امکان استفاده از این قرارداد را دارد.

گروه انتخاب الکترونیک در راستای این اهمیت و به منظور دوستی با مشتری وارج نهادن به حقوق آنها در سال 1400، پیمان نامه زرین را مشتمل بر 8 خدمت منحصر به فرد امضا کرد.

این اقدام توسط محمدرضا دیانی، مدیر عامل گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب و در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با پیام مراقبت از مشتری و اضافه کردن مفهوم تعهد به محصولات و خدمات انجام شد. مکانیزم مورد نظر، در وهله نخست آرامش خاطر برای مشتری به همراه می‌آورد؛ زیرا سندی است که توصیفی از خدمات پذیرفته شده، پارامترهای سطح خدمات، ضمانت‌ها، اقدامات و ارائه راهکار در صورت بروز تخلفات را دربرمی‌گیرد و در وهله دوم به مشتری این امکان را می‌دهد تا از سطح کیفیت خدمات مورد نیازش اطمینان حاصل کند و دقیقاَ بداند چه خدمتی دریافت می‌کند و چقدر می‌تواند با شرایط کسب و کار یا ارائه دهنده خدمات به توافق برسد.

پیمان‌نامه زرین هشت‌گانه، گامی مؤثر در راستای مشتری مداری

خدمات پس از خرید

طبق پیمان‌نامه زرین هشت‌گانه به عنوان گامی در راستای تعهد شرکت انتخاب الکترونیک به رفتار منصفانه و دوستانه با مشتری، تمام انتظارات مشتری باید به بهترین نحو در 24 ساعت شبانه‌روز برآورده شود و در صورت برآورده نشدن، بر اساس مسئولیت اجتماعی شرکتی این حق برای مشتری وجود دارد که چنانچه تا 30 روز پس از خرید محصول، حتی در صورت نصب و استفاده، از آن ناراضی بود، بتواند محصول را تعویض و یا وجه آن را بدون هیچ قید و شرطی دریافت کند.

تعهد مزبور تنها به تعویض محصول و یا عودت وجه آن در بازه‌ی 30 روزه ختم نمی‌شود بلکه تعویض رایگان یا عودت وجه محصول تا 3 ماه پس از نصب در صورت بروز خرابی، ارائه پشتیبانی یا تسهیلات تعویض مادام‌العمر محصولات، تحویل محصول جایگزین طی دوره زمانی تعمیر و تعویض محصولات، شش ماه ضمانت تعمیر حتی خارج از دوره گارانتی، 60 تا 124 ماه ضمانت کمپرسور محصولات برودتی و موتورهای دایرکت درایو محصولات شوینده، ارائه خدمات 24 ساعته در تمام روزهای هفته و حتی روزهای تعطیل و ارائه خدمات پس از خرید با تضمین و مراقبت خرید از مشتری را نیز شامل می‌شود.

پیمان‌نامه زرین هشت‌گانه، گامی مؤثر در راستای مشتری مداری

در صنعت خدمات مشتری، SLA به عنوان طرحی از خدمات عمل می‌کند که می‌تواند از دارایی‌ها و شهرت سازمان محافظت کند چراکه به عنوان یک توافق نامه دو طرفه بنیادی در چرخه پایدار حمایت از مشتری سه مفهوم تعهد، احترام و آرامش را در کانون توجه خود قرار می‌دهد.

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با طراحی مدبرانه و اجرای قراردادی پویا و مشتری محور، تلاش کرده تا خواسته‌ها و انتظارات مشتریان خود را همانند یک دوست برآورده سازد، او را همراهی کند، همه جا در کنارش باشد و هر کاری از دستش بربیاید برای دوست خود یعنی خریدار و مشتری انجام داده و در جهت بهینه سازی سطح خدمات گام‌های اساسی بردارد.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس