کد خبر 1459517
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
تلخی بادمجان را با این روش از بین ببرید

اگر تلخی بادمجان همیشه مزه غذاهایتان را بد می‌کند، راهکارهایی که در این مطلب گفته‌ایم را به کار گیرید و تلخی بادمجان‌ها را بگیرید.

به گزارش مشرق، اگر بادمجان‌های خریداری شده شما مزه تلخی دارند، به چند روش گوناگون می‌توانید تلخی آن‌ها را برطرف کنید.

فریز کردن بادمجان

بادمجان‌ها را پوست بکنید و آن‌ها را به مدت ۴ تا ۵ ساعت داخل فریزر بگذارید تا یخ بزنند. آنگاه بادمجان‌های یخ زده را بیرون آورده و پس از اینکه یخشان آب شد، فشارشان دهید تا تلخی بادمجان‌ها همراه با آب اضافی درون آن بیرون بیاید.

بیرون آوردن دانه‌های بادمجان

یکی از آسان ترین و سریع‌ترین شیوه ها برای گرفتن تلخی بادمجان، خارج کردن دانه‌های داخل گوشت آن است.

گرفتن تلخی بادمجان با نمک

برای این کار، نخست بادمجان‌ها را پوست بکنید، سپس آن‌ها را به طور کامل یا برش زده به نمک آغشته کنید. پس از نیم ساعت بادمجان‌ها را آبکشی کنید تا از این روش تلخی آن‌ها بیرون بیاید. آنگاه بادمجان‌ها را خشک کرده و برای تهیه غذا استفاده کنید.

گرفتن تلخی بادمجان با آبلیمو

داخل یک کاسه بزرگ آب بریزید، آنگاه بادمجان‌هایی را که از قبل پوست گرفتید درون آن بگذارید. در قسمت بعد، ۲ تا ۳ قاشق چای‌خوری آبلیمو درون کاسه بریزید و بگذارید بادمجان‌ها حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون محلول آب و آبلیمو باقی بمانند. آنگاه بادمجان‌های را بیرون آورده و فشار دهید تا آب اضافی آن‌ها بیرون رود و هم‌زمان تلخی‌شان برطرف شود.

ترفند استفاده از نمک و آفتاب برای گرفتن تلخی بادمجان

در این روش ابتدا بادمجان‌ها را پوست بکنید، از وسط برش داده و دو نیم ‌کنید. اگر بادمجان‌ها دانه‌های زیادی داشتند، آن‌ها را خارج کنید. آنگاه داخل یک سینی یک لایه دستمال کاغذی بگذارید و بادمجان‌ها را روی آن بچینید. سینی را به مدت دو ساعت زیر نور آفتاب بگذارید و سپس بادمجان‌ها را آبکشی کنید.

منبع: بیتوته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 1
    بادمجان های بنفش اکثرن تخمه دارند..بادمجان های سیاه تخمه ریزدارندوشیرینند-بادمجان به دو روش یکی کبابی که ورق ورق میشه ونمک میزنیم ویک ربع کافیست بمونه- بعد می شوییم خشک می کنیم بعد سرخ می کنیم _ولی برای خورشت بادمجان ازبادمجان های کوچک وازوسط دو نصف ونمک میزنیم بعداز 15 دقیقه میشویم وخشک وسرخ می کنیم وگوشت یامرغ پخته بود،اضافه می کنیم سه دقیقه بجوشید برمیداریم-برای گرفتن تلخی بادمجان هم همون روش آب وابلیمو به نظرم بهتره..باسپاس
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    1 1
    ور راهکار آخر : بادمجان یزدی بخرید
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    1 1
    ته بادنجان، یه خال سفید هست. خال سفید اگر دایره بود، تلخه، اگر بیضی بود، شیرینه. امتحان کنید.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    1 0
    بادنجون رو رو اتیش کباب کنید بعد که سرد شد پوستش و بکنید با پیاز و گوجه سرخش کنید هم تلخیش کمتر میشه هم روغن کمتری میبره.کدو رو هم رنده کنید ! . راستی برای بهتر پختن لوبیا چه راه کاری دارین ؟ اخه هر چی لوبیا میپزم نپزو میشه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس