آمار تکان‌دهنده از آدم‌کُشی پلیس آمریکا

مقام‌های آمریکایی پنج پلیس این کشور را در پرونده ضرب و جرح مرگبار یک مرد سیاهپوست در ایالت تنسی به قتل درجه ۲ متهم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، وکلای خانواده «تایر نیکولاس» که توسط پلیس شهر ممفیس به قتل رسید، بامداد جمعه اعلام کردند که این خبر «به ما امید می‌دهد تا برای رسیدن به عدالت در پرونده تایر تلاش کنیم.»

نیکولاس ۲۹ ساله هفتم ژانویه (۱۷ دی ماه) به دلیل بی‌احتیاطی در رانندگی تحت تعقیب بازداشت قرار گرفت و مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.

او سپس به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل شرایط جسمی وخیم دهم ژانویه (۲۰ دی ماه) جانش را از دست داد.

پنج پلیسی که در قتل وی دست داشتند سیاهپوست هستند. آنها پس از قتل نیکولاس به «نقض سیاست‌های اداره پلیس از جمله استفاده افراطی از زور» متهم و سپس اخراج شدند.

«سرلین دیویس» رئیس پلیس ممفیس چهارشنبه اعلام کرد: این افسران به دلیل آزار فیزیکی آقای نیکولاس مستقیما مسئول هستند.

این پنج نیروی پلیس که جاستین اسمیت، تاداریوس بین، دیمیتریوس هیلی، امیت ماریتن و دزموند میلز معرفی شده‌اند، به آدم‌ربایی نیز متهم هستند. آنها در حال حاضر در بازداشت هستند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این پرونده گفت که هر گونه تظاهراتی علیه این قتل باید مسالمت‌آمیز باشد.

وی در بیانیه‌ای افزود: خشم قابل فهم است اما خشونت هرگز قابل قبول نیست. قتل تایر یادآور دردناک این موضوع است که ما باید تلاش بیشتری کنیم تا نظام قضایی و کیفری ما به قول خود برای عدالت منصفانه و بی‌طرفانه و رفتار برابر و حفظ کرامت همگان پایبند باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 3
    قانونمداری . یاد بگیرید
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      2 1
      شما هم یاد بگیر که اینها سیاه پوست بودند و اگر سفید بودند هیچگاه محکوم نمی شدند چنانکه در موارد مشابه که تعداد آن به صدها مورد می رسد هیچکدام از پلیس های سفید پوست محکوم نشده است. فقط در قتل جورج فلوید آنهم پس از تظاهرات و اعتراضات شدید در سراسر آمریکا و حتی اروپا و پس از یک سال نظام قضایی آمریکا حاضر شد که پلیس قاتل و همدستانش را محاکمه و محکوم کند آنهم به این دلیل که قتل عمد آنقدر واضح بود که با هیچ عذر و بهانه ای نمی توانستند آن را ماستمالی کنند.
  • قریشی بوکانی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    1 1
    اینها هم برای این متهم شدن چون خودشون سیاهپوست بودن وگرنه پلیس های قاتل قبلی که سیاهپوستا رو به قتل رسوندن بعلت سفیدپوست بودن تبرئه شدند
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      1 0
      پس نشون میده مشکل از سیاهپوستها هست .
  • میترا IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 1
    این پلیس ها چون سياه پوست بودند باهاشون برخورد شده و الا قبل ها پلیس های سفید پوست مرتکب قتل می شدند به همین راحتی تبرئه می شدند و می شوند جالبه که بایدن از خشونت های ایران حمایت می کند اما در مورد خودشون میگه باید تظاهرات مسالمت آمیز باشد 😀😀😀😀😂😂😂
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      0 0
      پس نشون میده مشکل از سیاهپوستها هست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس