تعداد شهدای جنین به ۹ شهید افزایش یافت؛ اعلام عزای عمومی در غزه

در جریان درگیری‌های شدید مسلحانه در اردوگاه جنین، از صبح امروز ۹ فلسطینی بر اثر اصابت گلوله‌های اشغالگران شهید و تعدادی دیگر زخمی شده اند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری عربی الجدید با اعلام این خبر نوشت: در پی انتشار اخبار شهادت این ۹ فلسطینی، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

محمود عباس امروز پنجشنبه به احترام روح شهدای قتل عام رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینیان در شهر و اردوگاه جنین ضمن اعلام عزای عمومی، پرچم‌ها را نیمه افراشته اعلام کرد.

درخواست برای نشست فوری صلیب سرخ جهانی و سازمان بهداشت جهانی

می الکیله، وزیر بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام اینکه وضعیت اردوگاه جنین بسیار بحرانی است، گفت: طبق گزارش امدادگران هلال احمر، تعداد زیادی مجروح شده اند که هنوز بیرون آوردن آنها میسر نشده است، اشغالگران اسرائیلی مانع ورود آمبولانس ها به اردوگاه جنین برای نجات مجروحان شده اند.

الکیله تاکید کرد : نظامیان اشغالگر به بیمارستان دولتی جنین یورش برده و به عمد با شلیک ً گاز اشک آور به بخش کودکان بیمارستان باعث خفگی کودکان شدند.

وی خواستارنشست فوری صلیب سرخ جهانی و سازمان بهداشت جهانی برای متوقف کردن این تجاوزات و نجات جان فلسطینیان ساکن جنین شد.

وزارت خارجه اردن تجاوز و جنایات اسرائیل را محکوم کرد

وزارت امور خارجه اردن ادامه تهاجمات رژیم صهیونیستی به شهرهای فلسطین اشغالی و حملات مکرر به آنها را و حمله امروز به جنین را محکوم کرد.

سنان المجالی، سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله نظامی اسرائیل به جنین، این حمله را آغازگر دور تازه خشونت با هدف تشدید تنشها عنوان واعلام کرد بهای این اقدام را همه پرداخت خواهند کرد.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن گفت: خشونت تنها باعث ایجاد خشونت بیشتر خواهد شد وحمله اسرائیل به شهرهای اشغالی فلسطین، همزمان با ادامه بن بست کامل در روند صلح، تنها وضعیت را به سمت تشدید خطرناک تنشها پیش خواهد برد که امنیت و ثبات را به مخاطره می اندازد و همه امیدها برای برقراری صلح عادلانه و موفقیت روند صلح را از بین می برد. "

وی برضرورت توقف کامل عملیات نظامی و تمامی اقدامات غیرقانونی اسرائیل تاکید کرد و گفت این روند راه حل ایجاد دو کشور و شانس دستیابی به صلح را تضعیف می کند،

وی بر اهمیت آغازیک تلاش واقعی برای از سرگیری مذاکرات و دستیابی به صلحی عادلانه با پایان دادن به اشغالگری وایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس شرقی تاکید کرد.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین از سوی دیگر به شهادت رسیدن ۹نفلسطینی و مجروح شدن ۲۰ نفر دیگر را تایید و اعلام کرد: حال ۴ نفراز زخمی شدگان، وخیم است.

اشتیه خواستار مداخله برای توقف جنایات اسرائیل شد

محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: ادامه روند تجاوز و کشتار زنجیره ای و مداوم مردم فلسطین توسط نیروهای اشغالگر تنها به دلیل احساس معاف بودن از هرگونه مجازات صورت می گیرد.

اشتیه در بیانیه‌ای مطبوعاتی از سازمان ملل متحد و همه سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری خواست برای حمایت از مردم فلسطین و توقف ریختن خون کودکان، جوانان و زنان فلسطینی، فوری مداخله کنند.

فراخوان فتح برای اعتصاب عمومی

جنبش فتح نیز در واکنش به این کشتار، امروز پنجشنبه برای همدردی با خانواده های شهدای جنین، فراخوان اعتصاب سراسری اعلام کرد.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز برای یک اعتصاب همه جانبه و تشدید مستمر عملیات مقاومت در هر نقطه‌ای که اشغالگران پا به آن می گذارند در هر منطقه و کوچه و خیابان، اعلام می‌کنیم، بیایید برای به عقب راندن اشغالگران، بسیج شویم یقینا فداکاری و خونهای برزمین ریخته ما هدر نخواهد رفت. "

فراخوان سفارتخانه های فلسطین در جهان برای توقف تجاوز

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد: سفارتخانه های خود را در سراسر جهان برای بسیج عمومی و درخواست مداخله بین المللی برای توقف تجاوزات اسرائیل به جنین فرا خوانده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای مطبوعاتی، تهاجم خونین و وحشیانه نیروهای اشغالگر از صبح امروز علیه جنین و زیرپاگذاشتن تمام ارزش‌ها و اصول انسانی توسط صهیونیستها را به شدت محکوم و اعلام کرد: نیروهای اشغالگر از رسیدن پرسنل پزشکی و آمبولانس‌ها به مجروحان جلوگیری می‌کنند و آنها را در حالی که روی زمین هستند رها می کنند تا بر اثر خونریزی بمیرند.

آنها با شلیک گاز اشک آور به بیمارستان جنین و بیماران، تصویری هولناک به جهان مخابره می کنند، رسانه‌ها این رفتار واقدام صهیونیستها را برای جامعه جهانی، به تصویر کشیده و گزارش داده اند، اینها نشان از خوی وحشیانه اشغالگران و اصرار آنها برای تشدید تنشها و پیش بردن امور و اوضاع به سمت بحران و خارج شدن از کنترل وفروپاشی کامل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    4 2
    سازمان ملل مرده
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    5 2
    بای ذنب قتلت سیاه پوش این فلسطینیها بخداقسم حضرت ابراهیم علیه السلام است
  • حمید IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 3
    تمام انرژی کشور خرج اتفاقات کشورهای دیگر میشه....
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    4 1
    خدایشان بیامرزد
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    جنایات واقعی در فلسطین را نادیده میگیرند و اون وقت برای یک دروغ این همه هیاهو به راه می اندازند.
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 1
    وقتی اینجا یک جاسوس انگلیس اعدام میشه، سپاه را جزو لیست تروریسم اعلام می کنند ولی وقتی رژیم اشغالگر قدس ۹ نفر را در یک روز فقط در یک شهر شهید می کنه صدایی از کسی در نمیاد.
  • وحید IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    1 0
    آنجا هم شهید دادن
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    مشکل خودشونه دیگه بهتره بشینن سر جای خودشون
    • ح IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      0 0
      بیشرفی شما ها اهتمامی نداره!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس