برگزاری هفتمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری در سوئد

وکیل مدافع حمید نوری در بخشی از سخنان خود در دادگاه امروز به ادعاهای مطرح شده از سوی دادستان سوئد پاسخ داد و گفت: این ادعاها دقیق نبوده و قابل استناد نیستند و باید تعریف دقیق‌تری از آنها ارائه داد.

به گزارش مشرق، هفتمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری روز چهارشنبه، ۵ بهمن ماه، در دادگاه منطقه‌ای «سولنتونا» سوئد برگزار شد.

در این جلسه وکلای مدافع حمید نوری ادامه ادله و دفاعیات خود را ارائه کردند.

بخش نخست دفاعیات وکلای مدافع حمید نوری در جلسه ششم دادگاه که در روز دوشنبه، سوم بهمن ماه، برگزار شد، مطرح شد.

وکیل مدافع حمید نوری در بخشی از سخنان خود در دادگاه امروز به ادعاهای مطرح شده از سوی دادستان سوئد پاسخ داد و گفت: این ادعاها دقیق نبوده و قابل استناد نیستند و باید تعریف دقیق‌تری از آنها ارائه داد.

وی در ادامه با اشاره به برخی تحقیقات در روند پرونده مذکور از سوی برخی اشخاص و نهادها، تاکید کرد: برخی از منابع برای استناد قابل اعتماد نیستند و نمی‌توان به آنها استناد کرد.

وکیل مدافع حمید نوری، گفت: برخی از اسناد و مدارک در دادگاه سوئد علیه حمید نوری از سوی افرادی ارائه شده که این افراد به نوعی از این پرونده نفع می‌برند.

وی در بخشی دیگر، بیان کرد: دست اول بودن برخی از منابع تنها مشکل آنها نیست؛ دسترسی به برخی از روایات مطرح شده در زبان انگلیسی بسیار دشوار است. منطقی نیست تصور کنیم حرف‌هایی زده شده و روایاتی که مطرح شده، درست است؛ برخی شهود حرف‌هایی را زده و به طور مثال گفته‌اند که «من محکوم شدم» اما دلیل را نمی‌گویند و این کافی نیست.

وکیل حمید نوری، ادامه داد: نمی‎توان تعیین کرد وضعیت این افراد که دادستان درباره آنها ادعا می‌کند، چه بوده است.

«بودستروم»، وکیل دیگر حمید نوری، در ادامه گفت: موضوع دیگری که به تنهایی می‌تواند برای تبرئه حمید نوری کافی باشد، این است که درباره کمیته مورد ادعا اصلا تحقیقی صورت نگرفته است؛ دلایل بسیار زیادی داریم که خلاف این را می‌گوید و مستندات بسیاری هم برای آن داریم.

وکیل نوری، تاکید کرد: در حقیقت زندانیانی هستند که تعریف کردند و گفتند کمیته مورد ادعا که درباره آن بحث می‌شود در اصل یک موسسه عفو بوده است.

وکیل حمید نوری، گفت: ما دلایل قوی داریم که ثابت می‌کند این یک موسسه عفو بوده است.

به گفته وکیل حمید نوری، علاوه بر این نکات دیگری هم وجود دارد که وضعیت آن نامشخص است.

وکیل مدافع شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد در بخشی دیگر ضمن اشاره به ادعاهای برخی از شکات در گزارش‌های ارائه شده از سوی آنها، گفت: در برخی موارد از حدس و گمان استفاده شده است و برخی افراد تنها موضوعی را حدس زده‌اند.

در ادامه این جلسه قاضی دادگاه تجدیدنظر سوئد اعلام کرد که جلسه رزرو در روز ۲۶ ژانویه(۶ بهمن) لغو شده و ادامه دادگاه‌ها از ۷ فوریه(۱۸ بهمن) پیگیری خواهد شد.

دادگاه تجدیدنظر سوئد از روز ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) موضوع بررسی لوایح مربوط به پرونده حمید نوری را آغاز کرد.

حمید نوری، ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد توسط پلیس این کشور بازداشت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • باغبان پیر FR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 0
    شاهدان این دادگاه هیچکدام بی طرف نبودند. چرا دادگاه ا علام رسانه ای برای حضور شاهدان بی طرف ننموده است . مهمتر از همه حمید نوری مسائلی را ادعا نمود. چرا دادگاه برای اثبات درستی و یا نادرستی ادعا ها حمید نوری تقاضای حضور شاهد از اطرافیان و همسایگان حمید نوری را نداده است ؟ این دادگاه سفری به آلبانی داشت تا چند نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین هم شهادت دهند اما سوال اینجا است که چرا این دادگاه به اصطلاح خودشان بین المللی برای صحت و درستی این شهادت ها هئاتی را به ایران نفرستاد تا تحقیات زمینی و محیطی انجام دهد و ادعاها ,گفته ها و شهادت ها این افراد را راستی ازمای کند؟ تا پرونده تکمیل گردد. لذا چون پرونده و تحقیقات پیرامون آن هنوز تکمیل نشده و ناقص میباشد و بی طرفی هم انجام نگرفته , حکم صادره این دادگاه سوئدی هم از درجه اعتبار ساقط و محکوم میباشد سوال چرا حمید نوری حق داشتن شاهد در دادگاه سوئدی را نداشت؟
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    4 0
    مشرق جان فقط و فقط با مردم باش
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 5
    دادگاه های فرمایشی سوئد
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      0 0
      همه فرمایشی و مثل هم
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    7 1
    اگر در ایران دستگیر میشدی با روشهای رافت اسلامی به هر چی که میگفتد اعتراف میکردی و اینجور بلبل زبون نبودی.خخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    6 1
    هنوز اعدام نکردن
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      0 0
      ما منتظر هستیم
  • کارشناس IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    اگه نظام حاکم بر ایران چنین فردی را در اختیار داشت خیلی وقت پیش اعدام کرده بود. نمونش اجرای حکم اعدام جوانان در چند روز است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس