کد خبر 1458450
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
تخریب ۹ باغ ویلای اعیانی غیرمجاز در منطقه ۱۸

شهردار منطقه ۱۸ تهران از آزادسازی بیش از ۲۳ هزار متر مربع از ابنیه‌های اعیانی غیرمجاز واقع در اراضی زراعی با تخریب ۹ باغ ویلا خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدجواد خسروی از آزادسازی بیش از ۲۳ هزار متر مربع از ابنیه‌های اعیانی غیرمجاز واقع در اراضی زراعی با تخریب ویلاهای غیرمجاز خبر داد و گفت: بنا بر رصدهای هوایی از اراضی زراعی بخش حریم با کواد کوپتر و در پی هنجار شکنی برخی افراد فرصت طلب در سنوات گذشته برای احداث مستحدثات و ابنیه‌ های اعیانی در این فضاها، بلافاصله اقدامات قضائی و حقوقی در مراجع ذی ربط صورت و مجوز تخریب این امکان اخذ شد.

شهردار منطقه ۱۸ تهران خاطرنشان کرد: پس از اخذ مجوزات لازم و هماهنگی با مراجع قضائی، انتظامی و جهاد کشاورزی، با تجهیزات کامل به اراضی واقع در شهرک‌های شمس آباد و فیروز بهرام اعزام و مساحتی نزدیک به ۲۳ هزار و ۳۰۰ متر مربع از ابنیه های اعیانی غیر مجاز را تخریب کردند.

وی تصریح کرد: طی این اقدام شجاعانه و بر مبنای ضوابط شهرسازی، تعداد ۹ باغ ویلا، چهار مورد دیوار کشی، سه مورد استخر و دو مورد محوطه سازی و سکو با بسیج تمامی عوامل دخیل تخریب شدند.

خسروی در پایان سخنان خویش تأکید کرد: مدیریت شهری در بخش حریم با هیچ احدی چه در جایگاه حقیقی و چه در جایگاه حقوقی مماشات نداشته و همواره بر حفظ ماهیت اراضی زراعی و فضای سبز به‌عنوان تنفس‌گاه پایتخت اصرار دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    7 0
    احتیاج به کواد کوپتر و هزینه نبود. از گوگل مپ کنترل می کردی ارزان تر نمی شد؟
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    4 0
    چرا در مورد زمین های منابع طبیعی گچساران منطقه بیشتر که صدها هکتار تصرف کردن و به زودی سندش رو هم با زد و بند می گیرن اقدامی نمیشه؟ چرا زمین های کشاورزی که شده باغ و ویلا جلوشون رو نمی گیرن؟ مگه ۲۰۰۰ هکتار زمین، کم زمینیه؟
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 0
    گچساران منطقه لیشتر‌ حدود ۲۰۰۰ هکتار از زمین های منابع طبیعی رو با زور تصرف کردن تو این سالها و الآنم دارن سند می زنن بدون هیچ دلیلی، فقط با رانت و زد و بند. به داد مردم برسید و جلوی این دزدی ها رو بگیرید.
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    3 0
    راست میگید برید ویلاهای آقازاده ها و اشراف زادگان را در لواسان و فشم و شمال که حریم رودخانه و دریا را هم گرفته اند تخریب کنید؛ هزاران ویلا !!!!
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 0
    گچساران و منطقه لیشتر از گچساران مهد زمین خواران هزار هکتاری با زد و بند است.
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 0
    سیبل بازرس ها چرب و با یه مقدار پول جنبه قانونی پیدا می کنه.
  • امیر NL ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 0
    برای اینکه اعتماد مردم را جلب کنید در خبر، یک فیلم چند ثاتیه ای از قبل و بعد از تخریب بگذارید. به غییر از آن امروز مرغ پخته هم به این گزارش ها اعتماد ندارد اگر چه هدف شما خوب باشد.
  • هیچکس IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    0 0
    این کارها الآن حکم نوشدارو رو داره. باید قبل از اینکه مردم حس اعتمادشون رو نسبت به مسئولین نظام از دست بدن این شو هارو انجام می دادید.
  • محمّد IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    2 0
    موقعی که خلاف می ساختن، شهرداری و جهاد و... کجا بودن؟
  • عرفان IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    3 0
    این کار شهردار و عوامل شهرداری بیشنر جنبه تبلیغات دارد تا خدمت رسانی به مردم منطقه. این موضوع زمین های کشاورزی و یا باغ ویلاهای غیر قانونی ساخته شده را با حکم قانون و عوامل خود اقدام به پی گیری می کنند !!! چرا که موضوع را جزء وظایف خود می دانند اما زمین هایی را که با شهرداری در محله و نواحی به توافق رسیده اند و در بافت مسکونی قرار دارند و مراحل قانونی و مجوزهای لازم را دارند، از صدور مجوز و پروانه ی ساختمانی آن جلوگیری به عمل می آورند به طوری که حتی جلوی رأی دیوان عدالت اداری هم می ایستند و حکم لازم الاجرای صادز شده دیوان عدالت اداری را نادیده می گیرند و قدرت نمایی می کنند ، شده اند شعبون استخوانی قبل انقلاب !!! یک نهاد قلچماقی شده که اول به جای رسیدگی به تخلفات درون سازمانی خود، پرداخته به تخلفات ولی نعمت های خود که مردم ضعیف ترین منطقه تهران هستند. متأسفانه شکل کار قبل انقلاب با بعد انقلاب با یک سری پوشش ها و شکل و ظواهر افراد و مسئولین تغییر کرده است.
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    3 0
    انشاالله که اقدام به این کار تداوم داشته باشه تا جلوی سودجویان گرفته بشه. واقعاً اراضی زراعی، باغات و منابع طبیعی رو باید نجات داد . مخصوصاً در شمال ایران.که فاجعه است دست درازی به اراصی جلگه ای و اراضی ملی.
  • محمّد IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 0
    اگر درست میگید بیان باغ ویلاهای منطقه کن و سولقان را ببینید که وسط باغات داره مثل زیگیل رشد می کنه و مرتب هم خودروهای پاترول برای سرپوش گذاشتن آن ساخت و سازها در ترددند و کاری نمی کنند.
  • غلام IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    0 0
    حتما پارتی نداشتن.
  • بی خبر IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    4 0
    اقدام شجاعانه؟ چرا وقتی مجوز تفکیک به دوستانشون میدن اقدام شجاعانه نمیکنن ؟ چرا وقتی تو دفترخونه سند مشاع تفکیکی میدن اقدام شجاعانه نمیکنن؟ وقتی چند نفر بدبخت از همه جا بی‌خبر میرن می‌خرن و بعد بازم دوستان پیمانکارشون میرن گوششون رو میبُرن و میسازن اقدام شجاعانه نمیکنن ؟ خوب هر کی میره این زمین‌ها رو میخره نمیخواد برای باغبون شدن تمرین کنه، میخواد بره یه بنا بسازه خانوادش رو ببره تفریح کنن. اگه خدا جای حق نشسته باید از همون اول که دوستان و دلالاشون دارن باغ های قدیمی رو خرد و تفکیک میکنن اقدام شجاعانه به خرج بدن نه وقتی چند تا بی‌خبر میرن اونها رو می‌خرن و کلّ سرمایشون رو میذارن برای ساخت، اونها رو به خاک سیاه بنشونن.
  • شهروندمسلمان IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    واقعا چرادردوره حکومت اسلامی این خرابی هاانجام میشه
  • قاسمی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    ویلای معدنی پور راهم تخریب کنید
  • حبیب‌الله بختیاری US ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    باسلام تخریب ویلاها مصداق تلف است و تلف امری ناستوده و حرام است ، نکته مهم اینکه ایجاد نخاله می کند و مهمتر آنکه آن زمین دیگر احیا نمی شود ، از طرفی تخلف صورت گرفته ، و به اراضی کشاورزی خسارت وارد کرده اند ، پس شخص متخلف باید جبران کند ، ، با جریمه و ایجاد فضای سبز عمومی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس