کد خبر 1458417
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
قیمت خودرو امروز 5 بهمن 1401/ افزایش 15 میلیون تومانی 207 طی یک روز

قیمت خودرو در بازار همچنان نوساناتی را تجربه می‌کند. کارشناسان معتقدند که هیچ‌کدام از روش‌های عرضه خودرو قرار نیست به بهبود وضعیت بازار و قیمت‌ها کمک کند.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو صفر داخلی روز چهارشنبه، ۵ بهمن ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو این روزها با نوسانات بسیار و بی‌ثباتی همراه شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته روند نوسانی را در پیش گرفته است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

اوایل سال جاری بود که پراید رکورد جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما حالا این خودرو در کمتر از یک سال ۱۰۰ میلیون تومان گران شده است.

پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، دیروز کانال‌شکنی کرد و وارد بازه ۳۰۰ میلیون تومان شد. اما مجددا به کانال ۲۰۰ میلیون تومان بازگشت. حال این خودرو امروز صبح با افزایش پنج میلیون تومانی نسبت به روز گذشته در محدوده ۲۹۵ میلیون تومان به فروش رسید. پراید ۱۳۱ نیز امروز پنج میلیون تومان گران شد و اکنون در نرخ ۲۸۳ میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در در این روزها با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شده است، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز با ۱۳ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، در نرخ ۷۸۳ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات، امروز ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و در محدوده ۷۷۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دنا معمولی هم امروز با پنج میلیون تومان افزایش قیمت همراه شد و به نرخ ۶۰۵ میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز به نرخ ۵۹۵ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

در این میان، این پرسش مطرح می‌شود که خودروهای پرطرفدار ایرانی امروز با چه قیمتی معامله شدند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز، چهارشنبه، در محدوده ۳۱۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، امروز به نرخ ۴۶۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. تیپ ۵ این مدل پژو نیز پنج میلیون تومان گران شد و به نرخ ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به ۳۰۹ میلیون تومان رسید.

در این میان، شاهین G که در ماه‌های گذشته به مرز ۶۰۰ میلیون تومان نیز رسیده بود، امروز هفت میلیون تومان ارزان و در قیمت ۵۰۷ میلیون تومان عرضه شد. به نظر می‌رسد عرضه شاهین در بورس کالا توانست قیمت بازار این خودرو را بشکند و عرضه و تقاضا را به نقطه تعادلی برساند. اما روند افزایشی دوباره بازگشته است.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو، گفت: سیاست‌های مختلفی که در رابطه با عرضه خودرو به بازار اجرا می‌شوند، از عرضه خودرو به بورس کالا تا قرعه‌کشی خودروسازان، هیچ‌کدام بر بازار و قیمت‌ها تاثیر نخواهند گذاشت. چراکه مشکل اصلی در صنعت و بازار خودرو کشور عرضه نیست. بلکه مشکل به تقاضا مربوط می‌شود.

او افزود: به دلیل وجود سرمایه‌های سرگردان، متقاضیان و دلالان به سمت بازار خودرو هجوم می‌آورند. به نظر می‌رسد وزارت صمت باید این جریان نقدینگی را کنترل کند تا بازار به تعادل برسد. در این صورت، قیمت خودرو با افت قابل توجهی مواجه خواهد شد.

قیمت روز خودروهای پرطرفدار در بازار +جدول

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس