کد خبر 1458153
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
آدم ربایی شبه نظامیان آمریکایی در شمال سوریه/ حمله پهپادی تروریست ها به ادلب

شماری از شبه نظامیان گروه موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) که از حمایت اشغالگران آمریکایی برخوردارند، زنان و کودکان یک خانواده سوری را در جنوب شهر القامشلی در شمال این کشور ربودند.

به گزارش مشرق، شبه نظامیان «قسد» زنان و کودکان یکی از خانواده‌های در شهرک «القحطانیه» در جنوب شرقی شهر القامشی را پس از آنکه از فروش زمین کشاورزی خود به یکی از این شبه نظامیان خودداری کرد، ربودند و خانه‌ آنها را تخریب کردند.

پیشتر نیز شبه‌ نظامیان قسد در پانزدهم ماه جاری میلادی با یورش به چندین روستا در حومه شهر القامشلی، تعدادی از جوانان را ربوده و آن‌ها را به مقصد نامعلومی بردند.

سانا در خبر دیگری نیز اعلام کرد که گروه های تروریستی مستقر در حومه شهر ادلب، حملات خود به مناطق امن در حومه شمالی استان حماه را از سر گرفتند و خسارات مالی به بار آوردند.

خبرگزاری سوریه به نقل از یک منبع میدانی افزود: گروه‌های تروریستی مستقر در حومه جنوبی و جنوب غربی ادلب امروز (سه شنبه) با استفاده از مه غلیظ، با پهپاد از مناطق استقرار خود در «جبل الزاویه» به اطراف غرب شهر «السقیلبیه» واقع در حومه حماه حمله و دو بمب روی این منطقه ریختند.

این منبع اضافه کرد که در پی این حمله تروریستی، خسارت هایی به مزارع کشاورزی و اموال مردم وارد شد.

گروه‌های تروریستی مستقر در شهر ادلب و بخش‌هایی از حومه آن به ویژه در منطقه جبل الزاویه بارها با پرتاب گلوله (خمپاره، توپ و آر پی جی) به روستاها و شهرک‌های حومه حماه، ادلب و لاذقیه حمله کرده‌اند که منجر به جان باختن و زخمی شدن تعدادی از ساکنان و خسارت مادی به اموال عمومی و شخصی شده است.

"قسد" شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

شهروندان سوری همواره نسبت به حضور این نیروها در مناطق شمالی اعتراض داشته و خواستار خروج آنها از مناطق اشغالی بوده‌اند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس