کد خبر 1457969
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۰
شورلت

ظاهر این مدل نسبت به مدل‌های معمولی کوروت اسپرت‌تر است. عرض خودرو ۹ سانتیمتر بیشتر شده تا برای لاستیک‌های پهن‌تر جا باز شود.

به گزارش مشرق، شورلت در هفتادمین سال عرضه مدل کوروت، یک مدل هیبرید از این خودرو رونمایی کرد. خودروساز آمریکایی می‌گوید شورلت کوروت ای-ری (E-Ray) پرشتاب‌ترین مدل این خودرو است که تاکنون ساخته است. کوروت یکی از مشهورترین خودروهای آمریکایی است و به پورشه آمریکا مشهور است. اولین مدل کوروت در سال ۱۹۵۳ به بازار آمد و تاکنون هشت نسل از آن ساخته شده است. نسل هشتم که دو سال پیش به بازار آمد، برای اولین‌بار با موتوری ساخته شده که پشت صندلی راننده است.

رونمایی از پرشتاب‌ترین شورلت کوروت +عکس

مدل جدید کوروت علاوه بر موتور هشت‌سیلندر بنزینی، یک موتور الکتریکی در جلو دارد که نیرویش را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. ترکیب این دو موتور ۶۵۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند که برخلاف مدل‌های پیشین کوروت به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. اضافه شدن گشتاور موتور الکتریکی و انتقال نیرو به هر چهار چرخ کنترل خودرو روی جاده‌های لغزنده را بهتر می‌کند. شورلت می‌گوید خودرو برای چهار فصل مناسب است و رانندگان نباید از جاده‌های یخزده نگران باشند. تاثیر مهم اضافه شدن موتور الکتریکی در شتاب این خودرو است.

رونمایی از پرشتاب‌ترین شورلت کوروت +عکس

شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت (۹۶ کیلومتر در ساعت) خودرو ۵/ ۲ ثانیه است. کارخانه می‌گوید ای-ری مسیر یک‌چهارم مایل (۴۰۲ متر) را می‌تواند در ۵/ ۱۰ثانیه طی کند. این اعداد بهتر از برخی مدل‌های اسپرت پورشه ۹۱۱ است.

رونمایی از پرشتاب‌ترین شورلت کوروت +عکس

ظاهر این مدل نسبت به مدل‌های معمولی کوروت اسپرت‌تر است. عرض خودرو ۹ سانتیمتر بیشتر شده تا برای لاستیک‌های پهن‌تر جا باز شود. طرح سپرها هم عوض شده تا خودرو از مدل‌های دیگر کوروت متفاوت باشد. باتری کوچکی که به موتور الکتریکی ای-ری نیرو می‌دهد، بین دو صندلی قرار دارد. خودرو می‌تواند تا حداکثر سرعت ۷۰کیلومتر در ساعت فقط با نیروی باتری حرکت کند. شورلت می‌گوید ای-ری اولین قدم کارخانه برای ساخت یک مدل کاملا الکتریکی از این خودروی اسپرت است.

رونمایی از پرشتاب‌ترین شورلت کوروت +عکس

بااین‌حال شورلت هنوز زمانی برای عرضه کوروت الکتریکی اعلام نکرده است. قیمت پایه شورلت کوروت ای-ری کمی بیشتر از ۱۰۴هزار دلار است. قیمت پایه گران‌ترین مدل این خودرو ۱۲۲هزار دلار اعلام شده است.

رونمایی از پرشتاب‌ترین شورلت کوروت +عکس

رونمایی از پرشتاب‌ترین شورلت کوروت +عکس

منبع:دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    2 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا جانم فدای سایپا ما اهل کوفه نیستیم ایران‌خودرو تنها بماند
  • ابراهیم IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    2 0
    به پراید وانت توربو پلاس نمیرسه
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 0
    😀ماشینی ک اسمش با کور شروع بشه کجای کارش پرشتاب است ؟؟! رانندگان این ماشین آا بایستی یدونه عصا بدست بگیرند و باعصا یواش یواش رآه بروند......😄😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس