کد خبر 1457870
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
احتمال برکناری زودهنگام نتانیاهو از نخست وزیری

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی زیر فشار اعتراضات صدها هزار نفری مخالفان در سرزمین‌های اشغالی، از مواضع تند گذشته خود برای اصلاحات قضائی تاحدی عقب نشینی کرد و نرمش نشان داد .

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که لایحه اصلاحات قضائی را برای جلب نظر مخالفان تعدیل خواهد کرد.

براساس گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو به سالیوان اطمینان داد که تنها با جلب نظر اکثریت اعضای کنست (پارلمان) این رژیم، لایحه اصلاحات قضائی را اجرایی خواهد کرد.

مخالفان نتانیاهو وی و اعضای کابینه‌ را متهم می کنند که برای بسته شدن پرونده های فساد خود در دیوان عالی رژیم صهیونیستی، اصلاحات قضائی را در دستور کار قرار داده است.

شنبه شب گذشته بود که بیش از ۱۳۰ هزار اسرائیلی در دو تظاهرات در تل آویو علیه اصلاحات قضایی «یاریو لیوین» وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو دست به تظاهرات اعتراضی زدند.

لیوین تمرکز خود را بر تهیه طرح قوانین لازم برای انجام اصلاحات در سیستم قضایی اسرائیل معطوف کرده تا آن را در پایان ژانویه به کمیسیون قانون گذاری و قانون پاییه در کنست ارسال کند.

در همین رابطه روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» گزارش داد که لیوین چهارشنبه سه هفته پیش از «اصلاحات جامع و گسترده و جنجال برانگیز در سیستم قضایی و قانونی اسرائیل» خبر داد؛ اصلاحاتی که در صورت تصویب، می توان گفت، ریشه دار ترین تغییرات در سیستم حکمرانی در رژیم اسرائیل است.

براساس گزارش این رسانه، تغییراتی که لیوین آن را در کنفرانس مطبوعاتی در کنست مشخص کرد، بشدت از قدرت دیوان عالی رژیم اسرائیل خواهد کاست و به کابینه اجازه خواهد داد که کمیته انتخاب قضات را در دست گیرد و همچنین به صورت گسترده از قدرت مشاوران حقوقی کابینه نیز کم خواهد کرد.

سالیوان چهارشنبه گذشته به منظور گفت‌ وگو با مسئولان کابینه جدید رژیم صهیونیستی به سرزمین های اشغالی سفر کرد. وی پیشتر نیز با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو کرده بود.

مسئولان صهیونیستی و آمریکایی اعلام کردند که هدف از این سفر، بررسی سیاست‌های کابینه رژیم صهیونیستی در قبال مسئله فلسطین، ایران و اقدامات صورت گرفته در راستای سازش و عادی‌سازی روابط این رژیم با حکام کشورهای عربی است.

به نوشته رسانه های صهیونیست، مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با نتانیاهو گفته بود که آمریکا قاطعانه به امنیت تل آویو متعهد است. دو طرف همچنین درباره تعمیق توافق‌نامه سازش موسوم به «ابراهیم» و احتمال دستیابی به موفقیت با عربستان سعودی در زمینه عادی سازی روابط گفت‌ وگو کرده بودند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    کاری که بقیه سردمداران کشورهای دیگر باید یاد بگیرند.
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    آفرین
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    یادبگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس