کد خبر 1457769
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
هشتگ سپاه متشکریم

نظام سلطه به رهبری دولت آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره سعی داشته است تا جمهوری اسلامی ایران به را عنوان نماد ناکارآمدی، ضعف، فرسودگی و شکست معرفی نماید.

به گزارش مشرق، شاید به طور ساده چنین تصور شود که دنیای غرب صرفاً از توان نظامی و تسلیحاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واهمه و نگرانی دارد و به همین خاطر تلاش می‌کند تا در چارچوب سیاست مهار، با تروریستی خواندن سپاه، مانعی بر سر حرکت‌های فعالانه آن ایجاد کند؛ اما با اندکی دقت می‌توان به لایه‌های دیگری از این ماجرا توجه کرد. لایه‌هایی که نشان میدهند سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی وارد یک هم‌آوردی راهبردی و تمدنی با دنیای غرب شده است که آنها را ناگزیر کرده که دست به چنین اقدامی بزنند.

  1. سپاه نماد کارآمدی نظام

نظام سلطه به رهبری دولت آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره سعی داشته است تا جمهوری اسلامی ایران به را عنوان نماد ناکارآمدی، ضعف، فرسودگی و شکست معرفی نماید. در همین راستا، در جنگ رسانه غرب علیه انقلاب اسلامی موفقیت و کامیابی‌ها یا مورد توجه قرار نمی‌گیرند یا به سخره گرفته می‌شوند و در مقابل اشکالات و کاستی‌ها (که وجود برخی از آنها طبیعت جوامع انسانی است) بزرگنمایی می‌گردد.

در این فضا وقتی یک نهاد مردم پایه با اتکا به ظرفیت‌های داخلی خود، چنین معادل‌های را به چالش بکشد، قطعا بر غربی‌ها سنگین خواهد بود. هنگامی که سپاه در فضای تحریم، و بدون پشتیبانی قدرت‌های نظامی جهان، توانست تا "هواپیمای بدون سرنشین فوق سنگین غزه، سامانه پدافند موشکی زمین به هوای کوتاه برد تمام ایرانی ۹ دی، سامانه راداری قدس، موشک بالستیک شهید حاج قاسم، موشک راهبردی هایپرسونیک و ماهواره نظامی نور یا واکسن نوترکیب نورا" را تولید کند.

جیغ‌­های بنفش غرب در مواجهه با سپاه

هر چند مقامات غربی و دیپلمات‌های آمریکایی در گام نخست منکر دستیابی سپاه به این سطح از دانش و فناوری‌های نظامی شدند و گاهی در فضای عمومی توان فنی سپاه را به استهزا گرفتند اما در فرماندهان نظامی و نشریات تخصصی آنها به توان پهپادی، موشکی و ماهوارهای ایران اعتراف کردند، آن را به عنوان یک تهدید جدی علیه برتری نظامی آمریکا معرفی کردند. اینکه چگونه سپاه پاسداران بر رژیم تحریم‌های غرب فائق آمده و مثلا موشک‌های راهبردی نقطه‌زن تولید کرده است، برای دستگاه‌های تبلیغاتی اروپایی نگران کننده است؛ چون عملاً گزاره "ایرانی نمیتواند" را به چالش می کشد و به یکی از نمادهای کارآمدی جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

  1. قدرت جریان سازی و بسیج کنندگی

از سوی دیگر سپاه در طی دوران بالندگی و رشد خود توانسته است تا مردم و نخبگان جامعه را در بخش‌های مختلف با خود همراه کند. قدرت جریان سازی و بسیج کنندگی سپاه در تحولات مذهبی، ملی و مناسبتی گویای این واقعیت است. چنان‌که سپاه در قالب بسیج محلات، بسیج دانشجویی، بسیج طلاب، بسیج اساتید، بسیج اصناف، بسیج اقشار ارتباط خوبی با گروه‌های مختلف مردم گرفته است؛ ظرفیتی که در بحران‌هایی چون سیل، زلزله و کرونا توان و ظرفیت را نمایش داد. در حالی که غربی‌ها برای ایجاد شکاف بین مردم و نظام سرمایه‌گذاری فراوانی کرده اند، سپاه و بسیج چنین شکاف‌هایی را مرتفع می‌نمایند.

جیغ‌­های بنفش غرب در مواجهه با سپاه

  1. افزایش سرمایه اجتماعی نظام

سرمایه اجتماعی به معنای اعتماد، مشارکت، همیاری و محبت عمومی، در کنار سرمایه‌های انسانی و اقتصادی کشورها از اهمیت خاصی برخوردار است. اساساً فلسفه تاسیس بیش از ۱۶۰ شبکه فارسی زبان معاند، کاهش سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی و تشدید شکاف‌های قومی و مذهبی بوده است. انتشار پرحجم شایعات، اخبار دروغین یا اصطلاحاً فیک نیوزها، سیاه‌نمایی همگی برای آنست که این رسانه‌ها به مردم ایران بگویند، به دولت و نظام خود اعتماد نکنید، در امور مدنظر نظام مشارکت و همیاری نکنید. اما در عمل مردم به وعده‌های سپاه برای نابودی داعش باور داشتند تا جایی که بسیاری از جوانان مشتاقانه درخواست حضور در نبرد با داعش بودند و یا آنکه حضور نیروهای سپاه در بلایای طبیعی و اسکان مردم یک اعتماد عمیقی را بین مردم و نظام ایجاد کرده است تا جایی که در سخت‌ترین شرایط معیشتی و جنگ ترکیبی دشمن، باشکوه‌تر از همیشه، در مراسم ۱۳ آبان شرکت می‌کنند و به دعوت نظام برای بدرقه شهدا لبیک گفتند.

جیغ‌­های بنفش غرب در مواجهه با سپاه

  1. ممانعت از براندازی سخت و نرم

علاوه بر این سپاه پاسداران، طی ۴۳ سال گذشته، از همه ظرفیت خود برای خنثی‌سازی پروژه‌های سخت افزاری و نرم افزاری براندازی استفاده کرده است. در جریان جنگ تحمیلی سپاه پاسداران پرچمدار ایستادگی در مقابل ارتش بعث عراق و حامیان غربیش بود، مانع آن شد تا طرح تجزیه ایران توسط گروهک‌های جدایی طلب محقق شود، با شناسایی عناصر کودتاچی، طرح دشمن و نفوذیان را ناکام گذاشت. به تعبیری سپاه پاسداران باعث شد تا پروژه‌های چند میلیارد دلاری نظام سلطه برای نابودی ایران عقیم بماند و منابع غرب برای این مقصود در جوی آب ریخته شود. به همین سبب می‌توان گفت که واکنش غربی‌ها برای افزایش فشار بر این رکن نظامی کشور طبیعی به نظر می‌رسد چرا که اهداف غرب را در طرح براندازی نقش بر آب کرده است.

  1. الهام بخش ملت‌ها

سپاه نه تنها در عرصه داخلی، الگویی برای کارآمدی و اقدامات خردمندانه و جهادی است، بلکه در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای نیز الهام بخش ملت‌ها و جنبش‌های آزادی بخش است. چرا که افراد و گروه‌های آزادی طلب مشاهده می‌کنند که مجموعه چون سپاه علی رغم تمام فشارهای دنیای غرب چگونه در مقابل ارکان نظام سلطه ایستادگی می‌کند، از آرمان‌های خود عقب نشینی نمی‌کند، به آمریکایی‌ها باج نمی‌دهد، در زبان و عمل با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کند، در عین حال دولت‌های همسو با خود در سوریه و یمن را حفظ می‌کند، جنبش‌های اسلامی همچون حزب الله لبنان را تقویت می کند که این حرکت پیشرونده برای ملت‌ها الهام بخش و امیدآفرین است.

جیغ‌­های بنفش غرب در مواجهه با سپاه

  1. تغییر دهنده موازنه‌های بین المللی

شاید یکی از دلایل این جیغ‌های ممتد و بنفش غرب در مواجهه با سپاه پاسداران اینست که به یک معنا سپاه در چارچوب قانون اساسی کشور و تدابیر فرماندهی کل قوا، در حال تغییر هندسه بین المللی است. هندسه‌ای که تا پیش از این به خواست آمریکایی‌ها شکل می‌گرفت اما اکنون چنین نیست. زمانی آمریکایی‌ها با محوریت طرح خاورمیانه جدید به دنبال تجزیه جمهوری اسلامی بودند اما در نتیجه حضور منطقه‌ای و پربسامد سپاه، نه تنها این طرح ابتر ماند بلکه فشارها منجر به شروع فرآیند خروج آمریکا از عراق و افغانستان شد. همکاری راهبردی ایران و روسیه در جنگ سوریه و تقاضای مسکو از تهران در جنگ اوکراین، حضور بین‌المللی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، گسترش تعاملات ایران در کشورهای آمریکای لاتین گویای همین واقعیت است.

جیغ‌­های بنفش غرب در مواجهه با سپاه

  1. معنویت افزایی

در کنار موارد فوق، فعالیت‌های سپاه در حوزه معنویت افزایی در بین قشر جوان، در قالب فعالیت بسیج، گروه‌های جهادی، فعالیتهای فرهنگی و توسعه فرهنگ جهاد و شهادت موجب نارضایتی غربی‌هاست. کشورهای اروپایی که طی سالهای گذشته مبالغ هنگفتی را برای جنگ فرهنگی در ایران هزینه کرده اند و انتظار دارند تا جامعه جوان کشور در مقابل دین، مذهب و انقلاب اسلامی قرار بگیرد، به یکبار مشاهده می‌کنند که حتی دختران ضعیف الحجاب در برنامه‌های مذهبی حضور پرشوری دارند، برای شهادت حاج قاسم اشک می‌ریزند و خود را مدافع جمهوری اسلامی معرفی می کنند.

جیغ‌­های بنفش غرب در مواجهه با سپاه

طبعا در این شرایط دشمن چاره‌ای جز آن ندارد که به ناچار خنجر را از رو بکشد، و از روی استیصال و دستپاچگی ابتدا سپاه را تروریستی بخواند و همزمان خود اذعان کند که چنین تصمیمی قابلیت اجرایی شدن هم ندارد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ... IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    پس از امریکا اکنون اروپاست که سپاه را بعنوان تروریست اعلام خواهد کرد و در گام بعدی کشورهای عربی با سرکردگی عربستان این کار را می کنند، ترکیه هم که جزو اروپاست . متاسفانه پاسخ متناسب به دشمن ندادن عواقب جبران ناپذیری بهمراه خواهد داشت.
  • ایران قوی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 1
    احسنت خیلی خوب بیان شد.سپاه زمینه ساز حکومت مهدی عجل االله تعالی فرجه است.پس ظهور به قدرت و فراگیری سپاه بستگی داره.
  • علی افصحی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    چنان که در باره امام علی می خوانیم «ثمرة النبوة» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران عزیز نیز «ثمره انقلاب اسلامی»است. چنان که درخت تناور انقلاب اسلامی یک جریان همه جانبه و جامع بود و نه یک حرکت تک ساحتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به عنوان ثمره انقلاب اسلامی یک مجموعه همه جانبه است،و نه تنها ملی بلکه بشری و فرامرزی است. انقلاب اسلامی هم حرکتی فرامرزی و بشری است. در واقع غرب وحشی ،هم با ریشه و هم با ثمره انقلاب اسلامی سر به ستیز گذاشته وتوهم کنترل و بعد سرکوب آن را دارد هرچند در گذشته غرب وحشی در توحش خود به اجبار صبوری نشان می داد و امید به گذر زمان و ناتوانی و پیری انقلاب دوخته به مانند انقلابات دیگر ، اما در عمل دید که انقلاب اسلامی و ثمره اش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می رود تا گفتمان غالب جهان شده و منطقه غرب آسیا را در ابتدا و در قدم بعدی آمریکای جنوبی و بعد کل آسیا و در نهایت غرب وحشی را تحت تاثیر تحول آفرین گفتمان استکبار ستیزی قرار داده و مدنیت دروغین غرب وحشی را که بر صد ارزش های شیطانی استوار است، رسواتر سازد از این نظر غرب وحشی دیگر بی تاب شده و بی صبر و برای اولین بار با تمام توان خود آشکار و بدون هیچ ماسکی به میدان آمده تا بلکه با موفق شدن در زدن سپاه ، انقلاب اسلامی را نیز دچار چالش کند، اما هیهات که غرب وحشی ذره ای توفیق یابد چرا که ثمره انقلاب اسلامی، یعنی سپاه پاسداران خود به درختان تنومند مقاوم دیگری تبدیل شده و در هر عرصه ای حرفی برای گفتن ، قدمی برای اقدام ، اندیشه ای برای تعیین راهبردهای متنوع در برون رفت از موانع ایجادی غرب وحشی در تکامل بشریک داشته و در این مسیر نه تنها همه اقشار جامعه ولایی ایران اسلامی را همراه خود ساخته بلکه همه ملت های مسلمان را متحد و به جهان غیر اسلام نیز آزادی و غزت خواهی را الهام بخش بوده و هست. این همه از داشتن باغبان زبردستی چون امام خامنه‌ای حکایت دارد که با صبوری علوی پائیز و زمستان و بهار انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران را با دانش و کارشناسی بی بدیلش سپری کرده و اینک در تابستان مطبوع، ثمرات بی شمار انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران دنیای مسلمانان و آزادگان جهان را تغذیه می کند. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    ایران عزیز و قوی
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    حضور خانم های کم‌حجاب در مراسم های دینی خیلی دشمن رو عصبی میکنه
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    اگر بتوانیم بطور(جدی،واقعی وعملی...)استکباردموکراسی غربی رااثرگذارو بترسانیم(ارزش یورو ودلار کاهشی وارزش نفت،گازو...)افزایشی میشه-اگر فقط( طبل توخالی باشیم وفقط جنگ نیابتی موقت ومحدودراه بیاندازیم یاپایگاه خالی وموشک پرانی...)کنیم،اونهاسواستفاده کرده یاامتیازگیری میکنند و برای روشهای دیگه آماده تر واقدام عملی میکنند(چماق،هویج و...)
  • رزمنده دفاع مقدس ومدافع حرم IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    سلام درسپاه عده ای تعلل کاریانفوذی سعی دارندخدمات کلان سپاه وبسیج رادرصفرضرب کنندبعنوان مثال بیش ازدوسال است کارت جبهه یاایثارگری ماصادرنشده است .سپاه مورد های فوق رابه سپاه استان هاتعویض اختیارنمایدتابیش ازاین صدوریک کارت ساده زحمات گرانقدرقاسم سلیملنی هارابه محاق نبرد.قابل توجه سردارسلامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس