کد خبر 1457734
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
احتمال تجدیدنظر ایران در مذاکرات برجامی/ اروپایی‌ها عاقل باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پیشنهاد ما آن است که اگر شورای اروپا علیه سپاه مصوبه‌ای را نهایی کند، در مذاکرات برجامی تجدیدنظر جدی شود.

به گزارش مشرق، زهره الهیان در واکنش به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اقدام سیاسی و تبلیغاتی اتحادیه اروپا مبنی بر قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی به هیچ وجه پایه حقوقی ندارد و نشان از اوج هراس کشورهای غربی نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد امنیت برای منطقه و جهان است، تصریح کرد: مبارزه بی امان سپاه پاسداران با داعش در منطقه و پیروزی بر گروه‌های تروریستی از دستاوردهایی است که باعث شد جان ملت‌های مظلوم و بی دفاع نجات پیدا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این اقدام اروپایی‌ها نشان دهنده بغض و هراس برخی از کشورهای غربی است، البته تحلیل ما این است که کشورهای اروپایی توسط گروه‌های تروریستی مانند منافقین تحریک شدند و این اقدام را علیه سپاه انجام دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره طرح اقدام متقابل و متناظر با مصوبات اتحادیه اروپا در راستای صیانت از قانون اساسی و منافع و حقوق ملت ایران، گفت: اگر شورای اروپا، قطعنامه پارلمان اروپا را تصویب کند، مجلس طرح مذکور را تصویب می‌کند و بر اساس آن دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف می‌شود اقدام متقابل و متناظر را نسبت به این مصوبه انجام دهد.

الهیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خروج از NPT هم در دستورکار جمهوری اسلامی ایران خواهد بود یا خیر، تأکید کرد: درباره این موضوع باید در کلان نظام تصمیم‌گیری شود ، اما ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشنهاد دادیم در صورتی که شورای اروپا علیه سپاه مصوبه‌ای را نهایی کند، در مذاکرات برجامی تجدیدنظر جدی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر وزرای امور خارجه اروپایی عاقل باشند و مطلع باشند که این نوع اقدامات آنان باعث خواهد شد کشورهای اروپایی تحریم شوند و از مزایای تعاملات اقتصادی و تجارت با جمهوری اسلامی ایران محروم شوند، چنین اقدامی را انجام نخواهند داد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    خانم الهیان غرب به این نتیجه رسیده که جمهوری اسلامی و روسیه نمیتونه شریک اقتصادی و سیاسی قابل عتمادی برای غرب باشند مثل ترکیه اردوغان که نمیتونه شریک سیاسی مورد اعتمادی باشه. به خاطر همین الان روی عراق متمرکز شدند تا بتونند گاز و انرژی خودشان را از عراق تامین کنند چون عراق نزدیکترین و بهترین گزینه است که از طریق خط لوله ترکیه گاز به اروپا برسه برای اینکار باید امنیت در عراق حاکم بشه و استقرار نیروهای مرزبانی عراق در مرز ایران و ترکیه گواه این مطلب است و همچنین سرمایه گذاری در بخش انرژی عراق. حرفای ماکرون یادتون هست که گفت باید عراق از وابستگی به ایران بیرون بیاد؟ ایران را توی تحریم نگه میدارند تا ضعیفتر و ضعیفتر بشه فعلا با توهم زمستان سخت اروپا کشکتون را بسابید.
  • انقلابی سابق IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    به دلار ۲۰۰ هزار تومان و پراید یک میلیارد سلام کنید مردم
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    چرا اینها این قدر مردم اذیت می کنند؟؟ باری که بر نمی‌دارند، باری هم اضافه می کنند
  • ایران IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    6 3
    شما جرات اینو ندارین زیر برجام بزنین .
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    الان که همه از برجام کشیدند بیرون فقط شما مانده اید !
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    چی رامیخوای باباجان تجدید نظرکنی؟مذاکره ای وجودنداره که بخواهی تجدید نظرکنی .همه چیز تمام شده من جمله مذاکره وبرجام وپول های نقد
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    شماها که جرئت چنین کاری رو ندارید اما برای حفظ ظاهر هم که شده طرحی رو در این رابطه ارائه کنید و برای تصویبش منتظر اقدام اروپا بمونید تا اونها هم احساس خطر کنن
  • جواد IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    یعنی نمیدونید یا خودتون رو زدید به ندونستن
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    خسته نباشید... مرده رو چکار دارین؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس