کد خبر 145723
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح نظارت بر واحدهای نانوایی با استفاده از ناظرین کیفی در کارگروه کیفیت نان استان تهران مورد بررسی و تائید اعضای کارگروه قرار گرفت.

به گزارش مشرق ،عباس قبادی در گفتگو با مهر گفت: طرح نظارت بر واحدهای نانوایی‌ها با استفاده از ناظرین کیفی در کارگروه کیفیت نان استان تهران مورد بررسی و تائید اعضای کارگروه قرار گرفت. این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش  پزشکی، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، شرکت بازرگانی دولتی ایران واتحادیه نانوایان حجیم و نیمه‌حجیم اجرایی می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نظارت بر تولید انواع نان، به منظور دستیابی به نان سالم و مرغوب با ضایعات کمتر و ارزش غذایی بیشتر، از اهداف تبیین و تعیین شده در طرح نظارت ناظرین کیفی بر واحدهای نانوایی حجیم و نیمه‌حجیم است.

وی تصریح کرد: نظارت بر چگونگی تهیه خمیر و به کارگیری مواد مجاز و چگونگی استفاده از بهبود دهنده‌ها، نظارت بر رعایت زمان تخمیر، نمونه‌برداری مستمر از آرد مصرفی و نان تولیدی نانوایی‌ها، جهت انجام آزمایشات برای ارزیابی کیفیت آرد مصرفی و نان تولیدی، نظارت بر بهداشت محیط و نیروی کار این واحدها و ارایه گزارشات از جمله وظایف ناظرین کیفی است.

قبادی گفت: با توجه به ضرورت ارائه آموزش‌های تخصصی و عمومی در محل تولید نان به نانوایان و نظارت و ارزیابی بر چگونگی استفاده از مطالب آموزشی در فرآیند تولید نان توسط ناظرین کیفی، آنان باید دارای مدرک تحصیلی در رشته‌های مرتبط با آرد و نان باشند، تا اهداف مورد نظر محقق شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرایی شدن این طرح و رصد واحدهای نانوایی توسط ناظرین کیفی، به میزان بیشتری از کیفیت در تولید نان دست یابیم تا سلامت جامعه  تضمین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس