گروسی: استفاده از سلاح اتمی در جنگ اوکراین هرگز نباید اتفاق بیافتد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که جنگ اتمی در اوکراین هرگز نباید رخ دهد.

به گزارش مشرق، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز ابراز امیدواری کرد که از سلاحهای اتمی در جنگ اوکراین استفاده نشود.

وی در پاسخ به اظهارات «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه که گفته بود کشورهای هسته‌ای در جنگ اوکراین درگیر هستند گفت: جنگ اتمی هیچ برنده‌ای ندارد و نباید اتفاق بیافتد.

وی افزود: من درباره اظهارات مقامات ارشد دیگر کشورها قضاوت نمی‌کنم، اما امیدوارم که در کشمکشهای اوکراین هرگز استفاده از سلاحهای اتمی رخ ندهد.

دیمیتری مدودوف در واکنش به اظهارات مقامات غربی در نشست داووس در سوئیس که گفته‌اند «روسیه باید در اوکراین شکست بخورد» در یک پست تلگرامی نوشت: قدرتهای هسته‌ای در جنگهایی که آینده آنها به آن بستگی دارد شکست نمی‌خورند و این باید برای هر سیاستمدار غربی واضح باشد.

وی تاکید کرد، به ذهن سیاستمداران غربی نمی‌رسد که واضح ترین نتیجه‌ای که می‌شود گرفت این است که شکست یک قدرت هسته‌ای در یک جنگ متعارف می‌تواند ماشه یک جنگ اتمی را بکشد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به این اظهارات تاکید کرد که حرفهای مدودیف کاملا با دکترین اتمی روسیه همخوانی دارد.

پسکوف گفته، دکترین اتمی روسیه را بخوانید. چیزی برخلاف آن گفته نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    5 0
    اگر جنگ اتمی برنده نداشت آمریکا امروز ابرقدرت نظامی و اقتصادی و کدخدای اروپا و ژاپن و کره ی جنوبی نبود.
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 0
      جالبه آمریکا برای تسلیم ژاپن از سلاح هسته ای استفاده کرد و بعد از بمباران اتمی جشن پیروزی هم گرفت و ژاپن رو نوکر خودش ساخت و الآن نه تنها پشیمان نشده بلکه به ساخت صدها بمب اتم دیگر هم ادامه داده که معلوم نیست چه هدف کثیفی دارد.
  • ...... IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    1 0
    اصلا جنگی که با روسیه راه انداختید هدفی جز این نداره شما بی طرف نیستید آقای گروسی بلکه یک طرف و دشمن روسا و کشورهای مستقلید
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 0
    ایران هم باید به منظور ایجاد بازدارندگی مجهز به سلاح اتمی شود. این حتی با روح فتوای رهبری عزیز هم در تضاد نیست چه آنکه در جهانی که غرب دنبال می‌کند برای دفاع از حقوق مردم و دفاع از امنیت و رفاهشان، نداشتن سلاح اتمی تنها باعث حریص‌تر شدن دشمنان به منافع کشور و ادامه روند دشمنیها منجر خواهد شد…
  • ؟! IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    مدودوف کنار برو .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس