نیروی دریایی اسرائیل

کارشناسان و مقامات امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی همواره از بسته شدن مسیرهای دریایی به روی سرزمین های اشغالی و تهدید محموله های دریایی خود وحشت داشته اند.

سرویس جهان مشرق - فلسطین اشغالی با مساحت ۲۲٬۱۴۵ کیلومتر مربع است، ۱۵۳مین کشور جهان از لحاظ وسعت جغرافیایی است، اسرائیل در شمال با لبنان، در شمال شرقی با سوریه، در شرق با اردن و در جنوب غربی با مصر مرز زمینی دارد. مسئله ای که رژیم نامشروع صهیونیستی از بدو تاسیس غیر قانونی خود در فلسطین همواره به عنوان یک معضل و چالش اساسی برای خود قلمداد کرده است.

در طول حدود ۷۶ سال گذشته از اشغال فلسطین و تاسیس رژیم صهیونیستی، همواره مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی، به این موضوع که اسرائیل (فلسطین اشغالی) توسط کشورهای اسلامی محاصره شده است و هیچ راه زمینی مطمئنی برای دستیابی به دیگر نقاط جهان از طریق مرزهای زمینی وجود ندارد، نگاه ویژه ای داشته و طرح ها و راهبردهای متفاوتی برای پیدا کردن راه حل برای این چالش ارائه داده اند.

اگر راه دریا بر روی اسرائیل بسته شود، صهیونیست‌ها همدیگر را می‌خورند!/ واقعیت‌هایی که صهیونیست‌ها دوست ندارند برجسته شود

از این رو گزینه استفاده از آبراه های دریایی و ایجاد یک ناوگان دریایی تجاری و نظامی، تبدیل به مهم ترین و تنها راه پیش روی صهیونیست ها به منظور تامین نیازهای خود و حل حدودی چالش مذکور شد.

امروزه رژیم صهیونیستی بیش از ۸۰ درصد از نیازهای اقتصادی و نظامی خود را با استفاده از کشتی های تجاری و از طریق مسیرهای دریایی تامین میکند، مسئله ای که ناوگان دریایی تجاری - نظامی و مسیرهای دریایی را برای اسرائیل تبدیل به یک مولفه و عنصر حیاتی کرده است، عنصری که حکم شاه رگ رژیم صهیونیستی را دارد.

سوال این است که اگر در هر صورتی،‌ دسترسی اسرائیل به مسیر دریایی و کشتی های تجاری خود قطع شود، صهیونیست ها چه راه جایگزینی برای تامین نیازها و کالاهای ضروری خود دارند؟ در واقع پاسخ این پرسش را خوده مقامات و کارشناسان صهیونیست داده اند، به گفته اکثریت کارشناسان نظامی و سیاسی اسرائیلی، ایجاد اختلال در روند ورود و خروج کشتی ها از بنادر اسرائیل و ناامن شدن دریا برای کشتی ها و محموله های رژیم صهیونیستی، به منزله تائید نابودی نهایی آنها است.

اگر راه دریا بر روی اسرائیل بسته شود، صهیونیست‌ها همدیگر را می‌خورند!/ واقعیت‌هایی که صهیونیست‌ها دوست ندارند برجسته شود

در این رابطه پژوهشگر اسرائیلی مرکز تحقیقات سیاست و استراتژی دریایی در حیفا میگوید:

"ما هیچ استراتژی برای تامین اضطراری تدارکات از دریا نداریم. اگر شرایط بحرانی شود، مقامات اسرائیل چه خواهند کرد؟ آیا برای اجاره کشتی های خارجی با خدمه خارجی سریعا اقدام خواهند کرد؟ پس در اورشلیم (بیت المقدس) اینگونه می اندیشند که کشتی ها و خدمه خارجی موافقت خواهند کرد که در زمان جنگ با هزینه ای بالا به بنادر اسرائیل بیایند؟ آیا این یک استراتژی است؟ حالا فرض کنید چنین هزینه ی بالایی را پرداخت کنید، آیا آنها خواهند آمد؟ اصلا مطمئن نیستم. واقعیت این است که ایران و متحدان آن مطمئناً می دانند که کدام کشتی تجاری متعلق به اسرائیل است. خسارت به کشتی های اسرائیلی یا کشتی های در مالکیت اسرائیل، شرکت های بیمه را از اینجا فراری خواهد داد و تاجران در مواقع تنش امنیتی وارد اسرائیل نخواهند شد. ما یک جزیره سیاسی هستیم که کل دانش دریایی آن فرسوده شده است."

در رابطه با آب های اطراف اسرائیل نکاتی وجود دارد که صهیونیست ها تلاش میکنند رسانه ای نشود، مسئله ای که مرتبط با امنیت آب های اطراف سرزمین های اشغالی است. بر اساس اطلاعات بدست آمده، شرکت های بیمه که اقدام به بیمه کشتی های تجاری میکنند، آب های اسرائیل را منطقه جنگی در نظر میگیرند، یعنی به طور معمول، زمانی که یک تاجر وارد آب های سرزمینی اسرائیل (۱۲ مایل دریایی) می شود، از نظر شرکت بیمه وارد، منطقه جنگی می شود. از این رو وقتی تاجران وارد آب های سرزمینی اسرائیل می شوید باید به خط تلفن شرکت بیمه گزارش دهند و آنها بیمه ویژه اسرائیل را صادر می کنند. بدون این بیمه ویژه، آنها وارد محدوده آبی اسرائیل نمی شوند، مسئله ای که یک روال است.

اگر راه دریا بر روی اسرائیل بسته شود، صهیونیست‌ها همدیگر را می‌خورند!/ واقعیت‌هایی که صهیونیست‌ها دوست ندارند برجسته شود

این درحالی است که مسائل مذکور در رابطه با وضعیت تجاری دریایی اسرائیل، برای وضعیتی است که رژیم صهیونیستی در جنگ یا تنشی قرار ندارد، اما اگر رژیم صهیونیستی به هر دلیلی وارد درگیری با کشورهای محورمقاومت شده باشد، آیا هیچ کشتی تجاری خارجی حاضر به پهلو گرفتن در بنادر اسرائیل خواهد بود؟ ایا شرکت های بیمه خارجی حاضر به بیمه کشتی های اسرائیلی و یا حامل محموله های اسرائیل خواهند بود؟ پاسخ این سوال نیز کاملا روشن است،‌ هیچ شرکت بیمه ای حاضر به بیمه کردن محموله ها، تاجران و کشتی هایی که به سمت اسرائیل میخواهند بروند،‌ نخواهد بود.

در این رابطه باید به آخرین جنگ رژیم صهیونیستی با کشور لبنان و درگیری با حزب الله (معروف به جنگ دوم لبنان) اشاره کرد که در رابطه با آن نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان بین المللی دریانوردی در لندن در گزارشی در سال ۲۰۲۲ اقرار کرد که در زمان جنگ با حزب الله لبنان، نمایندگان اسرائیل به لندن پرواز کردند و با شرکت لویدز لندن صحبت کردند که بازرگانان در اسرائیل را در زمان جنگ بیمه کنند، اما مقامات شرکت لویدز با این مسئله موافقت نکردند.

همچنین به گفته خوده کارشناسان صهیونیستی، در جنگ دوم لبنان بنادر اسرائیل توسط حزب الله محدود شدند. به ادعای آنها اگرچه چندان تلاش حزب الله برای محدود کردن بنادر اسرائیل موفقیت آمیز نبود،‌ اما بنادر محدود شدند. الکس گرسون، ناخدای سابق اسرائیلی در یک گزارش اینگونه بیان میکند: "در زمان جنگ با حزب الله، کشتی هایی بودند که محموله های اسرائیل را در قبرس تخلیه کردندف زیرا نمی خواستند به اسرائیل نزدیک شوند. یک نمونه از این مسئله، یک تاجر بود که مواد افزودنی بنزین برای خودرو ها همراه داشت که بدون آن، در تامین بنزین خودروها در اسرائیل به مشکل خورده بودیم. ما به نوعی توانستیم آنها را متقاعد کنیم که به سمت ما بیایند. آنها نزدیک منطقه "خدرا" منتظر ماندند و به دلیل شلیک موشک ها می ترسیدند وارد بندر شوند و در نهایت بین ساعت ۲۲ شب تا ۴ صبح وارد بندر شدند." این سخنان الکس گرسون در حالی است که به ادعای خوده صهیونیست ها حزب الله در آن زمان نتوانسته بود بنادر اسرائیل را چندان مورد تهدید قرار دهد.

از این رو صهیونیست ها این مسئله را مورد تاکید قرار میدهند که از جنگ دوم لبنان بیش از یک دهه گذشته است و از آن زمان به بعد (۲۰۰۶)، توانایی های نظامی حزب الله لبنان قطعا رشد بسیار زیاد و چشمگیری داشته است و اکنون سرزمین های آبی و بنادر اسرائیل کاملا در تیررس حزب الله قرار دارند و توانایی تهدید بنادر از سوی حزب الله، یک تهدید ۱۰۰ درصدی است.

اگر راه دریا بر روی اسرائیل بسته شود، صهیونیست‌ها همدیگر را می‌خورند!/ واقعیت‌هایی که صهیونیست‌ها دوست ندارند برجسته شود

وب سایت صهیونیستی اسرائیل دیفنس نیز در واکنش به قدرت دریایی ایران و محور مقاومت و اهمیت شدیدا حیاتی تجارت دریایی برای اسرائیل، این سوال را مطرح میکند که اسرائیل در زمان جنگ چگونه از طریق دریا نیاز های خود را تامین خواهد کرد؟

صهیونیست ها بیشتر نیاز های خود را از طریق راه دریا تامین میکنند و این سوال که در صورت جنگ چه اتفاقی برای کشتی های تجاری و بنادر صهیونیستی خواهد افتاد و نیازهای اسرائیل از کجا تامین خواهد شد، تبدیل به یک علامت سوال و دغدغه اساسی و جدی کارشناسان و مقامات نظامی صهیونیستی شده است. در طول تمام جنگ های گذشته رژیم صهیونیستی، هیچ گاه شرایطی پیش نیامده است که اسرائیل در وضعیت محاصره دائمی دریایی قرار بگیرد. حتی مصری ها در طول شش روز جنگ ۱۹۶۷، در تحقق این امر موفق نشدند، از این رو واضح است که صهیونیست ها چنین شرایطی را به صورت جدی تجربه نکرده اند و نمیدانند در صورت بروز چنین شرایطی، برای نجات خود چه اقدامی میتوانند انجام دهند.

این موضوع زمانی برای رژیم صهیونیستی حاد تر میشود که این چالش مهم و اساسی آنها تنها محدود به تامین نیازهای غیر نظامی نمیشود،‌ بلکه تامین نیازهای نظامی نیز در صورت اختلال در رفت و آمد کشتی ها شدیدا صهیونیست ها را به وحشت انداخته است. به عنوان مثال، یکی از مهمترین نیازهای نظامی اسرائیل، سوخت هواپیماهای جنگنده است، پژوهشگران اسرائیلی این نگرانی را مطرح میکنند که اگر کشتی ها نتوانند در بنادر پهلو بگیرند و سوخت مورد نیاز جنگنده های نیروی هوایی را که اصلی ترین مولفه نظامی اسرائیل در جنگ است به پایگاه های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برسانند، آنوقت چه باید کرد؟

اگر راه دریا بر روی اسرائیل بسته شود، صهیونیست‌ها همدیگر را می‌خورند!/ واقعیت‌هایی که صهیونیست‌ها دوست ندارند برجسته شود

با بررسی مسائل فوق، میتوان این واقعیت واضح را فهمید که رژیم صهیونیستی برخلاف تصویری که از خود و ارتش خود در رسانه های جهان و رزمایش های نظامی مشترک با دولت های منطقه و فرامنطقه ای نشان میدهد، بسیار ضعیف تر و شکننده تر است، به گونه ای که فقط با مسدود شدن راه دریا بر روی آن، موجودیت رژیم صهیونیستی از هم خواهد پاشید، از این رو میتوان فهمید پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی، آسیب دیدن تجارت دریایی و بنادر آن است، پس بهتر آن است که مقامات اسرائیلی به جای تهدیدات پوچ و مضحک ضد ایران و محور مقاومت و لفاظی های خسته کننده، به فکر یک راه فرار مناسب برای خود از سرزمین های اشغالی در زمان بسته شدن مسیر دریایی باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 9
  • رضا هاشمزاده IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    17 9
    هنوز صهیونیستها را نشاخته اید . لازم باشد برای بقای خود دریاهارا مین گذاری خواهندکرد یا جنگ جهانی سوم را به راه خواهند انداخت. آنان راه اندازان دو جنگ جهانی بوده اند.
    • شاکی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      11 37
      اگر این اتفاق بیفته . دیگه برای فرار کردن هم نمیتونن شنا هم بکنن
    • ایرانی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      14 4
      بابا پدر ما در آمد با این اقتصاد زودتر جنگی که باید پیش بی آید را شروع کنید شاید نسل بعدی کمی روی آسایش و رفاه را ببیند.
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      10 1
      ایران رانشناخته اید که 8سال باکلاشینکف وارپی جی وخمپاره که سلاح راهبردیش بودباشرق وغرب شیطانی مقابله کرد صهیونیتس این عصاره خباثت وفساد وارتدادوجنایت وفرعون پرستی وضدیت بااصلاح وتوبه بزودی به زباله دان تاریخ میرود
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      0 0
      دوست عزیز خیلی صحیونهارا گنده کردی!!!! مثل اینکه زیادعجله کردی!!!!! اولا صحیون خبیث درطول تاریخ مثل اربابش فقط با مردم دست خالی وگرفتارحمله قتل وعام وجنایت کرده وهرگز بادلاوران بااقتداروشیرهای قدرتمندجرات برخوردنداشته اما مهم واقعیت رانمیشه پنهان کرد چراقدرت وعظمت ایران قهرمان که لرزه به اندام دیکتاتوران عالم انداخته برای شما ناشناخته است؟؟!!!
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    12 0
    البته نباید نقش دولتهای فاسد و آمریکا و انگلیس ساخته اردن و مصر که هم مرز با فلسطین اشغالی هستند را در کمک رسانی اضطراری به صهیونیستها در هنگام بروز یک جنگ سنگین دست کم گرفت.
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      1 0
      اونوقت شما فکر میکنی در این شرایط این راه ها برای کلی کامیون و حمل کننده خرد امنه
  • ISRAILL IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    19 30
    اگر دریای عمان و تنگه هرمز در خلیج فارس رو اسراییل و امریکا ببندن در ایران قحطی میشه جناب..
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      18 11
      نوکر اجنبی. الان چی مونده که نبستن و تحریم نیستیم؟ فقط مونده هوا رو تحریم کنن که اونم اگر بکنن، نوکرای خودشون مثل تو تلف میشن
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      11 2
      خواب دیدی جناب اونکه بخواهد راه بر ایران ببنده زائیده نشده ، ضمنا این ریسک را هیچیک از کشورها بخود راه نمیدهند اول بخاطر کشورهای عربی که شرایط شان از ایران برای تامین بمراتب ضعیف تره دوم اگر چندین روز این مسیر بسته شود بر وضعیت انرژی چه تاثیری خواهد گذارد که هیچیک از کشورها راضی بدان نیستند و نمیخواهند در این موقعیت و وضعیت قرار بگیرند پس هر که بخواهد نسبت به این نکته فکر و صحبت کنه میگویند بهتر است دوباره و چند باره بیندیشد این ایران نیست که آسیب میبیند بلکه بسیاری دیگر هستند که تحمل این شرایط را نخواهند داشت ، این جدا از مبحث و مقوله تولید داخلی هست که در این دولت برای کاهش وابستگی کشور برنامه و تلاش دارد .
  • یزدان IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    23 8
    از زمستان سخت اروبا چه خبر متوهم باز توهم زدین که
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      9 13
      به تعداد امواتشان که بر اثر سرما روزانه زیاد شده مراجعه کنی میفهمی ولی رسانه های انها قرار نیست به آن بپردازند
  • عقرب سیاه IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    7 11
    اسرائیل قربونت برم .... لعنتی دوست داشتنی
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      7 1
      اولا" که اسرائیل نه، سرزمین اشغالی فلسطین . چون سرزمینی بنام اسرائیل وجود نداشته ونخواهد داشت . دوما" انشاءالله اون دنیا هم با همون سگیونیستهای آدمکش کالانعام بل هم اضل محشور بشی.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    12 2
    اشغال‌گران را بکشید و بیرون کنید
  • US ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    7 8
    کم مانده بخاطر وادادگی سیاست خارجی دولت کشتی های اسرائیل در دریای خزر شناور شوند!
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    3 4
    پارسال هم گفتم که ما باید به 1_حزب الله لبنان 2_مجاهدین یمنی 3_فلسطینی ها زیردریایی های "کلاس فاتح" بدیم. باید در "بندر لاذقیه" سوریه کارخانه ساخت زیردریایی راه بیندازیم و این زیردریایی هارو اونجا بسازیم تا دمار از روزگار صهیونیست های اسرائیل دربیارن (چون ممکنه مصر به زیردریایی های ما اجازه عبور از کانال سوئز به دریای مدیترانه رو نده). آموزش پرسنل زیردریایی (لبنانی_ فلسطینی_ یمنی) را از حالا باید شروع کرد. حاج قاسم اگه بود حتما اینکارو می کرد.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    12 4
    بر پدر و مادر نویسنده این مقاله و مقابله اساسی، رحمت.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    7 3
    اسرائیل ضعیف است ، ترسو هم هستند. چرا دست دست میکنیم؟!!!
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    7 3
    کشوری در محاصره ی کشورهای اسلامی ،بعد عجیبه چرا تا حالا مونده؟ ولی انشا الله به زودی زود از بین میره این جرثومه ی فساد .اینها با خودشون هم نمیسازن تا حالا هم به زور ونیرنگ وکمک امریکاه وانگلیس خبیث وگاوهای شیرده سرپا مونده
  • حمید IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    5 7
    بقول اندیشکده آمریکایی حزب الله لبنان به مثابه ناو هواپیمابر ایران در دریای مدیترانه خواهد بود در جنگ آینده که دیر یا زود داره ولی حتما اتفاق خواهد افتاد انشاالله موشکهای حزب الله سرزمینهای اشغالی و دریای مدیترانه را به آتش خواهند کشید، درود خدا بر سربازان مهدی
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    8 1
    حالا کی قرار ببنده؟ جمهوری اسلامی؟
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    3 6
    باید دردریا .زمین وهوا وعملیات انتحاری درشهرها وبوسیله پهپادها...کارشو یکسره کنیم واقعا هرچی ازعمر80ساله این اسرائلیها میگذره دنیا نابودترشده-ایران را ضعیفتر وصهیونیست ووهابیها قویتروثروتمندتر میشوند(یعنی اکگر روز اول انقلاب بجای جنگ باصدام این وهابیها وصهیونیستها را نابود کرده بودیم امکانش بیشتربود چون گنبد آهنین پوشالی را حداقل نداشتند
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    4 5
    مغزتون اندازه یه گنجشک کار نمیکنه و دلتونو به این حرفهای الکی خوش کردید وگرنه میدونستید اسراییلی ها جهان رو مدیریت میکنن!
    • محمود IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      1 1
      البته اگر منظور شما سرمایه داران بزرگ دنیا باشند که غالبا صهیونیست و یهودی هستند و تمامی سران غربی و آمریکا را تعیین و مهره چینی می کنند تا حدود زیادی درست فرمودید.اما این سرمایداران بزرگ نگران سرمایه و حیات ننگین خود هم هستند واز مرگ به دلیل اعتقاد به زوال و نبودن قیامت و جهان دیگر هم بشدت هراسان و نگران هستند پس شیشه عمر آنها به راحتی شکستنی و زوال پذیر هستند.در جریاناتی که احساس خطر کنند بشدت کوتاه می آیند.نمونه آن جنگ ۳۳ روزه و کشته شدن فقط حدود ۱۰۰ و اندی سرباز اسرائیل در جنوب لبنان بود که ادامه جنگ را خطرناک دانسته و ذلیلانه از قطر درخواست میانجیگری داشتند.پس همچون خانه عنکبوت سست و شکننده هستند.
    • حسین شرافت IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      2 1
      نه عزیزه برادر این اسراعیلی ها نیستند که جهان را اداره میکنند عزیزه برادر ی تکون کوچیک ب مغزت بده انوقت متوجه میشی این خیانت دولت های عربی است که اسراعیل قادره روزی چندین زن و کودک را در این منطقه سلاخی کنه فقط تصور کن دولت های خیانت پبشه عرب دست از حمایت همه حانبه از اسراعیل بردارند اسراعیلی که اسم جنگ که میاد دیگه پوشک زنانه داخلش گیر نمیاد و ارتش همه پوشک ها را برا سربازان و کادر ارتش ذخیره میکنه نگو نمیدونستی که ۹۰ درصد ارتش و سربازان اسراعیل خودشون را از ترس پوشک میکنند که اگر واقعا ندانی جای تاسف داره این دولت های خیانت کار عرب هستند که شدند دست و بازوی اسراعیل و الا همون گروه چند ده نفری حماس اسراعیل را یک هفته ای ساقط میکرد عزیزه برادر ،
    • DE ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      0 0
      به شهرهای کریح و بی ریخت و عقب مونده صهیونیست یه نگاهی بنداز از عقب ماندگی شون شاخ درمیاری! کدوم مدیریت ! داری جک میگی؟
  • مهدی اسدی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    5 3
    سلام : این نظرات موافقت با وجود نحس رژیم موقت صهیونیستی یا از منافقین هستند یا دوستداران این رژیم کودک کش و موقت است؟! این تحلیل و گزارش مربوط به کارشناسان و نظامیان با تجربه و علاقه مند به این رژیم و جانیان است ؟! خود اینها اذعان به این مطلب دارند که رژیم صهیونیستی یک جزیره است و این واحد سیاسی قصبی در صورت وجود یک جنگ با محور مقاومت از چهار طرف محاصره و مورد تهدید و ضربه پذیر هستند ؟! حالا یک عده ای نمی خواهند این تهدید و خطر را بپذیرند ؟! انشاءالله و به توفیق الهی خواهید دید که این رژیم جایتکار و ظالم حتما و قطعآ نابود خواهد شد و این سرزمین مقدس به دست صاحبان اصلی آن یعنی مردم و عزیزان مسلمان فلسطینی خواهد رسید
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    درود
  • خداپرست IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    3 0
    درود هرچند جنگ خوب نیست ولی زندگی با استرس و شرمندگی اهل و عیال هم اصلا خوب نیست لطفا تکلیف را روشن کنید حتی با جنگ
  • سهرابی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    سلام خود نخست وزیر این رژیم گفته ۸۰سالگی رانمیبینه
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    مرگ بر اسراییل غاصب
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    1 0
    خب به فکر هستند که تینهمه بحث و تحقیق بینشون بوده . شما نگران اونها نباشید ، فکر خودتون باشید
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      0 0
      فکر خودمون هستیم که فکر نابودی اینها هم هستیم
  • حسین IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 1
    الان می‌دونی میان این همه مشکلات زندگی چی میچسبه آزمایش یک موشک قدرتمند هسته ای ایرانی
  • اسماعیل IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 0
    وقت سیلی زدن آمده تنشون می‌خواره
  • خسرو IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 0
    اگر یک فرد معروف اخطاری صادر کند بدین مضمون که چون اسراییل دائم دارد رذالت میکند و به ایران آسیب می رساند مجبوریم پاسخ آنها را بدهیم پس از مردم ساکن در سرزمینهای اشغالی میخواهیم که هر چه زودتر منطقه را تخلیه کنند تا از آسیب تلافی جویانه مصون بمانند خواهید دید که چطور این ترسوها منطقه را تخلیه خواهند کرد
  • بی نام و نشان IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 4
    صهیونیست ها ظالم و کودک کش و خبیث هستند درست ولی فعلا اولویت نجات مردم از این شرایط اقتصادی و اجتماعیه ، دلار تو بازار آزاد به پنجاه هزار تومان نزدیک شده ، یه کیلو گوشت 360 هزار تومان شده ، پراید سیصد میلیون تومان شده و تو تامین نیازهای اولیه مردم موندیم حالا هی بشینیم برای اسرائیل نسخه بپیچیم
  • محمد IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    از وقتی تاریخ شروع شده این قوم یهود که خدا لعنتشون کنه فقط به مردم ظلم کردن نسلشونم منقرض نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس