تجارت ۱۰ میلیارد دلاری تا پایان ۱۴۰۳ با اتحادیه اوراسیا پیش بینی می‌شود

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پیش بینی می شود با عملیاتی شدن موافقتنامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا تا پایان سال ۱۴۰۳ به مبادلات بیش از ۱۰ میلیارد دلار دست یابیم.

به گزارش مشرق، علیرضا پیمان پاک در جمع خبرنگاران با اشاره به بازار ۵۰۰ میلیارد دلاری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، اظهار داشت: زمینه برای توسعه صادرات کالاهای صنعتی، کشاورزی، تجهیزات پزشکی دارو وجود دارد و از سوی دیگر نیازهای نهادها و مواد اولیه روغن را وارد کنیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های تخصصی برای تعیین اقلام با تعرفه‌های صفر طی یکسال گذشته در مذاکرات حضور داشتند، تصریح کرد: اولین موافقتنامه چند جانبه‌ای است که به امضا رسیده است و می تواند تجارت حدود سه میلیارد دلاری سالانه را با افزایش چشمگیری مواجه کند.

پیمان پاک با اشاره به تجارت ترجیحی سه سال گذشته با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، خاطرنشان کرد: این مدت نشان داد اگر موانع تعرفه‌ای رفع شود، ظرفیت توسعه وجود دارد و با ایجاد شناخت از محصولات دو طرف می توان دستاورد بسیاری را ایجاد کرد، همچنین مشکلات بانکی، ضمانت نامه ای و بیمه ای نیز رفع شده است.

وی تاکید کرد: نهایی شدن موافقتنامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا ۱۰ میلیارد دلار تجارت را افزایش خواهد داد و افق روشنی را پیش روی ایران قرار می‌دهد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا از اقتصاد پایداری برخوردار هستند، گفت: با بازارهای قابل پیش‌بینی مانند این کشورها می‌توان قرارداد خوبی در زمینه‌های مختلف به امضا رساند که بر تجارت تاثیر مثبتی می‌گذارد.

وی تاکید کرد: البته تولید باید به گونه‌ای باشد که دچار کمبود کالا در داخل کشور نباشیم که ممنوعیت صادرات را به دنبال داشته باشد بلکه تجارتی مبتنی بر تولید را در دستور کار قرار دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس