بهادری جهرمی: خاندان پهلوی درباره غارت‌های گسترده‌ از مردم ایران پاسخگو باشند

سخنگوی دولت با اشاره به ادعای فرح پهلوی مبنی بر عدم سرقت اموال ایران در زمان فرارشان از کشور، گفت: خوب است که این ماجرا بهانه‌ای شود که این‌ها یک بار به خودشان بیایند و پاسخگوی این غارت‌ها باشند.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیأت دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۸ دی‌ماه) دولت و در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره ادعاهای فرح پهلوی درباره خارج نکردن اموال و جواهرات از ایران در زمان انقلاب اسلامی و فرارشان از کشور گفت: من این را به فال نیک می‌گیرم که بعد از ۴۴ سال بعضی‌ها یادشان افتاده که باید نسبت به اقدامات و غارتگری‌های خود و این که اموالی که به غارت رفته یا نرفته، پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه محاکم صالح باید به این اموال به غارت رفته مردم ایران رسیدگی کنند، افزود: ما استقبال می‌کنیم که یک محکمه صالحی رسیدگی کند تا روشن شود چه میزان اموال به صورت حساب‌های بانکی، وجه نقد، جواهرات، املاک یا سایر اموال که متعلق به ملت بزرگ ایران است، توسط دیکتاتور فراری و خانواده‌هایشان غارت شده و این‌ها کجا هزینه می‌شود و آیا برای تجمعات غیر قانونی، آشوب آفرینی و یا تروریسم رسانه‌ای یا غیر رسانه‌ای هزینه می‌شود یا خیر.

بهادری جهرمی تصریح کرد: بعضی مطالب مثل جُک است و مردم وقتی این‌ها را می‌بینند خنده‌شان می‌گیرد که می‌گویند من با خودم پوتین بردم. خاطرات اطرافیان خود آن‌ها و بعضی اعترافات‌ خودشان روشن است. خاطرات مجموعه‌های تشریفاتی کاخ‌هایی که بسته‌بندی اموال آن‌جا صورت گرفته نیز موجود است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: مستندات و کتب متعدد تاریخی در این زمینه وجود دارد. حتی در ارزیابی‌های خیلی از کشورهای خارجی، تخمین زده شده که اعدادی مانند ۳۵ یا ۵۶ میلیارد دلار ارزش این اموال است و در برخی از نشریات به عنوان بزرگ‌ترین غارت‌گر از این‌ها یاد شده است.

بهادری جهرمی در پایان اظهار کرد: خوب است که این ماجرا بهانه‌ای شود که یک بار بعضی‌ها به خودشان بیایند و پاسخگوی این غارت‌های گسترده‌ای که از مردم کردند، باشند و محکمه صالحی به این موضوع رسیدگی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    3 2
    اونا پاسخگو باشن ولی شما با خیال راحت غارت کنید؟
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      دروغ نگو
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    2 2
    اونا پاسخگو باشن ولی شما با خیال راحت غارت کنید؟
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      دروغ نگو
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 2
    اونا پاسخگو باشن ولی شما با خیال راحت غارت کنید؟
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      دروغ نگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس