کد خبر 1455644
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
پیشنهاد انگلیسی و آلمانی برای گزینه مدنظر استقلال/ انتقال ۶ ماهه کار او را خراب کرد!

پدر هافبک ملی پوش ایران از پیشنهادات پسرش در نقل و انتقالات نیم فصل خبر داده است.

به گزارش مشرق، با باز شدن پنجره زمستانی نقل و انتقالات یک بار دیگر و در اتفاقی تکراری نام سعید عزت‌اللهی به استقلال لینک شده است و برخی رسانه‌ها از استقلالی شدن او خبر می‌دهند این درحالی است که پدر او که به نوعی مدیر برنامه‌های سعید هم به شمار می‌رود قاطعانه این موضوع را رد کرده و از ادامه فعالیت پسرش در فوتبال اروپا خبر می‌دهد. با نادر عزت‌اللهی برای پیگیری این موضوع تماس گرفته و درباره تیم ملی و شرایط ملوان هم دقایقی با او به گفت‌وگو پرداختیم.

از آخرین وضعیت سعید صحبت کنید. اینجا رسانه‌ها هر روز او را به یک تیم وصل می‌کنند.

سعید فعلا با وایله در حال تمرین کردن است. با این حال چند باشگاه اروپایی با باشگاه وایله و خود او مذاکره کرده‌اند و باید صبر کنیم ببینیم توافقی حاصل می‌شود یا خیر.

کدام باشگاه‌ها سعید را می‌خواهند؟

یکی دو تیم از چمپیونشیب انگلیس و یکی دو باشگاه آلمانی هم او را می‌خواهند. البته یک پیشنهاد هم از ترکیه رسیده ولی نظرمان زیاد روی این پیشنهاد مثبت نیست. ان‌شاءالله ببینیم قسمت چه می‌شود.

پس بعد از جام‌جهانی شرایط برای سعید بهتر شده است؟

بله خدا را شکر بهتر شده است اما در هر صورت قراردادی که سعید با وایله دارد کار را سخت کرده چون باشگاه دانمارکی درخصوص حق و حقوق خودش یک مقدار زیاده‌خواهی و سختگیری می‌کند در غیر این صورت از لحاظ‌های دیگر مشکلی وجود ندارد. حالا باید ببینیم با کدام باشگاه به توافق می‌رسیم. تازه نقل و انتقالات زمستانی آغاز شده و زمان کافی وجود دارد. باید او تمریناتش را ادامه بدهد تا به امید خدا بهترین اتفاق برایش بیفتد.

بیشتر بخوانید:

اقدام انسان دوستانه ملی پوش فوتبال +عکس

قرارداد چطور بسته شده که تیم دانمارکی تا این اندازه سخت می‌گیرد؟

سعید به خاطر ترانسفر به قطر که ۶ ماهه به صورت قرضی بود، این موضوع یک مقدار کار را به هم ریخت درغیراین‌صورت کارش تمام شده بود و امروز آزاد بود و مشکلی نیز از این بابت وجود نداشت. در هر صورت سعید تا آخر فصل با وایله قرارداد دارد و اگر هم به تیم دیگری در نیم‌فصل دوم نرود در پایان فصل آزاد خواهد شد.

دوباره شایعه بازگشت سعید به فوتبال ایران و باشگاه استقلال داغ شده است. چقدر این موضوع صحت دارد؟

من هم اخبار را دیدم این درحالی است که از ابتدای فصل باشگاه‌های ایرانی از جمله استقلال به همراه سپاهان و فولاد به دنبال سعید بودند اما با توجه به اینکه او فعلا قصد بازگشت به ایران را ندارد فعلا به این پیشنهادها فکر نمی‌کند. ان‌شاءالله ببینیم در ابتدا وضعیت سعید با باشگاه‌های اروپایی به کجا می‌انجامد.

پس همچنان خبری از بازگشت به ایران نیست؟

فعلا که خیر. ان‌شاءالله ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. به نظر من هم الان شرایط برای بازگشت به ایران سخت باشد چون این همه سال سعید زحمت کشیده و تلاش کرده باید به امید خدا بماند و نتیجه‌اش را بگیرد.

درباره تیم ملی و ادامه همکاری احتمالی با کی‌روش صحبت می‌کنید؟

فعلا که خبری نیست و ما هم از فوتبال ایران به دور هستیم با این حال در اخبار می‌خوانیم که فدراسیون هم چند گزینه دارد اما باید بهترین تصمیم را مسئولان مربوطه طوری بگیرند که به صلاح فدراسیون و فوتبال کشور باشد. در واقع باید برای تصمیم‌گیری صلاح فوتبال کشور را لحاظ کنند.

به‌عنوان یکی از اعضای سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال نظر شما چیست؟

به‌نظرم هر گزینه‌ای که داشته باشند باید برای جام‌جهانی ۲۰۲۶ مدنظر باشد و نباید نگاه یک ساله تا جام ملت‌های آسیا به مربی‌ای که انتخاب می‌کنیم داشته باشیم. هر گزینه‌ای که می‌آوریم باید برای دراز مدت روی وی برنامه‌ریزی کنیم چون در این یک سال هیچ اتفاقی برای فوتبال‌مان نمی‌افتد و باید مربی بعدی تا جام‌جهانی بعدی در تیم ملی باشد تا بتواند و فرصت داشته باشد تا برنامه‌هایش را به صورت کامل و جامع اجرایی کرده این درحالی است که شنیده می‌شود مسئولان به همراه کارشناسان فوتبالی در حال تبادل نظر هستند و امیدوارم خروجی این جلسات به‌طوری باشد که بهترین تصمیم برای فوتبال کشور گرفته شود.

یعنی اگر پای انتخاب کی‌روش هم در میان باشد او باید تا جام‌جهانی ۲۰۲۶ بماند؟

من تصمیم‌گیرنده نیستم که در این مورد اظهارنظر کنم. خود فدراسیون و هیات‌رئیسه از وجود آدم‌های فوتبالی بهره می‌برد که می‌توانند بهترین تصمیم را بگیرند. به نظر من چه بودن چه نبودن کی‌روش هر دو تاثیرات و تبعاتی دارد اما من نمی‌خواهم به خاطر بحث سعید درخصوص جزئیات این موضوع اظهارنظر بیشتری داشته باشم.

درباره اسکوچیچ هنوز هم از تصمیم خود در کمیته فنی دفاع می‌کنید؟

ما در کمیته فنی در آن زمان یک تصمیم کلی درباره سرمربی وقت تیم ملی گرفتیم و اعلام کردیم با توجه به شرایط سختی که این سرمربی در تیم ملی دارد شاید ادامه همکاری با وی به صلاح نباشد. در آن زمان بچه‌ها یک مقدار با هم اختلاف‌نظر داشتند و علیه هم جبهه‌گیری کرده بودند و به همین دلیل در آن شرایط صلاح نبود این سرمربی در آن زمان در کنار تیم باشد. مساله ما فنی نبود بلکه بحث مدیریتی داشتیم و از این لحاظ صلاح ندیدیم او با تیم ملی ادامه بدهد. او نتوانست بحث مدیریتی را خوب اعمال کند درغیراین‌صورت خیلی بهتر از این حرف‌ها می‌توانست تیم را جمع کند تا خبری از اختلافات داخل تیم نباشد اما متاسفانه این شرایط را نداشت و ما یک تصمیم کلی گرفتیم که او در این مقطع اگر نباشد بهتر است. همه هم به این نقطه نظر رسیده بودند و نظر ما هم همین بود.

درباره شرایط ملوان و امیدواری به ماندن این تیم در لیگ برتر صحبت می‌کنید؟

خدا را شکر در این اواخر ملوان نتایج خوبی گرفته و روزبه‌روز به تجربه کادرفنی این تیم اضافه می‌شود و بچه‌ها به هماهنگی خوبی رسیدند و اعتمادبه‌نفس بالایی پیدا کرده‌اند. امیدوارم ملوان به همین روند ادامه بدهد چون معتقدم این تیم شایستگی آن را دارد که در لیگ برتر بماند و در سطح اول فوتبال کشور به کارش ادامه بدهد و حتی سال‌های بعدی به رتبه‌های بالاتر هم فکر کند. با این حال چون بعد از سال‌ها این تیم دوباره به لیگ برتر بازگشته یک مقدار کارش سخت است اما امیدوارم با تقویت در نیم‌فصل خصوصا در بحث تهاجمی بتوانیم به امید خدا به بقا در لیگ فکر کرده تا با برنامه‌های بهتر در سال آینده قدرتمندتر از اینها در لیگ برتر ظاهر شویم.

بازگشت ملوان به جدول جام حذفی برای هواداران می‌تواند یادآور خاطرات سال‌های دور این تیم در این رقابت‌ها باشد.

درست است. به‌هرحال ملوان همیشه در جام حذفی حرف برای گفتن داشته است. البته در سال‌های اخیر باشگاه به این رقابت خیلی بها نمی‌داد این درحالی است که جام حذفی کوتاه‌ترین مسیر برای کسب سهمیه آسیایی به شمار می‌رود با این حال احساس می‌کنم با توجه به شرایط اخیر این اتفاق باعث شد تا ملوان در جام حذفی از لحاظ روانی وضعیت بهتری پیدا کند. امیدوارم این تیم در حذفی هم بتواند موفق شود و دوباره به جایگاه مناسبی در این رقابت‌ها مثل گذشته برسد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • معترض IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    استقلالیها مثل گذشته دارند الکی خودشو پاره میکنندعزت اللهی پدرش پرسپولیسیه و مثل سعید دوست داره حتا اگه شده تو پرسپولیس چند سالی بازی کنه ،هنوز نفهمیدید،خب طبیعیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس