..

سازمان آمار کانادا خاطرنشان می‌کند: «این افزایش ۱۸ درصدی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ بزرگترین تغییر سال به سال است که در ۲۰ سال گذشته مشاهده شده است.»

به گزارش مشرق، سازمان آمار کانادا داده‌هایی را روز گذشته ۱۲ ژانویه منتشر کرد که نشان می‌دهد تعداد افرادی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی و مواد جان خود را از دست داده‌اند در طول پاندمی کووید ۱۹ به «بالاترین میزان» افزایش یافته است.

داده های اولیه این آژانس فدرال نشان می دهد که در سال ۲۰۱۹، قبل از پاندمی، ۳۲۰۰ مرگ مربوط به الکل ثبت شده است. یک سال بعد، تعداد مرگ و میرها به ۳۷۹۰ نفر افزایش یافت و در سال ۲۰۲۱ تعداد ۳۸۷۵ مورد مرگ ناشی از مصرف الکل ثبت شد.

سازمان آمار کانادا خاطرنشان می‌کند: «این افزایش ۱۸ درصدی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ بزرگترین تغییر سال به سال است که در ۲۰ سال گذشته مشاهده شده است.»

مرگ و میر ناشی از مصرف الکل مواردی هستند که مصرف الکل علت مرگ ذکر شده در گزارش فوت است که شامل بیماری کبدی الکلی، مسمومیت تصادفی با الکل و قرار گرفتن در معرض الکل، و یافتن الکل در خون می‌شود.

دکتر تیموتی نایمی، مدیر انستیتوی تحقیقات مصرف مواد کانادا در دانشگاه ویکتوریا و استاد دانشکده بهداشت عمومی و سیاست اجتماعی این دانشگاه، گفت: «این اعداد بسیار زیاد هستند با این حال، تعجب آور نیست. ما می‌دانیم که مصرف الکل افزایش یافته است، البته نه به نسبت میزان مرگ و میر.»

وی افزود که در ایالات متحده و اروپا هم مرگ ناشی از مصرف الکل افزایش یافته است.

در طول پاندمی کانادا همچنین شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از مسمومیت‌های تصادفی و قرار گرفتن در معرض مواد سمی، به ویژه در میان افراد زیر ۴۵ سال بود.

مسمومیت‌های تصادفی شامل مصرف مواد مخدر، مصرف داروهای تجویزی و بدون نسخه و همچنین حلال‌ها و آفت کش‌ها می‌شود.

سازمان آمار کانادا گزارش داد که در سال ۲۰۲۰، تعداد ۴۶۰۵ نفر بر اثر مسمومیت‌های تصادفی (اکثراً به دلیل مصرف مواد) یا قرار گرفتن در معرض مواد مضر جان خود را از دست داده‌اند. یک سال بعد، تعداد تلفات ناشی از مسمومیت تصادفی به ۶۳۱۰ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    6 7
    این رذلای فاسد، بورس و رسانه شون در خدمت مرگه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس