«عبدالحمید» بگوید بر چه مبنا از فرقه انگلیسی ساخته بهائیت دفاع می‌کند؟

تشکل‌های دانشجویی زاهدان از مولوی عبدالحمید خواستند درباره علت دفاعش از فرقه انگلیسی ساخته بهائیت که مأمنی جز اسرائیل ندارد، توضیح دهد.

به گزارش مشرق، تشکل‌های دانشجویی زاهدان در بیانیه‌ای از مولوی عبدالحمید امام جمعه این شهرخواستند در جلسه پرسش و پاسخ حضور یافته و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهد.

متن نامه تشکل‌های دانشجویی زاهدان به شرح به زیر است:

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ، کَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُواْ مَا لَا تَفْعَلُونَ الا؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، چرا چیزی به زبان می‌گویید که در مقام عمل خلاف آن می‌کنید.

چند ماهی است استان سیستان و بلوچستان پیرو حادثه تلخ و اندوه بار در مهر ماه، دچار فضایی از التهاب و ناامنی است که بیش از آنکه مولود حوادث مهر باشد مولود گفتار و کنش بزرگانی است که انتظار می‌رود در طوفان حوادث فانوس هدایت و آرامش و قوت قلب و امید و عقلانیت برای مردم و بویژه جوانان باشند. با چشمداشت به ساخت آینده روشن برای جوانان استان آن‌ها را در مدار عقلانیت و اخلاق اسلامی و تقوا قرار بدهند.

این روزها زیر خیمه سنگین اتفاقات ناگوار اخیر، در ذهن مردم و شاید در واقعیت برگشتیم به تصویر دهه 80 استان و زخم‌هایی که سال‌ها برای التیامش باید عرق ریخت و باید گفت. بخش مهمی از این رخداد تلخ متوجه دلسوزانی بود که پس از آن اتفاق نادانسته یا به غلط مرتکب اشتباهات جبران‌ناپذیری شدند و بعضا می‌شوند.

جناب مولوی عبدالحمید شما در خطبه‌های اخیر خود نشان داده‌اید چشم بر تمامی اقدامات عملی متعددی که حاکمیت برای جبران حادثه تلخ مهر ماه که در بستر تهییج جوانان توسط برخی چهره‌های مذهبی رسانه‌ای بومی و صفحات مجازی برانداز و قصور و اشتباهات برخی مسئولین رخ داد، بسته‌اید.

شما با نادیده گرفتن اقداماتی چون بازداشت و پیگیری‌ها و اقدامات دستگاه قضایی در خصوص متهمین حادثه، عذرخواهی رسمی، رسیدگی جدی به خانواده‌های آسیب‌دیدگان و حضور نمایندگان شخص اول مملکت برای پیگیری قصورها سعی دارید به هر قیمتی که هست فضای سنگین و امنیتی پیش آمده را نگه دارید، به‌گونه‌ای که در این مسیر بارها از مسیر انصاف خارج شده و دچار تناقضاتی شده‌اید که در برخی موارد خودِ شما جزو اصلی‌ترین کسانی هستید که باید این سؤالات از او پرسیده شود.

در همین راستا در خصوص مواردی از این تناقضات از حضرتعالی سؤالاتی داریم.

جنابعالی چطور به این تناقض پاسخ می‌دهید که همزمان که خواستار مجازات مجرمان قتل مردم بیگناه در جمعه خونین زاهدان هستید، به مجازات قاتلان بیرحم چند جوان بی‌دفاع از کرج تا مشهد اعتراض می‌کنید، گویی خون بلوچ را رنگین‌تر از خون بقیه می‌دانید والا طبیعتا نباید به اعدام قاتل محرز دائما اعتراض کنید! آیا اینکه منبع و مرجعیت اخبار ما فقط از کلیپ‌ها و مطالب فضای مجازی باشد منطبق بر انصاف و عدل است؟ با این سطح از استدلال‌ها مرجعیت عمومی و پیشوای مردم بودن دچار خدشه جدی نمی‌شود؟

حضرتعالی در شرایطی دم از حقوق زنان و آزادی زنان می‌زنید و حاکمیت را متهم به پایمال کردن این حق می‌کنید که در همین بیخ گوش خودمان در برخی از نقاط استان، زن، شهروندی درجه دو محسوب می‌شود و در موارد متعدد حتی حق تحصیل از دختران این سرزمین گرفته شده است و نسبت به فرماندار زنی که در همین سیستم و استان منصوب شد چه جفاها که صورت نگرفت و ما هیچوقت از تریبون و رفتار شما ندیدیم که اقدامی مؤثر جهت جلوگیری از این افکار پوسیده انجام شود.

شما با چه مبنایی از فرقه انگلیسی ساخته بهائیت که نبوت پیامبر (ص) را قبول ندارند و حتی الازهر مصر هم جواز فعالیت به آن‌ها نداده و فقط در اسرائیل مأمن و مأوی دارند، دفاع می‌کنید؟! نظرتان درباره اعطای فعالیت به سایر فرقه‌های منحرف چیست؟!

به عبارتی شما برای تخریب نظام و سنگین نگاه داشتن جو حتی حاضرید به حمایت از فرقه‌های دست‌ساز استعمار برای نابودی اسلام چون بهائیت متمسک شوید؟

شما در کمال تعجب، طعنه‌ای به دیدار رهبری با مداحان زده‌اید و معلوم نیست چرا نخواسته‌اید به دیدار ایشان با دانشجویان، نخبگان، زنان و... اشاره کنید ولی حالا تقاضای ما از شما این است که آن نخبگان مدنظرتان را به لیست‌های مورد حمایت‌تان در شورای شهر زاهدان معرفی کنید، چرا که خروجی عملکرد لیست‌های مطلوب شما در این سال‌های اخیر، صدها اشکال بهداشتی و عمرانی و بدبختی است! عدم نگاه علمی و تخصصی به نهادهای تحت نفوذ شما خصوصاً شهرداری‌ که منجر به گماشتن مدیران بی‌کفایت می‌شود در کنار نگاه سیاست‌زده و حزبی در اولویت‌بندی اقدامات و تخصیص بودجه، بستری ساخته‌ است که موجب شده در عوض توجه به اولویت‌های مدیریت شهری و استان، شاهد استحاله این دستگاه‌ها به بنگاه سیاسی و محل سهم‌خواهی جریانات سیاسی خاص باشیم. روندی کج‌دار و مریض که تنها منحصر به زاهدان نیست و بارها تقاص بخشی از نتایج شوم آن را مردم با جان و مال خود پرداختند.

راستی درباره عملکرد چندین مسؤلی که با لابی و اصرار شما در این استان جایگاه یافتند چه جوابی دارید؟ وقتی از نخبگان و اهل فکر سخن می‌گویید منظور همین‌ها هستند؟! راستی نمی‌شد در این دو دهه که عمده مسؤلان شهرستانی از خاش تا چابهار، بلوچ بوده‌اند از آن نخبگان مشورتی بخواهید تا با راه‌حل‌های آنان حداقل از حجم قاچاق پرسود مواد سوختی کاسته شده و تولید صنایع دستی یا صنایع تبدیلی خرما رونق بگیرد؟!

گرچه شما تریبون خود را در حد دعا و اشک ریختن می‌دانید ولی واقعیت آن است که امام جمعه می‌تواند در ایجاد فرآیندهای حل مسائل استان و توسعه فرهنگ کارآفرینی و تقدیر از الگوهای موفق و... نیز نقش ایفا کند و صرفا به مطالبه مأیوس‌کننده از مسؤولان اکتفا نکند.

در پایان گرچه منتقد جدی بسیاری از سخنان جنابعالی هستیم، اما روش مسالمت‌آمیز شما را بر کسانی که به خیابان‌ها ریخته، آتش زده و با چاقو، آدم می‌کشند ترجیح می‌دهیم و خواستار برگزاری جلسه پرسش و پاسخ حضوری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان هستیم.

همچنین تمام برادران و خواهران خود را در سایر اقشار را به مطالبه‌گری حقیقی و ریشه‌ای مسائل پیش آمده استان فرا می‌خوانیم و امیدواریم این بیانیه، تلنگری باشد برای بی‌تفاوتی‌ها علما، مسئولین، دانشجویان و در کل هر شخص ذی‌شعوری که در سرنوشت خویش و دیگران مؤثر است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    6 0
    مولوی عبدالپلید یک مهره ی عربی ،غربی، اسرائیلی هست که میخواد مملکت را دو دستی تحویل دشمنان ایران بدهد
  • آزش IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    2 0
    مگه فرقه ها ساخته انگلیس نیست!!!!!!
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    5 0
    مسئولان ذیربط هم پاسخ بدهند چرا با این یارو عبدالحمید که دیگه ماهیتش لرای صغیر و کبیر مشخص شده اینقدر مماشات می‌کنند؟!!!!
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 1
    چرا اقدامی برای تسکین آلام مردم زاهدان نمی کنند؟؟؟
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 6
    بهایی ها هم در ایران حق زندگی دارند مثل بقیه ، حالا متوهمین چه گلی به سر مردم زدند؟؟؟
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    1 0
    عبدالحمید واقعاً آدم چیزیه
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 5
    فعلا که مردم زندگی آشغالی دارند و شما چسبیدید به بهائیت و .....
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    3 0
    شیعه و سنی کنار هم هستیم نباید بذاریم امثال مولوی عبد المجید اتحاد ما رو به هم بزنند
  • علی IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    6 0
    اوج تفکر ایشون حمایت از اوباش بی هویت زاهدان برای ایجاد بلوا و آشوب ایجاد کردن در برخی شهرستانهای استان بلاخص بطور مستمر در زاهدان به منظور باج خواهی چون دیگر اعضای شورای شهر متخلف زاهدان در طول دوره های اخیر ایشون و هم دستانش را به اغنا لازم رسانده لیکن اکنون نیاز ببشتر از برآوردی است در سطح این شورا
  • بی نام IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 2
    از کدوم عدالت حرف میزنی
  • بختیاری IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    3 1
    برادر من مگر یک منافق عقل ومنطقی داره که شما دنبال مبنای اون هستی؟
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    14 1
    شیطان مجسم این بشر عبدالپلید وهابی مزدور سعودی
  • رسول IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    2 0
    مگر عبدالحمید اعتقاد ندارد که اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم ولی امر حاکم است و بنا برمبانز اهل سنت هر حاکمی یا پادشاهی و سلطانی ولی امر است و اطاعت از او واجب است مگر اینها از قول پیامبر نقل نکرده اند السلطان ظل الله سلطان و حاکم سایه خداست پس اینهمه خلاف قرآن و شرعی که قبول دارند چرا رفتار می کنند
  • محمد IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 1
    خیلی خوبه در کشور همه پاسخ گو باشند و شعار ندهند.
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 2
    آدم حسابی 👍👍👍👍
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    3 0
    کاری به حرف این مردک ندارم ولی خوب میدانم تفکر نحس غربی در خصوص زنان در آن منطقه کمتر رواج یافته زندگی ها محکم تر هست
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    2 0
    بفرستید پیش اکبری
  • پسرزاهدان IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    3 0
    شماها چقدر ساده اید این داره لهله میزنه تا نظام بیاد دستگیرش کنه نمیبینیدهرهفته یه حماقت جدید به دستورارباباش میکنه
  • IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    4 0
    اگر شرایط فراهم باشد حتی از حقوق همجنس بازها هم دفاع خواهد کرد. بستگی دارد آستانه تحمل طرفدارانش تا چه حد هست و انتظارات دشمن از او تا چه حد هست.
  • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    5 0
    چرا از حقوق شیطان پرستان دفاع نمی کند. شاید جمعیت شیطان پرستان از بهاییان بیشتر باشد.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    6 0
    وهابیت وبهاییت زاده های سلفی ها هستند
  • ابن الرضا IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 0
    مولانا عبدالحمید سال ها است از مذهب ابو حنیفه دست کشیده ووهابی شده است وبراببر مذهب وهابیت چه بسا هرچیزی که شیعیان علی بن ابی طالب را تضعیف کند مجاز است چه وهابیت چه بهائیت دلیل من ان است که ابو حنیفه اطاعت از اولو الامررا واجب می داند ولی مولوی عبدالحمید درایران اطاعت از اولو الامررا حرام می داند ودرسعودی واجب ثانیا ابو حنیفه درراه دفاع از امام حسین وشهدای کربلا شهید شد وبراثر حمیات از فرزندان امام حسن مسموم شد ولی مولوی عبدالحمید دفاع از فرزندان زهرا از جمله مقام معظم رهبری را جایز نمی دادند ودراین غائل از اشرار حمایت کرد وبرای انها پول خرج کرد واز به شهادت رسیدن 64 نفر که مظلومانه به دست اشرار وغداربندان تکه تکه شدند خوشحال شد خداوند انشاء الله قاتلین این شهدارا با حرمله وابن سعد ویزید محشور کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس