شبیخون بداخلاق‌ها به والیبال ایران؛ پول بگیر و توهین کن!

لیگ برتر والیبال ایران اسیر کسانی شده که با اقدامات غیراخلاقی‌شان به دنبال بی‌اعتبار شدن این رشته ورزشی هستند.

به گزارش مشرق، دور برگشت لیگ برتر والیبال در شرایطی در حال برگزاری است که تنها در چند هفته معدود تماشاگران توانستند از نزدیک مسابقات را تماشا کنند؛ اما با حال در همین چند هفته هم اتفاقات تلخی روی سکوها و حتی داخل زمین رخ داد. این اتفاقات محدود به چند تیم خاص نمی‌شود و تقریبا در همه سالن‌هایی که با حضور تماشاگران برگزار شد شاهد توهین و ناسزار به بازیکنان و مربیان تیم‌های مقابل بوده‌ایم. در این میان فدراسیون والیبال موضع منفعلانه‌ای در مقابل این اتفاقات داشته و اگر محرومیتی برای تیم‌های متخلف اتخاذ شده این محرومیت‌ها ناچیز بوده و هیچ تناسبی با شدت تخلفات رخ داده نداشته است.

چنین مماشات‌هایی باعث شده بی حرمتی در لیگ برتر والیبال تبدیل به یک رویه شود و توهین و ناسزا از حاشیه به متن تبدیل شود. بی حرمتی در والیبال تبدیل به یک عادت شده و حتی بزرگان والیبال هم از این بی‌حرمتی‌ها در امان نخواهند بود. کار به جایی رسیده که به سرمربی تیم ملی هم توهین می‌شود.

تاکنون ۳ تیم لیگ برتری اقدام به تغییر مربیان‌شان کرده‌اند و دشوار است که در چنین شرایط ناپایداری، مربیان به دنبال اخلاق‌مداری باشند؛ اما قطعا اوضاع نابسامان فرهنگی و اخلاقی حاکم بر لیگ برتر والیبال باعث عقبگرد این رشته به لحاظ فنی خواهد شد. برخی تیم‌های لیگ برتری هم که هواداری هم ندارند با استخدام یکی دو لیدر از آنها می‌خواهند که با توهین و جوسازی شرایط را برای حریفان سخت کنند. این همان سیاستی است که می‌گوید هدف، وسیله را توجیه می‌کند.

علاوه بر اینکه فدراسیون والیبال باید برخورد جدی‌تری با بی‌اخلاقی‌ها داشته باشد مربیان و بازیکنان والیبال ایران هم نباید همه چیز را فدای نتیجه‌گرایی کنند؛ به خصوص مربیانی که مقابل توهین بازیکنان‌شان به تیم حریف و داوران سکوت می‌کنند باید در نظر داشته باشند که ممکن است روزی خودشان مورد توهین‌ها تیم حریف قرار بگیرند. عجیب اینکه برخی مربیان هم خودشان به دنبال ایجاد حاشیه در زمین مسابقه هستند و از بازیکنان‌شان می‌خواهند که با ایجاد فشار علیه داور شرایط را کسب نتیجه دلخواه فراهم کنند.

یکی از ضروریت‌های ورزش حرفه‌ای، رعایت اصول اخلاقی و فرهنگی است. در ورزش ایران و به خصوص رشته‌های ورزشی پرطرفدار این موضوع نادیده گرفته می‌شود و کمتر کسی به آن اهمیت می‌دهد؛ به همین خاطر است که حتی رشته موفقی همچون والیبال درگیر معضل بی اخلاقی می‌شود و هر روز که می‌گذرد این بی‌اخلاقی‌ها شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    پول میگیرن هرچی لایق خودشونه رونشرمیدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس