کد خبر 14553
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۵

عضو کميته پيگيري دکتراي حرفه اي فيزيوتراپي از اجرايي نشدن طرح دکتراي حرفه اي فيزيوتراپي که موافقت اصولي وزير سابق بهداشت را دارد انتقاد کرد و گفت: حدود 20 ماه است که وزير بهداشت هيچ اقدامي براي اجراي اين مصوبه قانوني انجام نداده و پاسخگوي ما نيست.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، پرهام پارسانژاد اظهارداشت: طرح دکتراي حرفه اي فيزيوتراپي در 22 ارديبهشت 88 به امضاي وزير وقت بهداشت رسيد و با آن موافقت شد.
وي با تاکيد بر اين نکته که ارتقاي حرفه فيزيوتراپي در جامعه باعث بالا رفتن سلامت جامعه و بهبود کيفي زندگي مردم مي شود، افزود: رشته فيزيوتراپي در کشورهاي در حال توسعه آسيايي و آفريقايي همچون بحرين، پاکستان، هند، عربستان و نيجريه تبديل به دکتراي حرفه اي شده اما ايران همچنان از آن محروم است.
اين فيزيوتراپيست با اشاره به عوارض اسکلتي عضلاني که سلامت جامعه را تهديد مي کند، اظهار داشت: دکتراي حرفه اي توانايي هاي کلينيکي فيزيوتراپ را افزايش مي دهد و در تشخيص، درمان و همکاري با ساير اعضاي تيم درمان (ارتوپد، متخصص مغز و اعصاب، پزشک خانواده و...) موثر است.
پارسانژاد ضمن گلايه از اينکه وزير بهداشت به درخواست انجمن فيزيوتراپي ايران مبني بر ابلاغ و اجراي طرح دکتراي حرفه اي فيزيوتراپي هيچ توجهي ندارد، افزود: در طول يک سال و 8 ماه گذشته بارها و به دفعات درخواست ملاقات با وزير بهداشت داشته ايم اما هيچ وقت پاسخي دريافت نکرده ايم.
عضو کميته پيگيري دکتراي حرفه اي فيزيوتراپي همچنين به موافقت اعضاي کميسيون بهداشت و درمان مجلس با اجراي طرح دکتراي حرفه اي فيزيوتراپي اشاره کرد و گفت: اعضاي کميسيون با امضاي نامه اي از وزير بهداشت خواستند که علت به تاخير انداختن اين طرح را اعلام کند اما به اين نامه هم پاسخي داده نشده است.
وي تصريح کرد: حرف اصلي انجمن فيزيوتراپي ايران اين است که چرا اين طرح که موافقت اصولي و ضمانت اجرايي دارد، اجرا نمي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس