کد خبر 1455280
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
پرسپولیس و یک پرونده پیچیده دیگر؛ قرارداد عجیبی که آب رفت!

عقد قرارداد پرسپولیس با یک شرکت به عنوان کارگزار باعث شد تا این باشگاه دچار مشکلات متعددی شود.

به گزارش مشرق، چند روز پیش بود که باشگاه پرسپولیس از امضای قرارداد با یکی از اپراتورهای تلفن همراه به عنوان اسپانسر اصلی این باشگاه خبر داد. این در حالی است که از ابتدای فصل این همکاری مسجل شده بود اما به دلیل یک مانع بزرگ، این قرارداد رسمی و رسانه‌ای نشده بود. مانع بزرگ رسمی شدن این قرارداد، همکاری پرسپولیس با شرکت «ایده‌ پویان ماژ» بود چرا که این شرکت در زمان مدیرعاملی مجید صدری در پرسپولیس به عنوان کارگزار با این باشگاه قرارداد امضا کرده بود که این قرارداد فعلاً روی کاغذ جاری است اما همکاری رسمی بین طرفین صورت نمی‌گیرد.

چندی پیش نوشتیم که قرارداد پرسپولیس با شرکت کارگزار مشکلات حقوقی زیادی دارد از جمله اینکه در این قرارداد ضمانتی از کارگزار برای نحوه پرداخت اخذ نشده و این موضوع پرسپولیس را دچار چالش بزرگی کرده است. موضوع دیگری که باعث ابهام زیاد در این قرارداد است تک امضا بودن آن است. چرا که صدری به عنوان سرپرست باشگاه و عضو هیأت مدیره به تنهایی این قرارداد را امضا کرده و این در حالی است که این قرارداد باید دو امضائی باشد اما صدری به تنهایی به جای دو نفر این قرارداد را امضا کرده که این مسئله عجیب است!

بیشتر بخوانید:

فرصتی که از مدافع تخصصی پرسپولیس گرفته شد

مسئله دیگر که در این قرارداد شبهه‌ برانگیز بود این است که شرکت کارگزار وعده پرداخت ۶۳۰ میلیارد تومان به پرسپولیس برای یک فصل داده بود اما رقمی که از این باشگاه به پرسپولیس تا اینجا پرداخت شده فقط ۷۵ میلیارد تومان بوده و این در حالی است که این شرکت باید حدود ۹ برابر بیشتر از این مبلغ به پرسپولیس پول می‌داد که از آنجایی که ضمانتی در نحوه پرداخت وجود نداشت، باشگاه پرسپولیس نتوانست مطالبات خود را دریافت کند. همین مسئله باعث شد تا باشگاه پرسپولیس درخواست اقاله این قرارداد را داشته باشد و کار در محاکم قضایی پیگیری خواهد شد.

در شرایط فعلی باشگاه پرسپولیس مشکلات مالی متعددی دارد. مسئله‌ای که باعث شد پرسپولیسی‌ها توافق با ایرانسل را دیر انجام داده و حتی دیر رسانه‌ای کنند همین قرارداد با ایده پویان ماژ بود چراکه طبق قرارداد پرسپولیس باید بابت هر درآمدزایی که انجام دهد درصدی را به کارگزار بپردازد و از آنجایی که این باشگاه علاقه‌ای به ادامه همکاری با کارگزارش ندارد به همین خاطر این مسئله دچار مرور زمان شد. همان زمان که صدری سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس صحبت از رقم جذاب ۶۳۰ میلیارد تومان می‌کرد مشخص بود چنین اتفاقی امکانپذیر نیست و حالا این قرارداد سه ساله احتمالاً پرونده جدیدی برای این باشگاه در محاکم قضایی باز خواهد کرد. شاید باشگاه پرسپولیس در این پرونده در نقش شاکی ظاهر شود اما موضوعی که وجود دارد این است که شرکت کارگزار هم برای خود حق و حقوقی قائل خواهد بود که براساس آن کار را پیش خواهد برد.

در این بین بد نیست به این نکته اشاره کنیم که مدیرانی در باشگاه پرسپولیس قراردادهایی امضا کرده‌اند که تبعات آن چندین فصل گریبان این باشگاه را گرفته و به نظر می‌رسد که این پرونده هم سرنوشتی اینچنین داشته باشد؛ همانطور که شرکت بهنام پیشروی کیش سال ۱۳۹۳ کارگزار پرسپولیس شد اما همان زمان که این شرکت حدود ۲۰ میلیارد تومان به پرسپولیس پول داده بود قرارداد توسط حمیدرضا سیاسی مدیرعامل وقت پرسپولیس فسخ شد و تکلیف آن هیچگاه مشخص نگردید. در این بین نقطه‌ای که وجود دارد این است که نهادهای نظارتی برای جلوگیری از هدر رفتن بیت‌المال نظارت بیشتری بر روی عملکرد مدیرانی داشته باشند که ورزش و خاصه فوتبال برای آنها تبدیل به یک حیاط خلوت شده تا در روزهای بیکاری یا بازنشستگی همچنان در رأس کار حضور داشته باشند و علاوه بر حقوق و مزایای آنچنانی ضربه سختی هم به بودجه بیت‌المال بزنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس