کد خبر 145528
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷

«پسر شجاع»، «پلنگ صورتي»، «مدرسه موش‌ها»، «باخانمان»، «رامكال»، «پينگو» و «تام جري»، انيميشن‌هاي خاطره‌انگيزي هستند كه نوستالوژي‌هاي كودكي و نوجواني خيلي‌ها را زنده مي‌كنند. حال شبكه پويا كه حدود يك ماه است فعاليتش را آغاز كرده، كلكسيوني از اين مجموعه‌ها را روي آنتن برده تا مخاطبانش را به سه دهه‌ي قبل ببرد.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، اين مجموعه از انيميشن‌هاي قديمي، در كنار انيميشن‌هاي توليدي جديد، دو باكس هشت ساعته‌ي شبكه پويا را تشكيل مي‌دهند كه هر روز دو بار پخش مي‌شوند.

«شكرستان»، «گروه هفت»،‌ «شنگول آباد»، «دهكده حيوانات»، «پهلوانان»، «ماجراهاي كوشا»، «با ما كاش باشي»، «قصه‌هاي غزاله» و «قصه‌هاي رمضان» از ديگر انيميشن‌هايي هستند كه روي آنتن شبكه پويا هستند. اين مجموعه‌ها، سريال‌هاي توليد ايران هستند كه شبكه پويا قصد دارد بيشترين تايم پخش خود را با افزايش توليدات داخلي، به اين مجموعه‌ها اختصاص دهد.

اما نكته‌ي قابل توجه در جدول پخش شبكه‌ي انيميشن ايران، پخش همزمان برخي برنامه‌ها در اين شبكه و شبكه‌ي ماهواره‌يي پرشين‌تون است؛ به نحوي كه پويا همزمان با اين شبكه‌ي ماهواره‌يي كودك كه به زبان فارسي پخش مي‌‌شود، انيميشن‌هاي «پلنگ صورتي» و «پينگو» را روي آنتن دارد. البته در كنار اين دو انيميشن تكراري و البته پرمخاطب، حجم زيادي از انيميشن‌هاي قديمي و نوستالوژيك، علاوه بر پر كردن آنتن شبكه پويا، در شبكه‌‌ي پرشين‌تون هم گنجانده شده‌اند.

بر اساس اين گزارش، مدير شبكه پويا بارها اعلام كرده كه در رقابت با پرشين‌تون مصمم است ولي آن را تهديدي جدي نمي‌بيند؛ با اين حال،‌ عملكرد شبكه‌ي پويا در پخش انيميشن‌هاي قديمي، نشان مي‌دهد اين شبكه نيم‌ نگاهي نيز به شبكه‌هاي رقيب نيز دارد و مي‌خواهد با پخش چنين برنامه‌هايي، مخاطبان بزرگسال را به خود جلب كند.

كارتون هاي قديمي

نگاهي به پيامك‌هاي مخاطبان و درخواست‌هاي آنان براي پخش برنامه‌هاي كودك از شبكه پويا، حاكي از اين است كه «باب اسفنجي» و «اسكوبي‌دو» از حجم بالايي درخواست براي پخش از شبكه‌ي انيميشن ايران برخودار هستند.

«باب اسفنجي» كه يكي از پرمخاطب‌ترين انيميشن‌هاي روز دنياست، از پرشين‌تون هم پخش و سه بار هم تكرار مي‌شود. اين انيميشن علاوه بر بچه‌ها، بسياري از مخاطبان بزرگسال را هم در سراسر جهان به خود جلب كرده است. «اسكوبي‌دو» هم درباره‌ي سگي به همين نام است. اين انيميشن هم در پيام‌هاي درخواست پخش شبكه پويا به وفور ديده مي‌شود.

حال بايد ديد شبكه‌ي پويا مي‌تواند با هدف تغيير ذائقه‌ي مخاطبان خود، همچنان بر پخش انيميشن‌هاي داخلي تاكيد داشته باشد و يا براي جا نماندن از رقابت رسانه‌يي و شبكه‌هاي كودك ماهواره‌يي كه روز به روز هم بر تعدادشان افزوده مي‌شود، شبكه‌ي انيميشن ايران هم چاره‌اي جز پخش كارتون‌هاي روز دنيا ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس