۵ سند جدیدا کشف شده در خانه «بایدن» درباره «ایران و اوکراین» است

رسانه ها به نقل از منابع نزدیک به کاخ سفید اعلام کردند که ۵ سند محرمانه ای که جدیداً کشف شده در خانه «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا درباره «ایران و اوکراین» است

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، اسناد محرمانه دیگری در خانه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در «ویلمینگتون» (Wilmington) کشف شده است.

بر اساس اعلام این رسانه، شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز به نقل از منابع آگاه در این باره خبر داد: اسناد جدیداً کشف شده در دفتر «جو بایدن» شامل یادداشت های اطلاعاتی و مطالبی درباره اوکراین و ایران بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره اعلام کرد: ۵ صفحه دیگر از اسناد طبقه بندی شده در خانه بایدن در ایالت «دلاور» کشف شد.

شبکه تلویزیونی اِی بی سی نیوز هم اکنون با پخش خبری در این ارتباط فوری اعلام کرد: «ریچارد سُبر» (Richard Suaber) مشاور کاخ سفید گفت که وکلای شخصی «جو بایدن» جستجو برای یافتن سایر اسناد را پس از پیدا کردن این ۵ سند محرمانه متوقف کردند.

مشاور کاخ سفید در این باره اضافه کرد که مجموع صفحات این ۵ سند جدیداً کشف شده در منزل شخصی بایدن، به ۶ صفحه می رسد و همه آنها به مقامات وزارت دادگستری این کشور تحویل داده شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک پیش از این در گزارشی با اشاره به تحولات اخیر در ماجرای کشف و ضبط اسناد دولتی از دفتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اندیشکده «مرکز دیپلماسی و تعامل جهانی پِن بایدن» و همچنین سکونتگاه شخصی وی در ویلمینگتون در ایالت دلاوِر، نوشت که تعداد اسناد دارای برچسب «فوق محرمانه» حالا به ۲۰ مورد رسیده است.

با کشف و ضبط اسناد طبق‌بندی‌شده دولتی از دفتر شخصی بایدن، رئیس جمهور آمریکا حالا در باتلاقی سیاسی و حقوقی گرفتار شده و مریک بی.گارلند، دادستان کل آمریکا برای رسیدگی به تحقیقات پرونده، رابرت کِی.هِر، یک دادستان کارکشته را به عنوان مشاور ویژه منصوب کرده است.

وکلای بایدن در اندیشکده مذکور، در نوامبر ۲۰۲۲ تقریباً ۱۰ فقره سند که روی آن برچسب طبقه‌بندی‌شده به چشم خورده و به دوران فعالیت بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور مربوط می‌شود را بازیابی کردند. بایدن حد فاصل اواسط ۲۰۱۷ تا اوایل ۲۰۲۰ و همزمان با کارزار انتخاباتی وی و زمانی که به عنوان استاد در دانشگاه پنسیلوانیا فعالیت کرد، از این اندیشکده و سکونتگاه خصوصی استفاده می‌کرد. وکلای بایدن اسناد حساس را در یک کمد که در آن قفل شده بود پیدا کرده و ساعت‌ها بعد آن را به آرشیو ملی تحویل دادند.

به گفته یکی از ضابطین قضایی فدرال، در همین اسناد، تعدادی سند با برچسب «فوق محرمانه» یافته شده است. درز اطلاعات «فوق محرمانه» می‌تواند «خسارات شدید و بی‌سابقه‌ای» را به همراه داشته باشد.

و اما در بین اسناد موجود در سکونتگاه بایدن در ویلمینگتون در ۲۰ دسامبر ۲۰۲۲، کمتر از ۱۰ فقره سند طبقه‌بندی‌شده پیدا شده است. کاخ سفید ۱۲ ژانویه تایید کرد که سری دوم اسناد با برچسب طبقه‌بندی‌شده از سکونتگاه چهل‌وششمین رئیس جمهور آمریکا کشف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس